Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Hoe gaat het met de zwangeren onder ons?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Regien

Regien

19-12-2010 om 09:01 Topicstarter

Biene en sassefras

Ik wens jullie beide een goede voorspoedige bevalling met een prachtig resultaat!! Ben benieuwd naar jullie verhalen!

Lieve groet,
Regien

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

20-12-2010 om 14:34

100% mama

Haha, grappig dat je zoon het vanzelf merkte. Ik heb niet zo'n gevoelig type. Wie weet heeft hij wel iets door omdat we vaker dingen uitleggen over baby's enzo.

Heb van het weekend wel gevraagd of hij het leuk zou vinden als hij misschien nog een broertje of zusje zou krijgen: ja hoor, hij begon helemaal te glimmen. Gelukkig maar
Ook al kan hij zich er natuurlijk nog maar weinig van voorstellen...

Hij heeft er de afgelopen jaren wel veel vragen over gesteld. Waarom het dan niet lukte. En of we het wel vaak genoeg probeerden? En waarom hij niet mocht kijken als we het gingen proberen

100%mama

100%mama

20-12-2010 om 15:06

Jitske

Geweldig! Dat zijn toch goud momenten!

Moet wel lachen om zijn vragen hoor....wat was je antwoord, hahahahaha!

Hier zei zoonlief van het weekend "ZO dan, die baby doet het goed, je wordt gewoon dik.....ehhhhh, hahahaha!

Vrijdag mag ik weer naar de gynaecoloog en dan mag hij mee! Ben benieuwd of hij er dan meer voorstelling van kan maken!

Asa Torell

Asa Torell

20-12-2010 om 22:05

Sassefras

Ik denk morgen aan je! Succes!

Biene M.

Biene M.

21-12-2010 om 07:42

Sassefras

Ik hoop dat je goed geslapen hebt vannacht, ik lag aan jou te denken Succes vandaag!

Massi Nissa

Massi Nissa

21-12-2010 om 08:38

Sassefras

Ook hier wachten we in spanning af en duimen voor je. Veel succes.
Groetjes
Massi

Maureen T.

Maureen T.

21-12-2010 om 19:31

Inmiddels niet zwanger meer!

Hoi Allemaal,

Ik ben zelf niet heel actief, maar ik was toevallig weer eens op het forum aan het kijken.
Een tijdje geleden heb ik een berichtje geplaatst. Ik was toen zwanger van een tweeling na een vorige tweeling waarbij 1 van mijn dochters overleden is aan het twin-to-twin-syndroom.

Ik was eind december uitgerekend, maar zoals wel vaker is de tweeling iets eerder gekomen. Na een zware zwangerschap is onze tweeling op 7 december geboren:

Svinthe Jolijn en Jenth Julien.

Twee paar oogjes kijken ons aan
Wij weten het zeker: Wonderen bestaan!

Met Svinthe, Jenth en met mij is alles goed. Wij zijn dolgelukkig!

Liefs en fijne feestdagen voor iedereen!
Mark, Maureen
Luna, Fenne*, Svinthe en Jenth.

Asa Torell

Asa Torell

21-12-2010 om 20:28

Maureen!

Geweldig, van harte gefeliciteerd! Wat heerlijk dat alles goed gaat.

Biene M.

Biene M.

21-12-2010 om 21:15

Svinthe en jenth!

Wow, wat een mooie namen en wat fijn dat het allemaal goed is gegaan, Maureen! Heel veel geluk met je kindjes!

Biene M.

Biene M.

21-12-2010 om 21:43

Update

Vandaag waren we bij de gynaecoloog en zij had de uitslag van de 100 grams GTT en ik zat op alle meetmomenten ruim onder de grens, dus ik heb geen zwangerschapsdiabetes, driewerf hoera! Ik ben daar echt heel erg blij om!

Desalniettemin is de baby behoorlijk groot en groeit ze erg hard. Op zich reden om niet lang meer te wachten met het inleiden van de bevalling.

Een probleempje is alleen dat ze nog alle ruimte heeft, bij de echo vandaag draaide ze in no time van hoofdligging naar stuit naar dwarsligging. Daarom is het beste om in te leiden door de vliezen te breken op het moment dat ze in hoofdligging ligt (spontaan of doordat ze gedraaid is en vastgehouden wordt) zodat ze goed om vast komt te liggen als het vruchtwater weg is. Maar om de vliezen te breken moet ik ontsluiting hebben en raar maar waar, na het baren van twee kinderen heb ik bij nummer drie met 37 weken nog totaal geen ontsluiting. Al met al een ongebruikelijke situatie, zei de gynaecoloog.

Primen met een ballonnetje of gel doen ze vanwege de onstabiele ligging liever niet, omdat het risico bestaat dat ik weeën krijg of dat mijn vliezen breken op het moment dat ze ongunstig ligt, en dan wordt het een keizersnede.

Nu hebben we afgesproken dat ik maandag bel of er plek is op de verloskamers. Zo ja, dan meld ik me 's ochtends met mijn koffertje, ga ik aan de CTG en dan kijken ze of ik ontsluiting heb. Als dat zo is, en de baby ligt in hoofdligging, dan word ik ingeleid. Als ik ontsluiting heb en de baby ligt verkeerd, dan ga ik naar huis en kom ik dinsdag terug voor een versie en inleiding. Als ik geen ontsluiting heb, kom ik later in de week terug om te zien of het dan wel zo is. Mocht ik dan weer geen ontsluiting hebben, dan is het tijd voor een nieuw plan, maar wat dat moet worden, dat weten we nog niet, want dit is dus een ongebruikelijke situatie.

Wat geweldig maureen

...ik had toen nog wat uitgebreider gereageerd omdat ik ervaring had met 'angstzwanger' zijn.

Echt supergoed nieuws.

Voor mij nog extra leuk omdat het op de sterfdag van mijn moeder is gebeurd. Klinkt misschien bizar, maar er mogen wat mij betreft zo veel mogelijk kinderen geboren worden op die dag!

Ik wens jullie heel veel geluk met deze prachtige aanwinst.

Asa Torell

Asa Torell

21-12-2010 om 22:17

Biene

Wat een goed nieuws, geen zwangerschapsdiabetes! Betekent dat nu ook dat je makkelijker mag doen met eten, of dat niet?
Dat gedoe met al die bevallingsscenario's lijkt me wel heel vervelend. Ik duim voor de snelste en makkelijkste uitkomst!

liora

liora

21-12-2010 om 22:24

Biene

Hoi Biene,

Inderdaad fijn dat je geen zwangerschapsdiabetes hebt. Maar wachten op ontsluiting, is dat een goed plan? Je bent toch best een late bevaller? Is een geplande keizersnee dan niet beter? Anders moet je straks een kind van 5,5 kilo baren of zo...

Veel sterkte in ieder geval met het wachten!

En als ik iets voor je kan doen, laat het me weten!

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Biene M.

Biene M.

22-12-2010 om 07:42

Asa en liora

Ja Asa, ik mag weer gewoon eten! Ik had al een kerststol in huis voor na de bevalling, maar ik heb net mijn eerste sneetje op

Liora, die ontsluiting zou er normaal gesproken al zijn, meestal hebben vrouwen die al eens een kind gebaard hebben sowieso al wel een centimeter en de gynaecoloog hoopte zelfs dat het er al 3 of 4 zouden zijn, maar nee dus. We gaan niet eindeloos afwachten hoor, Sam was 8 pond en dan is het idee dat een kind van 9 pond er ook goed door kan, maar op dat gewicht zitten we met oudjaar wel zo'n beetje.

Zo'n ruime buik zien ze vooral bij vrouwen die al vier of vijf kinderen gekregen hebben en juist zij hebben doorgaans al genoeg ontsluiting. Dus hoe het nu bij mij zit, daar hebben ze geen pasklare oplossing voor. Met de gynaecoloog hopen we nu dat die ontsluiting er begin volgende week toch is en anders moet er een nieuw plan bedacht worden. Een keizersnede liever niet, maar dat is zowel het risico van afwachten als van actief inleiden. Lijkt me echt balen als het bij mijn derde nog zo ver komt, maar ja, op dit moment heb ik geen idee welke kant dit uitgaat.

Massi Nissa

Massi Nissa

22-12-2010 om 08:05

Biene

Geniet van je kerststol (heb je ook chocolade in huis? Hihi). Wat een spannend verhaal weer. Ik duim met je mee voor een voorspoedige en natuurlijke bevalling, houd ons op de hoogte.
Ben ook erg benieuwd naar Sassefras.
Groetjes
Massi

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

22-12-2010 om 10:43

100% mama

Ja leuk he, die jochies.

We hebben gewoon gezegd dat dat prive was, dat hij dat niet mocht zien en andere mensen ook niet.

Veel plezier bij de gyn vrijdag! Lijkt me leuk dat hij mee kan kijken. Ik heb de volgende echo onder schooltijd, dus dan kan hij niet mee, maar misschien daarna een keer.

liora

liora

22-12-2010 om 13:04

Biene

Hoi Biene,

Wat een toestand! Gelukkig heb je goede medische adviezen.

En nogmaals: laat je het me weten als ik even iets voor je kan doen? Bijvoorbeeld wat boodschapjes of zo? Of als er dingen opgehaald of gebracht moeten worden, let me know. Ik ben volgende week vrij en dreumes gaat naar creche dus ik ben behoorlijk mobiel!

Aarzel niet he!!

Liora

Biene en maureen

Maureen, van harte met de geboorte van je tweeling!

Biene, jeetje weer zo'n bewegelijke baby! Toen ik zwanger was van mijn ook zeer draaibare baby heb je me nog gerustgesteld over versies etc. Ook bij mij bleek mijn baby nog tot het einde spontaan te draaien. Ik wens je veel succes met alle ziekenhuisbezoekjes. Ga je naar het Slotervaart? Zelf heb ik de begeleiding en bevalling daar en uiteindelijke keizersnee als prettig ervaren, nou ja naar omstandigheden dan... Succes in elk geval!

Maanve

Biene M.

Biene M.

22-12-2010 om 16:53

Reacties

Massi, gisteren vond ik nog één stukje chocolade met hazelnoten in een lade, dat was snel op

Liora, wat lief aangeboden! Ik zal het zeker in gedachten houden!

Maanve, ik had nooit gedacht dat dat gedraai voor dit probleem zou gaan zorgen, simpelweg omdat ik niet stilstond bij de mogelijkheid dat het wenselijk zou kunnen zijn dat de baby er op korte termijn uit zou komen. Resultaten uit het verleden geven dus echt geen garanties voor de toekomst Ik ben heel benieuwd hoe het verder zal gaan en hoop dat het niet op een keizersnede uit zal lopen! Ik ben onder behandeling bij het OLVG, daar ben ik ook bevallen van nummer 2 en dat beviel me goed. Bovendien ken ik er een hoop artsen en verloskundigen en dat vind ik nu ook wel aangenaam vertrouwd Enige nadeel is het parkeertarief: maandag moest ik 16 euro afrekenen nadat ik er voor onderzoek de hele ochtend moest zijn! Hoe gaat het trouwens nog kolven en voorraadje aanleggen? Ik moest gisteren nog aan je denken toen ik een portie hachee in de vriezer legde, vanwege het kolven en je verveling toen je overtijd liep

En verder ben ik ook reuze benieuwd naar nieuws van Sassefras! Zij moet natuurlijk sowieso nog minstens een dagje met de baby in het ziekenhuis blijven, maar ik had gehoopt dat haar man of zus alvast wat zou berichten. Hopelijk is alles goed gegaan en gaat het nog steeds goed.

Biene

Ja jeetje, dat je zo'n reuzenbaby aan het maken bent dat zij binnenkort al geboren moet worden. Ik kan me zo voorstellen dat zwanger zijn met dit glibberweer buiten niet heel fijn is, dus dan is het voordeeltje aan deze hele situatie misschien wel dat het einde van de zwangerschap nu echt snel in zicht is.
Ik zou voor een eventuele tweede zwangerschap (nu absoluut nog niet in de planning hoor!) ook weer naar het Slotervaart gaan, hoewel dat voor ons niet het dichtstbijzijnde ziekenhuis is. Het is inderdaad fijn als je wat mensen kent en je de weg een beetje weet. Alleen die parkeertarieven... Op de dag van de bevalling mocht mijn man een gratis uitrijkaart halen bij de portier. Misschien zit er voor jullie ook nog zo'n klein voordeeltje in?
Hier gaat het verder allemaal goed. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar soms verveel ik me alweer . Ons mannetje slaapt meestal twee rukken van twee uur overdag dus dan tijd genoeg voor het bijwerken van de was, voorbereiden van het avondeten en lezen van een boek. En verder struinen we graag door de stad. Zondag bijvoorbeeld heerlijk gelopen door het Rembrandtpark, het Vondelpark en over het Museumplein. Was is het mooi in de stad met die sneeuw!
En oh ja, het kolven gaat best goed. Ik kolf nu ongeveer een keer per dag en heb al een stapel met zakjes van 60 cc en 80 cc gespaard. Ik heb een heel trots gevoel als ik in die la in de vriezer kijk . Ik ga eind januari weer werken dus dan gaat de voorraad aangebroken worden.
Ik wens je hele goede laatste zwangere-dagen en een bevalling met zo min mogelijk medisch gedoe!
Maanve

Maureen T.

Maureen T.

22-12-2010 om 21:55

Bedankt!

Bedankt voor de lieve felicitaties en natuurlijk ook nog voor alle lieve berichtjes die ik destijds gehad heb.

Ik wil iedereen die nog zwanger is heel veel sterkte en succes wensen. Geniet ervan!

Liefs,
Maureen

Sassefras

Sassefras

22-12-2010 om 22:19

Geboren: ruben benjamin!

Even een kort berichtje van mij. Ben sinds een paar uur terug uit het ziekenhuis waar gisteren om 16.31 uur na toch wel een zware bevalling onze prachtige zoon Ruben Benjamin is geboren! (Roepnaam: Ruben)
Ruben is 3085 gram en is 50 cm lang en is daarmee stukken kleiner en fijner als onze dames bij de bevalling. In de kleinste maatjes kleertjes verzuipt hij nog...
Ruben voelt zich op het moment even niet zo lekker; hij spuugt veel, is moeilijk wakker te krijgen en drinkt z'n flesjes erg moelijk. Hij zal ook wel even bij moeten komen van de bevalling en we hopen dat het morgen beter zal gaan. Dan komt ook de kraamverzorgster voor het eerst.
Zelf ben ik grieperig terug gekomen uit het ziekenhuis en voel me dus niet zo lekker. Ondanks de moeilijke bevalling heb ik gelukkig geen pijnlijke hechtingen opgelopen en valt het nabloeden erg mee. Wel ben ik vréselijk moe...
Ga een andere keer wat uitgebreider m'n verhaal doen, nu eerst naar bed en slapen. Manlief neemt de zorg over Ruben even lekker van me over.
@Maureen: Van harte met de geboorte van je tweeling; wat een topprestatie!
@Biene: Alvast heel veel succes en sterkte gewenst voor maandag; zal aan je denken...

Biene M.

Biene M.

23-12-2010 om 07:23

Ruben!

Gefeliciteerd Sassefras, een mooie naam! Wat sneu dat Ruben zich niet lekker voelt, hopelijk knapt hij snel op van zijn pittige geboorte en jij van de zware bevalling en het virusje dat je hebt opgepikt. Een fijne kraamtijd gewenst!

Biene M.

Biene M.

23-12-2010 om 07:28

Maanve

Het OLVG mag geen gratis parkeerkaarten afgeven helaas, ik heb er al naar gevraagd Ze moeten de parkeertarieven van het stadsdeel hanteren. Zelfs als je daar drie dagen bij een stervende waakt moet je het volle pond betalen, idioot he!

Wat heerlijk dat het zo goed gaat met je zoontje dat je je soms verveelt, haha! Die ervaring heb ik niet hoor, mijn twee kinderen waren enorme handenbinders de eerste tijd, lang drinken, weinig slapen en veel huilen. Maar lekker dat je zoveel hebt kunnen wandelen. Ik kom nu inderdaad amper buiten, ik sta toch al heel wankel door de bekkenpijn en in de sneeuw lopen doet helaas pijn. Gelukkig kan ik ernaar kijken.

Fijn dat het kolven goed gaat! Ik begon destijds ook met allemaal van die kleine porties. Die zijn ook heel handig voor de begintijd waarin je nog niet precies weet hoeveel je zoontje per keer drinkt, dan kun je wat experimenteren met hoeveelheden zonder dat er veel weggegooid hoeft te worden (gekolfde melk die weggegooid wordt, dat deed me altijd pijn!)

Groetjes,

Massi Nissa

Massi Nissa

23-12-2010 om 08:26

Welkom, ruben

Sassefras, wat fijn dat alles goed is gegaan. Ook hier de wens dat jullie allebei snel weer opknappen. Ach gos, 50 centimeter, echt zo'n heerlijk klein pasgeboren hummeltje. Ik ben erg blij voor jullie.
Groetjes
Massi

Regien

Regien

23-12-2010 om 09:40 Topicstarter

Ruben!

Mooie naam, hopelijk knappen jullie snel weer op!!

Groetjes,
Regien

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

23-12-2010 om 15:08

Gefeliciteerd met ruben!

Hopelijk gaat het met jullie beide snel beter!

Asa Torell

Asa Torell

25-12-2010 om 14:23

Sassefras

Van harte gefeliciteerd met Ruben! Hopelijk voelen jullie je allebei inmiddels een stuk beter.

Tink

Tink

26-12-2010 om 01:24

Biene

Goh hee, dat scenario van jou lijkt wel heel erg op het mijne, bij de jongste . Die lag dwars, ik liep gelukkig wel met een paar cm ontsluiting rond en toen is ze gedraaid met aansluitend vliezen breken en een inleiding. Anderhalf uur weeënstorm en daar was mevrouwtje! Maar was het draaien niet gelukt, dan was het op een (2e) keizersnee uitgedraaid. En dat had me eigenlijk ook niet geïnteresseerd, ik was veel te bang dat er op het laatst nog iets fout zou gaan, dus doe maar die keizersnee als je mijn baby maar gezond op de wereld zet. En dat is gelukt, de jongedame is inmiddels 3 en ook eigenwijs voor 3
Ik wens jou het beste van de 3 scenario's toe, een voorspoedige bevalling (vandaag dus, begrijp ik?) en een wolk van een baby!
Zet 'm op, liefs Tink

P.S. en degenen die al bevallen zijn: gefeliciteerd met jullie mooie beebjes!!

Biene M.

Biene M.

26-12-2010 om 11:32

Tink

Ik ben me al dagen huishoudelijk aan het uitsloven, voor zover mijn bekken dat toelaat, in de hoop dat ik er harde buiken en een centimetertje ontsluiting van krijg. We zien er enorm tegenop volgende week drie keer voor niets naar het ziekenhuis te gaan en dat het dan uiteindelijk alsnog een keizersnede wordt. Dus ik hoop van harte dat het lukt op de manier waarop het bij jou gegaan is! Morgen trouwens de eerste poging, vandaag nog een dagje om aan de ontsluiting te werken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.