Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Jeanne

Jeanne

17-05-2010 om 14:51

Hoe vaak denk jij terug aan je bevalling?

Sinds de geboorte van onze jongste, ons vierde kindje, denk ik bijna dagelijks aan haar geboorte en kraamtijd. De bevalling verliep hectisch, maar snel en dochter was gezond, ik heb ook geen problemen met de bevalling, maar vooral de snelheid na de eerste centimeters vind ik nog steeds wonderlijk. Ook is dit ons laatste kindje en zal ik dus nooit meer een bevalling meemaken. Denken jullie ook zo vaak aan je bevalling en kraamtijd?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Regelmatig

Ik heb drie kinderen en regelmatig denk ik terug aan alle drie de bevallingen. Het kan soms zomaar opkomen als ik naar ze kijk, als ik met foto's op de pc bezig ben en wat foto's van de afgelopen jaren terugkijk, als de verjaardag van een van hen nadert, kortom, regelmatig.
Ik heb alle bevallingen als heel bijzonder ervaren. Het is dat ik geen kinderen meer wil, maar (vooral) het zwanger zijn en bevallen zou ik nog wel 10 keer willen doen... En de kraamtijd natuurlijk, heerlijk in mijn bed en me lekker laten verwennen en alleen maar oog voor de baby hoeven hebben.

liora

liora

17-05-2010 om 22:58

Vaak

Hoi,

Vooral bij de eerste dacht ik er vaak aan terug, en zeker de eerste jaren kreeg ik het dan vaak te kwaad.
De tweede ging wel zo enorm smooth en was emotioneel toch veel minder heftig omdat ik minder verbaasd was dat er een baby uit mijn lichaam kwam (al vond ik dat nog steeds verbazingwekkend).

Het is gewoon een van de heftigste dingen die we ooit zullen meemaken denk ik.

Wat ik vooral bij de tweede zo prachtig vond, was dat toen ik hem in zijn ogen keek, ik hem meteen kende. Heel mooi vond ik dat, hij was meteen heel eigen.

Liora

Merel78

Merel78

18-05-2010 om 21:52

Soms

soms wel, maar ik houd niet van zwanger zijn en ook niet van bevallen, dus ik ben alleen maar heel blij dat dat voorbij is en geweldig dat er 2 prachtige kinderen uit me gekomen zijn. dat is natuurlijk al een wonder op zich he, dat ze in je groeien, uit je komen en dan zijn het zo eigen wezentjes, met een eigen karaktertje, heel bijzonder!

Merel

Met weemoed

Nog dagelijks denk ik aan de 2 geboortes. Twee maal ks en het was eg nie leuk, die dagen daarna (veel pijn en vooral die slapeloze nachten in 't zh). Maar afgelopen weekend ben ik op kraambezoek geweest van een vriendin, en besefte dat ik 8,5 maand geleden ook nog zo'n lekker klein hummeltje in m'n armen had. Nu heb ik nog steeds wel een hummeltje hoor, maar minder afhankelijk en weerloos.
We hebben besloten niet voor 'n derde te gaan maar het zwanger zijn (en vooral de aandacht tijdens en vlak erna) is heerlijk! Bovendien vind ik 2 ks wel genoeg, kweet niet hoe veel je er eigenlijk mag.
O ja, ik zal me ook voor de rest van m'n leven afvragen hoe dat nou is om natuurlijk te bevallen.

Juul M

Juul M

20-05-2010 om 15:30

Ook vaak

Ook ik denk vaak met weemoed aan de zwangerschappen en bevallingen. Ik vond het heerlijk om zwanger te zijn, hoewel zwaar aan het einde. Zal zo weer kunnen maar het is genoeg zo. Gelukkig ben ik zelf verloskundige en kan de ervaring met vele andere vrouwen delen, echt een privilege.
juul

Vic

Vic

21-05-2010 om 14:04

Af en toe

Zoals vandaag. Vandaag, 11 jaar geleden, omstreeks dit tijdstip braken mijn vliezen en had ik 7 cm ontsluiting. Op dat moment vond ik het allemaal prima te doen, en vroeg me af of dit nu was waar iedereen zo dramatisch over deed. Om 23.45 uur, toen dochter er eenmaal was, had ik daar heel andere gedachten over

Biene M.

Biene M.

21-05-2010 om 18:23

Vic

Gefeliciteerd met je dochter!

tonny

tonny

26-05-2010 om 17:11

Na de laatste

heb ik er zeker een jaar van gebaald dat ze niet na een normale bevalling werd geboren (zoals de andere kinderen) maar na een keizersnede onder totale narcose. Echt, ik vond dat zó'n teleurstelling, pas drie dagen na haar geboorte zag ik haar voor het eerst.

Maar nee jongens, aan bevallingen denk ik zelden meer. Nou ja, even, toen een maandje geleden onze eerste kleinkind geboren werd. Toen wist ik weer héél goed hoe het was...

Ook

ik denk er ook vaak aan terug.
het is ook zo inmens wat er met je gebeurd.

ik denk ook dat ik met iedere fase van mijn kinders (dochter(4jr.)zoon 15 mnd.) er aan terug zal denken en nog steeds kan ik er een traantje bij weg pinken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.