Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Hoe is het nu met.....


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kiki

Kiki

21-07-2011 om 21:21

Haha, asa

Ik heb een keer zo'n ruzie zitten maken met zo'n verkoopster in een winkel. Ik was toen tamelijk hormonaal (ik was net zwanger en gestopt met roken) moest ik een kraamcadeautje hebben voor iemand.

In de winkel, waar ik een kraamcadeau ging kopen, was ik dus uitermate vervelend tegen de verkoopster. Ik weet zeker dat ze me dood gewenst heeft.
"Kunt u het vinden, zit er iets bij wat u leuk vindt"

Ik: "Nee, ik vind het allemaal vreselijk truttig"
Met een parelend lachje vertelt ze me dat het "Vintage" is (een ander woord voor truttig dus)

"ja maar ik zoek kleertjes voor een meisje en ik houd niet van roze en paars. Dan kan het wel honderd keer "Vintage" (spreek Vintage zwaar ironisch uit) zijn. Ik koop uit principe geen kleren voor meisjes in roze"

Zij zoekt en vindt inderdaad niets waar geen roze in zit (of glinster, of glitter) "Ja maar wat voor type is zij dan"

Ik: "het is een baby, ze is nog geen week oud, ik ga haar morgen voor het eerst ontmoeten. Hoe moet ik weten wat voor type het is. Het is een meisje!"
Neeeee gekkie. Ik bedoel de moederrrrrrrrr (echt met zo'n langgerekte rrrrr)

Ik kijk haar aan en vertel haar vriendelijk dat het me niet kan schelen of de moeder haar kind behangt in roze en paars dat IK het niet mooi vind en dat IK het derhalve niet als kraamcadeau zal geven.

Ik geloof niet dat ze me heel erg lief vond

Kiki

Kiki

21-07-2011 om 21:23

Asa

Misschien bij de We-kids, Mexx heeft altijd wel leuke dingen, Villa Hap als dat nog bestaat, ik dacht dat ze failliet waren.

Esprit is leuk en lekker stoer. Verder koop ik eigenlijk meestal alles online

Massi Nissa

Massi Nissa

22-07-2011 om 07:36

Asa

Je hebt mail!

Massi Nissa

Massi Nissa

22-07-2011 om 07:43

Petal

Geniet van het verwennen bij je schoonouders! O zo herkenbaar, die ontvlambaarheid en moeheid tegen het einde van de zwangerschap. O, en bij mijn dochter zeiden ze ook dat ze enorm was en ze bleek een slank dolfijntje van amper zes pond. En die voorbereiding komt goed, hoor. Ik werkte tot week 36, beviel in week 38 en tussenin heb ik toch nog het meeste afgekregen (met hulp van man en moeder en een gigantische nesteldrang).
In mijn ziekenhuistas zat trouwens een heleboel niet, ik dacht dat ik weer net als bij dochter binnen vier uur buiten zou staan. Moesten we een nachtje blijven om te zien of zoon wel goed kon plassen (grmbl), dus ik heb uiteindelijk man even heen en weer laten rijden om extra schone nachtkleding voor mij, tandenpoetsspullen, een leesboek (wat ik natuurlijk niet open heb gedaan, ik moest zoon elke seconde bewonderen). Zit er maar niet teveel over in, alles sal reg kom.
Groetjes
Massi

Emmawee

Emmawee

22-07-2011 om 09:45

Asa!

Helaas is al ons babyspul al over vrienden / kennissen verdeeld. Ik herken je frustratie helemaal. Fijn dat het allemaal zo goed gaat. Het gaat nu wel erg opschieten! Als ik nog iets kan betekenen, laat het me maar weten. Ik kom vrijwel dagelijks in het centrum van de stad, dus ik wil best een reservebout voor het ledikantje ophalen bij Prénatal (moest ik in week 39).
Groetjes! Maw.

Sterkte

allemaal met de hormonen, kwalen en alles wat niet leuk is aan zwanger zijn !!!

liora

liora

22-07-2011 om 15:08

Asa

Hoi Asa,

Ik kreeg van mijn zus voor mijn kleine baby (randprematuur) hele leuke kleine kleren van imps&elfs en van kidscase. En ik had zelfs een hele leuke oranje broek voor hem bij de Hema gekocht.

Liora

Asa Torell

Asa Torell

22-07-2011 om 20:23

Het walhalla ontdekt!

vandaag nog even de Zeeman binnengelopen en daar helemaal los gegaan (eindelijk dieren-shirtjes!), na 10 minuten stond ik met 7 kledingstukken weer buiten. Ik begin zowaar lichte koopdwang bij mezelf te ontwaren, tijd om de winkels weer te mijden . Gelukkig was deze aanschaf wat minder belastend voor de portemonnee dan de andere (goede) suggesties, waarvoor dank! Ik hoop maar dat ik van die Imps & Elfs gewoon net als de vorige keer weer iets kado krijg .
Ik heb me zelfs herinnerd dat je Next ook in Nederland online kunt kopen (en aan de prijzen gezien waarom ik dat tot nu toe toch nog niet deed), dus dat is misschien een leuke tip voor anderen.
Wat me eigenlijk nog het meest 'stoorde' is dat ik Hema en H&M ineens zoveel minder leuk vond dan de vorige keren, toen ik daar met gemak slaagde. Kennelijk is de mode veranderd.

Asa Torell

Asa Torell

22-07-2011 om 20:27

Emmawee

Dank voor je lieve aanbod! Op dit moment lijk ik niets meer nodig te hebben maar dat is natuurlijk een typisch aan ontbrekende reservebouten voorafgaande toestand .

Asa Torell

Asa Torell

22-07-2011 om 20:54

Massi

jij ook!

Petr@

Petr@

06-08-2011 om 08:53

Asa

Hoe gaat het met jou? Nog maar twee weken toch?

Asa Torell

Asa Torell

06-08-2011 om 14:22

Ja nog twee weken

ik begin inmiddels ongeduldig te worden! Maar ja, ik heb zo'n vaag gevoel dat het nog wel even gaat duren. Gelukkig gaat het nog behoorlijk goed, al moet ik inmiddels van elke keer traplopen of andere onbenullige inspanning uithijgen . Zelfs in bed liggen is vermoeiend, en er uit moeten voor weer eens de wc nog meer!
Verder is de kleine gelukkig inmiddels netjes ingedaald, dus ik hoef niet meer bang te zijn voor vliezen-breek-platlig-ambulance scenario's, en hij is flink actief dus heeft nog lekker de ruimte.

Kiki

Kiki

06-08-2011 om 14:31

Wow asa

Wat gaat het snel zeg. Wat fijn dat het nog goed gaat.

Heb je alles geregeld nu, is alles af? Je nesteldrang over?

Asa Torell

Asa Torell

06-08-2011 om 14:35

Nesteldrang

Ja, ik heb alles in huis! Voorzover ik weet. En de naamskwestie is ook naar tevredenheid geregeld, een hele opluchting. Nu hoeven er echt alleen nog maar foto's in albums gedaan te worden en zo. Man heeft nog wel wat nesteldrang, vanochtend heeft hij de badkamer ontkalkt bijvoorbeeld. Als het inderdaad nog een paar weken duurt zal het hele huis glimmen .
Wel vreemd dat ik er voortdurend mee bezig ben (al is het maar door dat gesleep met die enorme buik) en tegelijkertijd kan ik me nog niet voorstellen dat er hier straks weer een baby in huis is!

Kiki

Kiki

06-08-2011 om 15:11

Ik wilde dat mijn man eens nesteldrang kreeg

maar dit is de derde en ik heb de hoop opgegeven dat de nesteldrang bij mij en mijn man ooit komt opzetten

Daar ben ik veel te lui voor. Ik ben uit de naam, nou moet mijn man hem nog goedkeuren Dat is ongeveer het enige wat ik geregeld heb.

Wel werd ik vannacht wakker en zat ik ineens obsessief te denken hoe ik dat ga doen met de gehoortest bij de baby (ik ga niet naar het cb)en waar ik dat kan wel kan laten doen.
Moet je voorstellen, ik heb nog 14 weken (of 13 weken, weet ik niet zeker) Ik heb nog niets geregeld, ik heb nog niets gekocht. Ik heb wel wat anders aan mijn hoofd zoals bloedarmoede, lage bloeddruk en een hoge glucosewaarde, maar ik zit me 's nachts totaal op te vreten dat ik de gehoortest niet kan laten doen.

Echt een muts ben ik momenteel

Biene M.

Biene M.

06-08-2011 om 19:34

Asa

Wat gaat het snel! (Bij een ander altijd he ) Het is allemaal ook niet voor te stellen, vond ik tenminste bij nummer 3 weer en ik denk dat ik dat bij nummer 6 ook zou vinden. Succes met je dikke buik! Geen dikke enkels?

Biene M.

Biene M.

06-08-2011 om 19:35

Kiki

Die gehoortest wordt gedaan door de verpleegkundige die ook de hielprik doet en volgens mij komt die bij iedereen, of je nu naar het CB gaat of niet.

Kiki

Kiki

06-08-2011 om 19:52

Nee hoor,

wij moeten naar het cb daarvoor.
De geboorte wordt bij ons doorgegeven bij het cb en dan krijg je een oproep voor de gehoortest. En de hielprik doet bij ons de verloskundige en niet de wijkverpleegkundige.

Biene M.

Biene M.

07-08-2011 om 07:25

Wat raar

Moet je dan een week na de bevalling naar het cb? Of doen ze die test pas later?

Sascha2

Sascha2

07-08-2011 om 08:50

Inderdaad raar

Hier wordt de gehoortest tegelijk met de hielprik gedaan op het kraambed. In ieder geval sinds 2006, bij de oudste werd de gehoortest pas in de negende maand gedaan.

Kiki

Kiki

07-08-2011 om 09:15

Volgens mij was het na twee of drie weken pas

en niet in de eerste week.

http://www.jongflorence.nl/wcs/ogk/nl/4822/gehoorscreening.html

Regien

Regien

07-08-2011 om 10:01 Topicstarter

Niet tegelijk

Bij ons werd de hielprik ook niet tegelijk gedaan met de gehoortest...vreemd!

Biene M.

Biene M.

07-08-2011 om 12:19

Kiki

Jeetje, is dat de site van het Haagse CB? Meteen in de eerste zin al zo'n vette taalfout, charming.

Blijkbaar is de gang van zaken niet centraal geregeld maar bekijkt elke gemeente afzonderlijk hoe ze het aanpakken. Zie ook http://www.gezond.amsterdam.nl/Jeugd/Jeugdgezondheidszorg-0-4-jaar/Gehoortest-pasgeborenen

Maar goed, dat lost jouw probleem natuurlijk niet op. Misschien kun je de gehoortest laten doen in het ziekenhuis waar je gaat bevallen? Ik neem aan dat ze hem daar ook doen bij baby's die zijn opgenomen, dus de apparatuur en expertise is in huis. Overleg even met je gynaecoloog.

Rosase

Rosase

07-08-2011 om 18:35

Kiki audiologisch centurm?

Audiologisch centrum hier doet dezelfde testen als cb bij pasgeborenen.

Misschien kun je je via je huisarts laten doorverwijzen naar zo'n centrum.

Kiki

Kiki

07-08-2011 om 19:53

Wat lief!

gewoon tips in plaats van uitgelachen worden Doet mijn obsessieve zelf goed.

Ik zal eens om mij heen gaan vragen, zal ook eens bij de arts vragen. Ik bedoel, ik kan toch niet de enige zijn die hier tegenaan loopt. Hoewel als je besluit de vaccinaties elders te halen zou je echt denken dat je wel de enige bent.

Maar goed ...

Wow asa

Lekker dat je al helemaal voorbereid bent. Ben benieuwd wanneer de baby komt. Waren je oudste 2 'laat'?

Asa Torell

Asa Torell

08-08-2011 om 21:34

Ha petal

Hoe is het met jou? Ook bezig aan de laatste weken!
De andere twee kwamen beide pas na de uitgerekende datum dus ik verwacht dat het nog wel even duurt. Al heb ik maar wel een lijstje opgehangen voor man met mijn afspraken (niets wilders dan een paar keer koffie drinken) van deze week, zodat hij die kan afbellen.

Asa

Hier gaat het nog wel, maar ik ben blij dat het einde in zicht is hoor. Mijn oudste was ruim een week overtijd, hoop dat deze iets sneller komt anders wordt het lastig met zoon die voor het eerst naar school zal gaan 12 sept.

Eindelijk dit weekend wat babyspul in elkaar gezet en nog wat wassen gedraaid. Nu nog dingen voor de ziekenhuistas kopen en inpakken en het eens worden over een naam. Ik heb wel wat favorieten maar twijfel dan weer over initialen etc dus dat schiet niet op.

elsje78

elsje78

10-08-2011 om 22:55

Kiki

hielprik was hier beide keren paar dagen na geboorte, deed de verloskundige gewoon thuis. Gehoortest was wel via cb, maar was in het ziekenhuis bij de "hoofdvestiging" van het cb, 12 dagen na geboorte. Misschien kan je alleen voor de gehoortest naar het cb?
Ze doen het trouwens ook wel aan huis, bij oudste kwamen ze hier vanwege het extreme huilen...

Groetjes

Asa Torell

Asa Torell

11-08-2011 om 10:12

Petal

Fijn dat het nog aardig gaat. Mijn tweede kwam wat eerder dan oudste, ik hoop dat het bij jou ook zo gaat! En je dan inmiddels wel een naam hebt . Vindt je man alles best of moeten jullie er ook nog samen uitkomen?
Hier hoop ik trouwens ook zeer dat kind een beetje op tijd wil komen, man gaat in september een aantal dagen op reis en als ik echt pech heb is de baby dan nog geen week oud .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.