Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

help! zoektocht naar een goede bh (net zwanger)

Iemand een goede tip? Ben net 13 weken zwanger en ben nu echt uit mijn oude bh's geknald. Vind het moeilijk in te schatten welke maat je nu precies moet kopen (ik had 75C). Kan ik online niet echt iets over vinden. En of je juist beter een meegroeibh of al gelijk een voedingsbh moet kopen?

Ik lees mee want ik zoek ook een goede bh, niet zwanger maar een rare maat waardoor bh's nooit goed zitten

Wellicht die van de Hema een optie? Ik kocht toendertijd de versie voorgevormd zonder beugel erin, maat groter ook qua omtrek eentje groter. En sport bh die niet te strak zit om erin te slapen vond ik fijn. 

Ik kocht toen gewoon goedkope in maat groter bij de Zeeman. Ik ging bij zwangerschap 1 van B naar E bij borstvoeding.  Bij nummer 2 ging ik nog door naar cup F. 

Ik (nu 33 weken zwanger) ben van 70C (voor zwangerschap) naar 70D gegaan, heel even 70E, daarna 75D en inmiddels 80C. Ter referentie: 5cm erbij in omtrek = 1 cupmaat kleiner. Dus qua omvang heb ik nu 10cm groter, qua cup 2 maten groter. De omvang werd bij mij vooral groter op het moment dat mijn baarmoeder dichter op mijn ribben kwam te zitten.

Ik heb op enig moment 4 verschillende maten van 1 bh gekocht om thuis te kunnen passen en een dag proefdragen. Sommige bhs leken in de winkel perfect te zitten, maar een paar uur later wilde ik ze vooral weer zo snel mogelijk uittrekken. Qua maat kan je bijvoorbeeld kijken bij de "a bra that fits calculator", daar heb je meer aan dan aan de standaard tabelletjes.
Verder ook wat gepuzzeld met van die bh-verlengers, dat werkt ook vrij prima voor een kortere periode. Gedurende de hele zwangerschap heb ik ook regelmatig sportbhs gedragen, die zaten tenminste altijd goed. BHs zonder beugel zitten sowieso beter.

Ik draag inmiddels al een tijdje een voedingsbh van Noppies, die bevalt goed.

ik vond de chantelle voedingsbh heel fijn. 

Ik heb destijds, ook vrij in t begin van mijn zwangerschap, voedingsbeha’s gekocht op de groei (dus niet een te kleine cupmaat en met zo’n tussenstukje erbij. Die had ik later hard nodig. 
En het scheelde me dubbele bh’s kopen en ik kon er later mee voeden.
Als je twee keer met je ogen knippert ben je nl bevallen (ik weet dat dat nu niet zo voelt, maar t is relatief een kort periode) 
Bij de h&m kocht ik nog een reguliere bh met grotere cups, waar normale bandjes aan zaten voor onder een hemdje oid, zodat je niet die lelijke brede banden ziet. 
Verder is het vooral passen wat je lekker vind zitten dus ik zou naar een prenatal oid gaan om te passen

Fidodido schreef op 21-04-2023 om 01:12:

Ik heb destijds, ook vrij in t begin van mijn zwangerschap, voedingsbeha’s gekocht op de groei (dus niet een te kleine cupmaat en met zo’n tussenstukje erbij. Die had ik later hard nodig.
En het scheelde me dubbele bh’s kopen en ik kon er later mee voeden.
Als je twee keer met je ogen knippert ben je nl bevallen (ik weet dat dat nu niet zo voelt, maar t is relatief een kort periode)
Bij de h&m kocht ik nog een reguliere bh met grotere cups, waar normale bandjes aan zaten voor onder een hemdje oid, zodat je niet die lelijke brede banden ziet.
Verder is het vooral passen wat je lekker vind zitten dus ik zou naar een prenatal oid gaan om te passen

Die zag ik vandaag voor €1.49 bij de Zeeman liggen👍

bakkertjes12

bakkertjes12

22-04-2023 om 07:14 Topicstarter

Dankjewel voor de tip! Ga nu een tussenstukje kopen, ben ik voor even gered wel een gedoe zeg die veranderende maten!

Vriendin van me tipte deze nog. Beide geschikt voor boratvoesing. Bressy wat goedkoper maar zij vond die van feelou heel lekker zitten

-https://www.bressy.nl/products/bressy-borstvoedingsbeha?variant=37605780619425

-https://feelou.co/products/de-zwangerschapsbh-feelou

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.