Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Hoe is het nu met.....


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Glinster

Glinster

11-08-2011 om 10:39

Asa

Heeft hij slim geregeld.. Lekker hele nacht doorslapen daar in het buitenland
Maar nee, dat zou niet echt fijn zijn. Ik hoop het niet voor je.

Groetjes

Man op reis

Hier gaat man volgende week nog 2 dagen naar het buitenland, goede timing he. Schoonmoeder heeft nog aangeboden om te komen maar dat vind ik wat veel voor haar want het is nogal een reis.

Komt er bij jou misschien familie om te helpen als je man op reis is?

Man is moeilijker met namen dan ik ben dus dat schiet niet op.

Asa Torell

Asa Torell

11-08-2011 om 21:01

Ieks petal

daar zou ik nou pas echt zenuwachtig van worden, het idee dat ik alleen zou moeten bevallen - ik geloof dat ik er tenminste wel op kan vertrouwen dat de bevalling echt achter de rug is als man weg moet. Jammer genoeg heeft mijn familie het net voor elkaar die week op vakantie te zijn... maar gelukkig heb ik wel al wat hulp van moeders uit de buurt geregeld, voor het de kinderen naar school brengen e.d. Echt handig voor je netwerk, een kind op school, dat zul je hopelijk ook nog wel merken!

Asa Torell

Asa Torell

11-08-2011 om 21:41

Maar...

het enige voordeel is natuurlijk Petal, als je in je mans afwezigheid bevalt kun jij mooi de naam kiezen . Succes daarmee, ik ken het gedoe!

Kiki

Kiki

11-08-2011 om 21:52

Jeetje petal

Ik zou dat toch echt slecht trekken als mijn man nog eventjes op reis zou gaan.
Gelukkig heeft mijn man geen reizend beroep.

Mijn man heeft ook mijn voorkeursnaam in behandeling, hahaha. Maar afwachten tot hij eruit is.

Elske, ik ga niet naar het CB ook niet voor de gehoortest, want dat komt hij daar in het bestand te staan en dat wil ik niet. Ik verzin wel wat anders tegen die tijd.

elsje78

elsje78

11-08-2011 om 22:12

O ja

dat is ook zo, dan komt hij alsnog in het bestand. Maar als ik zo google kunnen ze die gehoortest ook in het ziekenhuis doen. Hoe doen ze dat anders met babies die nog een tijdje moeten blijven. Als je dan toch in het ziekenhuis bevalt, kunnen ze het misschien daar doen? Wil mijn zus wel eens vragen hoe dat daar in het zh gaat...

't zou toch wat zijn

als deze baby 2 weken te vroeg komt. Dat ik alleen moet bevallen lijkt mij nog niet het ergste, wel dat het dan moeilijker is met opvang voor zoon. Maar goed, ik blijf erbij dat deze niet in augustus komt en anders zien we wel.

Hier heb je trouwens 6 weken ofzo om de baby aan te geven en man zal dat wel weer alleen doen dus dat helpt niet met de naam. Of ik moet hem Henkie blijven noemen terwijl er staat Piet in het geboorteregister

Asa Torell

Asa Torell

12-08-2011 om 13:29

Glinster

Bedankt voor het meehopen , gelukkig weet man overtuigend op te zien tegen die trip dus ik verdenk hem niet van ontduiking - al zal hij vast inderdaad goed slapen daar!

Asa Torell

Asa Torell

12-08-2011 om 13:32

Aangeven

Ik weet eigenlijk niet meer hoe dat hier gaat. Volgens mij schrijft de verloskundige wel de naam op, als je die geeft. Dus dan kun je het vast wel rechtzetten bij de burgerlijke stand als die ineens een andere naam hebben. Enfin, ik hoop maar vooral dat jullie er gauw uit zijn wat dat betreft! Hier is het uiteindelijk gewoon elke keer een kwestie van er eens goed voor gaan zitten en de knoop doorhakken.

Massi Nissa

Massi Nissa

20-08-2011 om 16:16

Asa

Zodra ik meer dan 24 uur jouw naam niet meer in draadjes zie verschijnen, denk ik: ze zal toch niet... Nou? Nou?
Groetjes
Massi

Asa Torell

Asa Torell

20-08-2011 om 21:04

Massi

bij deze meld ik me braaf . Don't get your hopes up... dat probeer ik ook niet te doen, maar ik begin het echt wel zat te worden, pfff. Wat een gesleep met die buik!

Massi Nissa

Massi Nissa

20-08-2011 om 21:17

Ah, jammer

Had het nog zo gehoopt voor je, zeker nu er ineens bloedheet weer aankomt. Natuurlijk net nu jij op het laatst loopt (en ik weer voor de klas moet, grmbl, wie verzint zoiets?).
Je moet helemaal niet meer slepen met die buik. Je moet lekker zitten, beetje OO'en/lezen/dagdromen, ananas eten, elke avond een fikse borrel en een voetmassage (met dank aan echtgenoot) en die kleine lieverd af en toe porren: hee daar, komt er nog wat van?
Groetjes
Massi

Biene M.

Biene M.

21-08-2011 om 07:30

Asa

Gaan je kinderen maandag weer naar school? Daar wacht die kleine vast op, zodat jij het huis in alle rust voor jezelf hebt om weeën weg te puffen. En als er geen weeën zijn, kun je de hele dag naar een heerlijk rustig zwembad om te dobberen als het warm is.

Kiki

Kiki

21-08-2011 om 10:06

Ooo asa

Wat spannend! Ik kan me voorstellen dat je het zat bent, want ik ben het al zat en ik moet nog ruim twee maanden

Maar Massi, er zit toch helemaal geen heet weer aan te komen. Gewoon heerlijke temperatuur komende week, niets schokkends. Prima weer om te bevallen

Sascha2

Sascha2

21-08-2011 om 12:27

Asa

Ja, dat grote wachten op D-day... Ik hoop dat je bevalling snel komt, in ieder geval op tijd dat je partner erbij kan zijn de eerste periode (ik begreep dat hij een tijdje weg moet, of heb ik het verkeerd begrepen???). Sterkte met die loeizware loodjes!

Gerdina

Gerdina

21-08-2011 om 12:52

Asa

Ook van mij sterkte met de laatste loodjes, of ben je misschien al begonnen? Ik hoop het voor je. In ieder geval een goede bevalling gewenst!

Petr@

Petr@

21-08-2011 om 21:49

Nou asa

Je houdt het wel spannend )) Krijgen we een live bevallingsverslag?

Asa Torell

Asa Torell

21-08-2011 om 22:07

Alsjeblieft niet zeg

ik ben redelijk forumverslaafd maar live-bevallingsverslagen laat ik graag aan anderen over. Veel dank voor het meeleven allemaal in elk geval! Hopelijk voor jullie en mijzelf hoeft het niet meer zo lang. Maar helaas Biene, de kinderen zijn al een week naar school en het heeft nog niet geholpen . Ik zal wel even de ananas op mijn boodschappenlijstje zetten!

Asa Torell

Asa Torell

21-08-2011 om 22:08

Ondertussen

wil ik trouwens ook best weten hoe het met Petal gaat, die meldt zich lang niet elke dag .

I wish

Hier in hetzelfde bootje: wachten, wachten, wachten.

Ik denk echt dat het bij mij nog wel een paar weken gaat duren, net zoals zoon wacht deze baby vast op het meest ongelegen moment om geboren te gaan worden.

Hoe vinden jouw kinderen het wachten Asa? Zoon zucht meerdere keren per dag dat hij vindt dat Pickle (ons koosnaampje voor de baby) nu maar eens moet komen. Haha, en dan als hij er straks is zal hij wel weer zuchtend vragen wanneer die baby nou eens weg gaat

liora

liora

22-08-2011 om 10:26

Asa

Wat spannend... Zal nu toch niet lang meer duren?

Asa Torell

Asa Torell

22-08-2011 om 20:58

Petal

Het valt hier mee met het ongeduld, er wordt wel regelmatig naar gevraagd maar nog niet al te veel gezucht. Behalve door mij dan . Wat een lief koosnaampje trouwens!

hout anne

hout anne

29-08-2011 om 21:28

Hier ook druk aan het afwachten

Ben nu 37 weken en 1 dag. Heb niet zo'n fijne zwangerschap dus ik ben blij dat het einde in zicht komt. Ben toen ik 6 weken zwanger was heel erg ziek geworden van de misselijkheid, hyperemesis gravidarum. 3 weken later lag ik in het ziekenhuis wegens ernstige uitdroging. Gelukkig sloegen de 2e set medicijnen (primparan) redelijk aan en kon ik genoeg binnenhouden om niet weer in het ziekenhuis te belanden. Met 6 maanden zwangerschap kon ik de medicijnen afbouwen en zo voldoende binnenhouden, maar bleef wel misselijk. En toen kreeg ik er nog bekkeninstabiliteit bij ook.
Begin aug, op mijn verjaardag weer op de spoedafdeling beland, bleek een buikgriep te zijn, maar er werd ook teveel eiwit geconstateerd in de urine, zwangerschapsvergiftiging, ach dat kon er ook nog wel bij! Gelukkig heeft dat niet verder doorgezet, de waardes blijven nu constant hetzelfde.
Woensdag ga ik weer naar de gynaecoloog en wordt er gekeken of de baarmoedermond al rijp is. Is dat het geval, dan wordt ik op korte termijn ingeleid. Zo niet, dan is 40 weken voor mij het max, gezien dat mijn kleine 2 weken geleden al een ruime 6 pond was (slik!!) en ik daardoor niet overtijd mag. Nou, maar hopen dat ik snel ingeleid kan worden, want ik ben er echt wel helemaal klaar mee!! Zou me zo graag niet meer misselijk willen voelen! En die kleine in mijn armen hebben natuurlijk. Zijn grote broer (2,5jr) begint nu ook wel echt uit te kijken naar zijn komst!)

Asa Torell

Asa Torell

30-08-2011 om 09:15

Hout anne

Pfoe, je krijgt het wel voor de kiezen... wat enorm afzien, jouw zwangerschap. Ik duim voor je dat je gauw ingeleid kunt worden!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.