Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
100%mama

100%mama

27-10-2010 om 11:06

Help....de hele dag misselijk

Emotioneel gezien is de reden natuurlijk prachtig...alleen wil het lichamelijke gedeelte daar niet zo in mee.....

Ik ben van de 24 uur, minstens 20 uur misselijk. Ik geef (sorry) niet over, maar het gevoel maakt me dat er niets, maar dan ook niets uit mijn handen kan komen, omdat ik zo misselijk ben. Zo tegen een uur of 3 ga ik me beter voelen tot een ur of 7, dan komt alles in alle hevigheid weer terug en ook 's nachts waardoor ik laat inslaap (want van liggen wordt ik almaar meer misselijk) veel wakker wordt en dus al brak opsta. Ik neem in de ochtend tegen heug en meug en cracker, maar het liefst et of drink ik helemaal niets. Dat kan natuurlijk niet en dat doe ik ook niet, maar het versterkt dus wel weer de misselijkheid.....

Bij de eerste heb ik nergens last van gehad (godzijdank zo blijkt nu, hihi) dus dit is zo nieuw! Iemadn tips om de dag een beetje door te komen en wat je beter wel en niet kunt eten/drinken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Sjees..jij ook al

Ik zou willen dat ik je zou kunnen vertellen wat je zou kunnen doen maar ik ben zelf ook nog heel erg aan het zoeken want: ben ook de hele dag *misselijk.
Er zijn allerlei tips gegeven door een aantal mensen en ik zal ze hier voor je opsommen, misschien helpt het bij jou!

Voordat je op staat iets eten, vaak kleine beetjes eten, slokjes cola, gember eten/drinken, tabletten tegen reisziekte(Postafane), Primperan (anti-misselijkheid).
Ik heb zelf ontdekt dat zuivel mij geen goed doen en ben overgestapt van bruin brood naar wit brood. Niet zo gezond maar zo kan ik nog iets eten.

Ik wens je heel erg veel sterkte toe! En schrijf van je af als je daar behoefte aan hebt!!

Gefeliciteerd 200%mama

Maar, Regien, pillen tegen misselijkheid zou ik niet zo snel nemen. Zijn die wel heel heel zeker veilig voor een groeiend embryootje?

Almonde

Ik heb ze voorgeschreven gekregen van zowel de huisarts als de gynaecoloog, mag aannemen dat zij weten wat ze doen. Ik heb zelfs dagen aan een infuus gelegen met primperan er in.

100%mama

100%mama

27-10-2010 om 16:57

"gelukkig"

ben ik niet de enige

Ik weet ook wel dat het "heel normaal" is....maar liever niet, hahaha. Het is ZO ....bweh! Weet ook wel dat het tijdelijk is (ga ik dan maar van uit he, hihi) maar op dit moment vind ik er allemaal niet veel aan, lichamelijk gezien dan he! Ik ga je tips dus maar goed opvolgen in de hoop dat ik morgen "normaal" mijn patienten kan behandelen (zelfs daar wordt ik *misselijk van, hahaha) en een beetje voor uit ben te branden!

Hoe voel je je nu? Al iets beter na je opname?

Almonde

Bepaalde soorten vrij verkrijgbare wagenziektemiddelen zijn veilig in de zwangerschap. De samenwerkende apothekers hebben een handige folder ('reisziekte'). Aangezien ik wegens wagenziekte die middelen standaard in huis heb, heb ik in mijn zwangerschap e.e.a. nagezocht. Heb ook inderdaad wel eens een pilletje genomen als het me te gortig werd, en de huisarts - die ik dat later eens vertelde toen ik voor iets heel anders kwam - zag daar geen bezwaren in.

Groeten,

Temet

Tink

Tink

28-10-2010 om 14:24

Appel

Oma's tip volgens mij, maar kwaad kan het niet: ik kreeg de tip om voor het slapen gaan een appeltje te eten, dat zou de misselijkheid tegengaan.
Toen ik het probeerde was ik al vrij ver in de zwangerschap en leverde het mij alleen maar maagzuur op . Maar het valt te proberen. In dit geval is het zeker 'baat het niet, schaden zal het ook niet'.

Cola helpt bij mij ook altijd als ik misselijk ben, ook bij niet-zwangere misselijkheid trouwens. Ik heb zelf altijd cafeïnevrije light cola, maar gewone kan ook. Bubbels of niet maakt bij mij weinig uit (en met bubbels is lekkerder dus ik wacht niet tot de prik eraf is )
Ik was bij zwangerschappen altijd de volle 9 maanden zo tegen misselijk aan, flauw gevoel de hele dag. Ik hoefde niet vaak te spugen en kon het vaak wel wegeten. Ik was dan maar een beetje lief voor mezelf en kocht gewoon dat waar ik zin in had, al was dat wekenlang witbrood met abrikozenjam bij wijze van spreken.

Verder heb ik van Rembrand wel eens de tip gelezen om capsules met framboosblad erin te nemen, schijnt ook te helpen. Zelf nooit geprobeerd. Gember wel, dat helpt wel. Gelukkig vind ik het erg lekker, maar zo niet dan is het geloof ik ook als capsule verkrijgbaar.

Sterkte!

dc

dc

28-10-2010 om 18:19

Zoek in archief

even naar "misselijk tips" in Zwangerschap. Daar heb ik legio tips gekregen. Het enige wat echt heeft gewerkt is de 16 weken halen. Ik ben nu weer helemaal fit, maar heb echt gedacht dat ik aan het doodgaan was ofzo! Wat was dat vreeeeselijk, dus ik leef echt helemaal met jullie mee!

100%mama

100%mama

29-10-2010 om 10:14

Haha, dc

"maar heb echt gedacht dat ik aan het doodgaan was ofzo"

Hihi, herkenbaar dus en ben blij dat ik dus niet neurotisch ben ofzo.....

Ook zo herkenbaar....dat doodgaan...pffff!
Ging het pas na 16 weken goed of ging het eerder al iets beter?????? (hoop naarstig op het laatste....

dc

dc

29-10-2010 om 11:15

Helaas

Het ging echt pas bij 16 weken goed. Ik begon ook echt te wanhopen!!

Sterkte meiden, en laten we hopen dat het bij jullie gewoon bij 12 weken weer helemaal goed gaat!

100%mama

100%mama

29-10-2010 om 17:14

Lekker opbeuren...not, hihi

mijn vriendin, net bevallen van haar 2e wist mij heel liefjes te vertellen "lief, na 14 weken hield de misselijkheid op, zalig, daarvoor in de plaats kwam alleen het zuur, DAT is pas in de fik staan" whahahahaha, heb d'r een lekkere knuffel gegeven en bedankt voor de opbeurende woorden!

Hier helaas nog geen verandering....k*ts misselijk gem. 20 uur van de dag (en nacht dus)...ahhhhhhhh

AzoraC

AzoraC

06-11-2010 om 22:22

9 maanden misselijk

Ha 100% mama, ik hoop voor je dat het overgaat bij 16 weken. Ik was 9 maanden misselijk. Maar ik gaf wel over en dat luchtte vaak op. Ik heb zelfs nog overgegeven tijdens de bevalling.
Maar ik heb wel een goede tip, al lijkt die lastig uitvoerbaar. Slapen, slapen, slapen, slapen. Kun je vrij nemen? En lukt het ook maar een beetje om te slapen? Doen! Heel erg uitgerust zijn was bij mij het enige dat hielp.
Fijn dat ik dat wist, want ik kon het tijdens de tweede zwangerschap weer gebruiken.

annamarieke

annamarieke

11-11-2010 om 14:53

Middeltje?

Ik hoorde gisteren van mijn zanglerares over een middel dat zij voorgeschreven had gekregen tijdens haar zwangerschap tegen de misselijkheid. het heet emefaseme en zou een vitamine B preparaat zijn dat je veilig kunt gebruiken en dat goed helpt. Blijkbaar gebruiken ze het ook voor chemokuurpatienten die erg misselijk worden. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, omdat de misselijkheid bij mij zo bij vlagen is dat ik er niet heel erg veel last van heb, maar misschien heeft iemand er iets aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.