Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Hoe gaat het met de zwangeren onder ons?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tink

Tink

26-12-2010 om 23:05

Aha

In dat geval véél harde buiken gewenst ). Die had ik de laatste weken inderdaad veel, stukje voorwerk gedaan dus. Niet zo fijn, maar achteraf was ik er wel blij mee.

Zet 'm op morgen

Liefs Tink

Asa Torell

Asa Torell

27-12-2010 om 10:00

Biene

Ik hoop dat het vandaag gewoon lukt, ik duim voor je!

Biene M.

Biene M.

27-12-2010 om 10:11

We zijn weer thuis...

... mét dikke buik uiteraard. Ik heb nog steeds helemaal geen ontsluiting. We gaan het nog een week aankijken en volgende week maandag gaan we opnieuw het zelfde riedeltje af. Mocht de baby dan verkeerd om liggen dan wordt ze gedraaid, op hoop van zegen, en als ik dan nog geen ontsluiting heb gaan we toch maar heel voorzichtig primen. Ze moet er dan toch echt komen! We zagen er nogal tegenop deze week nog twee of drie keer naar het ziekenhuis te gaan en de gynaecoloog zag daar ook niet veel heil in, dus dat scenario is gelukkig van de baan.

Biene

Daar zit je dan nog mét dikke buik! Veel sterkte de komende week en ik denk de centimeters ontsluiting naar je toe! Misschien een zweverig verhaal, maar zou het helpen een soort yoga-oefeningen te doen waarbij je je buik visualiseert en zegt tegen je babietje dat het mag komen? Toen ik mijn zwangerschap helemaal zat was heb ik dat vaak gedaan de laatste dagen.

En verder als reactie op jouw bericht aan mij:
Stom ja van die parkeertarieven. Onvriendelijk van het stadsdeel zeg!
Mijn mannetje is d ekerstdagen enorm rustig geweest. 1e kerstdag met nichtje en neefjes met hem door het bos gehobbeld en gesleed. De weerslag lijkt nu te zijn dat hij lekker op schoot wil slapen. Ik laptop nu dus met een slapende baby op mijn borst. Heerlijk!

Heel veel sterkte met nu echt de allerlaatste loodjes. Hier is de sneeuw bijna weggesmolten, dus misschien lukt het nu om even naar buiten te gaan?
Maanve

Sassefras

Sassefras

27-12-2010 om 13:44

Biene

Nog geen ontsluiting, dat is balen... Maar op hoeveel weken zwangerschap zit jij nu? Aangezien jij ook al meerdere bevallingen achter de rug hebt zou het niet al te veel moeite moeten kosten om dmv primen de baarmoedermond redelijk snel te laten verweken en wat ontsluiting tot stand te brengen.
Ik had afgelopen dinsdag ook nog geen verweking en geen ontsluiting. Dmv inbrengen van een vaginaal tablet werd een eerste poging gedaan en dit zou dan vermoedelijk enkele malen moeten worden herhaald. Maar na 4 uur bij de 2e toucheerpoging was de baarmoedermond al verweekt en had ik al 2 cm ontsluiting.(bij 1 tablet) Hierna zijn de vliezen dan ook gebroken en ben ik aan een weeënopwekkend infuus gelegd. Dus het kán heel snel gaan! Heel veel sterkte gewenst met de laatste dagen...

Biene M.

Biene M.

27-12-2010 om 14:42

Maanve

Och, je moest eens weten hoeveel ontsluiting ik de afgelopen dagen heb zitten visualiseren, hahaha! Maar goed, ik ben pas 38+2 en dat is natuurlijk nog niet zo heel ver. Mijn oudere kinderen werden met 39 weken (spontaan) en met 42 weken (ingeleid) geboren, dus het zou best kunnen dat beebs of mijn lichaam het er gewoon nog geen tijd voor vinden, al is de dame dan nog zo groot.

Ik heb vandaag even gekeken, het tarief van een dagkaart daar is € 36,-, slik! Heb nog met mijn man besproken er met OV heen te gaan, of dat hij me brengt en dan de auto terugbrengt en die weer haalt als de baby er is, maar dat vonden we toch wel heel erg omslachtig. We sturen de kwitantie maar op naar de verzekering in de hoop dat die wat vergoedt.

Wat een heerlijke eerste Kerst met baby hebben jullie gehad zeg En dan na alle drukte even mama-tanken, heel goed!

Biene M.

Biene M.

27-12-2010 om 14:47

Sassefras

38+2 nu, en dat is korter dan mijn vorige zwangerschappen duurden. Primen willen ze eigenlijk liever niet doen, omdat je daarmee de bevalling op gang kunt brengen en mijn kind draait nog alle kanten op in mijn buik. Ze zijn bang dat mijn vliezen spontaan breken of de weeën beginnen op het moment dat ze dwars of in stuit ligt. Vooral als het begint met gebroken vliezen (en zo begonnen mijn vorige bevallingen allebei) kan haar positie niet meer veranderd worden. Maar goed, we kunnen ook niet eindeloos op ontsluiting wachten, dus als er volgende week nog steeds geen gaatje is, wordt het toch primen.

Hoe gaat het nu met Ruben, voelt hij zich al wat beter? En ben jij al van het virusje af?

dc

dc

27-12-2010 om 15:08

Biene

Veel sterkte! Enne, is een taxi geen oplossing? Vraag eens hoe duur dat is.

Biene M.

Biene M.

27-12-2010 om 18:00

Dc

Aan een taxi had ik helemaal niet gedacht, maar dat is vast goedkoper dan een dagkaart! We moeten maar even gaan rekenen, hoe lang we denken er nodig voor te hebben en wat dan het goedkoopste is

dc

dc

27-12-2010 om 18:23

Ach

als je er meer dan 24 uur over doet per kind, dan neem je niet snel de auto

Tijgeroog

Tijgeroog

27-12-2010 om 21:11

Biene

En je man in de buurt van het ziekenhuis laten parkeren, of is de hele omgeving zo duur om te parkeren?

Massi Nissa

Massi Nissa

27-12-2010 om 21:52

Biene

Ik duim mee voor ontsluiting. Niet leuk om een hele week te moeten wachten, maar het is wel op het mooist denkbare cadeautje .
Groetjes
Massi

Taxi

Biene, nou heb ik niet het hele draadje gelezen maar zag ik niet ergens OLVG langskomen?

Neem de taxi. Zo duur is dat waarschijnlijk nou ook weer niet. Voor je partner is het denk ik ook een stuk rustiger.

Maar goed, ik heb makkelijk praten, wij moesten destijds wel met de taxi (want geen auto) en woonden vlakbij het OLVG. Ben even kwijt waar jij ook alweer woont.

Groeten,

Temet

Biene, er is hoop

Kijk hier eens naar:

http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article3355879.ece/Gratis_parkeren_in_Amsterdam_door_vuurwerkvrees.html

Moet je wel snel zijn...

Groeten,

Temet

Asa Torell

Asa Torell

29-12-2010 om 20:31

Pff biene

je krijgt het niet kado zeg! Hopelijk komt er volgende week gauw meer schot in de zaak!

100%mama

100%mama

30-12-2010 om 11:14

Biene en

Biene, sterkte voor jou en hopelijk komt er schot in "de zaak"!

Voor alle die bevallen zijn.....WAUW! Gefeliciteerd!

Hier gaat het goed! Ben nu 15 weken zwanger en voel me, op wat lichte vermoeidheid na, top! Buik groeit goed ds helemaal top!

Biene M.

Biene M.

30-12-2010 om 19:54

Zo leuk

Sassefras is bevallen en ik bijna en dan zijn er een heel stel in het tweede trimester en nu dient zich weer de nieuwste lichting zwangeren aan. Wat een mooie estafette

Asa Torell

Asa Torell

02-01-2011 om 20:44

Nou biene

morgen gaat het hopelijk dan toch echt gebeuren! Ik denk weer aan je!

Ja biene

Ik denk ook aan je. Spannend maar ook leuk om weer een kijkje te nemen. Hoop dat het allemaal goed gaat. Ben benieuwd wat het wordt!

En asa

Heb jij al kwaaltjes? Mijn borsten zijn echt enorm, voor mijn doen dan, en best gevoelig. En ook heb ik af en toe al last van maagzuur. Kan ik me van vorige keer alleen van het laatste trimester herinneren.

Volgende week maar eens een afspraak maken bij de huisarts en verder is het afwachten. Niet mijn beste kwaliteit helaas.

Asa Torell

Asa Torell

02-01-2011 om 22:45

Ha petal

leuk dat je er naar vraagt. Ja, ik begin me al echt wat slapjes en misselijk te voelen. Ik moet alweer opletten dat ik tijdig wat eet. Enfin, de vorige twee keren was de eerste spuugpartij op 6wk 2 dg dus daar kan ik komende dinsdag ook vast weer op rekenen . Ik heb alvast geheime eetvoorraden aangelegd zodat de kinderen niet steeds mee zullen willen snacken...
Morgen ga ik de verloskundige maar eens bellen. Wanneer kun je in engeland ongeveer op een eerste echo rekenen? Hier was het de vorige keer zo tegen de 10 weken, ik heb de indruk van andere zwangeren dat dat nog steeds zo is (als je geen miskramengeschiedenis hebt). Dus dat is ook nog een tijdje afwachten.
Heb jij het inmiddels al aan iemand verteld? Ik dus aan mijn ouders, die het gelukkig erg leuk vonden. Daar was ik niet helemaal zeker van dit keer, omdat het niet echt geweldig uitkomt met sommige dingen (werk en woning).

Asa

Ik geloof dat hier de eerste echo ook tussen de 10-14 weken is voor de nekplooimeting.

Ik heb het alleen aan een NL vriendin verteld. Gister nog een discussie met mijn man over wanneer we het anderen vertellen maar hij wil perse dat zoon het eerst hoort. Dat is nu nog te vroeg dus we zitten een beetje vast. Ach het maakt ook niet uit eigenlijk, is ook wel leuk om een geheimpje te hebben.

Misschien is het handiger om af en toe te emailen? Je kan mij mailen op [email protected].

Inbraakje

Petal: gefeliciteerd. Vooral met het voortraject, zo blij voor je dat je man om hebt gekregen.

Asa: tip is om al zelf een afspraak voor een echo te maken en later met de verwijzing te komen. Als je bang bent voor miskramen is een echo bij 8 week nl. ook erg prettig.

Oh ja

..nou had ik het feliciteren van Asa nog overgeslagen... gefeliciteerd he!

Rodebeuk

Als je geinteresseerd bent in hoe ik het voor elkaar heb gekregen: geduld.

Geen snot of tranen of ultimatums, alleen maar afwachten en af en toe een balletje opgooien. Toen we het erover hadden in november merkte ik opeens dat mijn man niet gelijk met argumenten kwam, zoals voorheen. Hij zei zelfs dat hij "warmer" werd. Maar later ontkende hij dat.

In december kwam het weer ter sprake en toen greep man niet gelijk naar de voorbehoedsmiddelen. We hadden zoiets van "we zien wel hoe het gaat". "Helaas" voor hem was het toen gelijk raak.

Ik heb nog steeds een smile op mijn gezicht van hier tot gunder.

Merel78

Merel78

03-01-2011 om 19:43

Inbraakje echo's

Dames gefeliciteerd En sterkte voor degenen die gauw moeten bevallen!

Ik heb het idee dat er e.e.a. ook weer veranderd is met de echo's. Bij mijn eerste zwangerschap (2006-2007) kreeg ik een echo met 10 weken en met 20 weken. Tot mijn stomme verbazing kreeg ik nu standaard: een vroege echo (8,9 weken), een ' latere echo' (12-13 weken), 20-weken echo en een liggings echo (36 weken, om te bepalen hoe het kindje ligt). Da's dus al dubbel zo veel. Dikke kans dat er mss. bij jullie in de praktijk ook al iets veranderd is en dat ze eerder echo's doen. Ik vond het heel prettig in elk geval.

groetjes en fijne zwangerschap gewenst.

Merel

Sascha2

Sascha2

03-01-2011 om 20:22

Inbraakje

Hallo, biene ligt momenteel in het ziekenhuis voor de inleiding, maar vooralsnog geen echt succes. In de rubriek gezellig loopt een draadje janauri-maart 2008 en daar laat ik steeds een update weten als er nieuws is. Ik probeer eraan t denken hier jullie op de hoogte te houden, maar voor het geval ik dat vergeet...
Sascha

Tink

Tink

03-01-2011 om 20:27

Oh, bedankt sascha

Ik dacht net: even kijken hoe het met Biene is! Ik ga gauw naar Gezellug.

dc

dc

03-01-2011 om 20:33

Sacherijnig

Ben nu 6 maanden zwanger en ben super sacherijnig, net alsof ik ongesteld moet worden. Herkent iemand dit??

Voel me beetje schuldig tegenover zoons en man...

Asa Torell

Asa Torell

03-01-2011 om 21:50

Echo's

Nou, hier viel dat vandaag dus tegen: ze doen de eerste afspraak en echo nu juist later dan de vorige keer (ook 2006-2007). Mag pas met bijna 9 weken opdraven bij de verloskundige. En de eerste echo laten ze doen tussen 10 en 12 weken. Ik was dus wel wat teleurgesteld. Maar ik heb tot nu toe mazzel gehad met zwangerschappen, dus ik denk dat het me wel lukt om optimistisch te blijven en het gewoon af te wachten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.