Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Massi Nissa

Massi Nissa

22-02-2011 om 20:35

Hoe zat het ook alweer met die beweging de laatste weken?

Zoonlief was altijd een zeer actief mannetje in de buik, maar de laatste week (ongeveer) neemt dat af. Zijn hoofdje is al een stukje ingedaald volgens de vk en die zei dat hij daarom waarschijnlijk minder beweegt. Toch vind ik het vreemd, eerst zo'n voetballer die dag en nacht fanatiek aan gymnastiek doet en nu af en toe een schop en verder bescheiden bewegingen. Kan iemand even roepen dat het allemaal heeeeel normaal is, of dat ik er goed aan doe morgen toch even te bellen? Ik weet het niet meer van dochter, dat is ruim vier jaar geleden. Zij bewoog ook gewoon minder, dus het is moeilijk te vergelijken.
Groetjes
Massi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Aagje Helderder

Aagje Helderder

22-02-2011 om 20:42

Massi

Ja, het is echt heel gewoon dat een baby de laatste weken minder beweegt. Die heeft dan gewoon minder ruimte, wordt mee begrensd omdat hij ondertussen zo groot is in een relatief kleine omgeving. MAAR: als je het niet vertrouwt en je je zorgen maakt, bel dan de verloskundige. Blijf er niet mee zitten.
Sterkte met de laatste loodjes.
Aagje

Massi Nissa

Massi Nissa

23-02-2011 om 08:03

Aagje

Heb vannacht al bedacht dat ik even ga bellen straks, liever tien keer overbodig bellen dan 1x te laat. Hij beweegt wel, hoor, maar het is zo... bescheiden. Ik ben eraan gewend dat mijn ingewanden de hele dag en nacht door worden aangevallen, haha.
Ach, het zijn vast ook de zenuwen die nu toeslaan. Heb vannacht gedroomd dat we waren verhuisd naar een werkelijk gigantisch huis waarin vrijwel alles nog moest gebeuren, het behang bladderde van de muren, overal beestjes, brrr, en ik was in de droom natuurlijk ook 35 weken zwanger en helemaal in paniek. Zucht, heel realistisch.
Groetjes
Massi

Tijgeroog

Tijgeroog

23-02-2011 om 09:15

Massi

Inderdaad, als er weinig ruimte overblijft kun je ook niet goed bewegen. Maar als je je zorgen maakt moet je gewoon bellen.
Ik heb bij de 2e zwangerschap in totaal 4 keer gebeld omdat ik weinig voelde bewegen, en 4 keer op m'n kop gehad omdat ik te lang was blijven rondlopen voordat ik belde. Vervolgens kwam steeds de vk langs om even te luisteren en daarna naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje en een echo, om te kijken of er genoeg vruchtwater is enzo.
De laatste keer begon tijdens het hartfilmpje de bevalling goed door te zetten (ik had al voorweeen), dus al puffend naar huis gereden waar 1,5 na vertrek uit het ziekenhuis m'n zoontje geboren is.

Massi Nissa

Massi Nissa

23-02-2011 om 14:53

Geweest

Nou, ik kon meteen langskomen bij de vk en werd doorgestuurd voor een hartfilmpje en een echo. Alles ziet er goed uit. Kind heeft niet zoveel ruimte meer en beweeegt dus veel minder uitbundig. Wat een opluchting, ik ben toch erg blij dat ik heb gebeld, al was het 'voor niets'. Ook fijn dat ik niet de enige ben die zich zorgen maakt bij weinig bewegen, Tijgeroog. Berber, als dit weer zo'n portret wordt als zijn zus, zal ik jullie zeker op de hoogte houden van zijn streken .
Groetjes
Massi

Gerdina

Gerdina

23-02-2011 om 17:30

Fijn massi

dat je meteen langs mocht komen én dat alles goed is.
En wat betreft die streken, als hij die van zichzelf al niet heeft, doet hij op een gegeven moment zijn grote zus wel na

Aagje Helderder

Aagje Helderder

23-02-2011 om 19:29

ech nie massi,

je bent zeker niet de enige. Toen ik bij onze jongste 32 weken zwanger was voelde ik ook een weekeinde ineens veel minder. Ok ik voelde nog wel wat, maar echt minder er anders. Kon de bewegingen ook niet meer uitlokken (door bv op mijn linkerzijde in bed te gaan liggen, want daar was baby het doorgaans niet mee eens). De zenuwen kreeg ik er van. Dus toen ik na het weekeinde op van de zenuwen was en belde naar de vk werd ik ook ingestuurd voor een 'minderleven consult'. Toen ik op weg was naar het ziekenhuis voelde ik baby al weer als een gek tekeer gaan en in het ziekenhuis schopte ze zelfs de de ctg banden zo'n beetje van mijn buik af. Geen minder leven meer te bekennen. Dus ik wilde weer gaan, maar nee, het hele protocol werd afgewerkt: ctg van een uur, echo erbij om de bewegingen de vergelijken met wat op de ctg te zien was en de volgende dag terug voor weer een uur ctg. Het werd me heel erg duidelijk: als je ongerust bent is het nooit 'voor niets'. Ze zien daar liever mensen die een keer te vroeg komen dan dat er echt wat ergs aan de hand is.
Wat fijn trouwens dat het allemaal zo goed was en dat je weer gerustgesteld bent. Daar had ik natuurlijk mee moeten beginnen. In ieder geval hoop ik dat je goede laatste weken hebt. Ik verheug me ook al op de verhalen van jouw nieuwe portret.
Aagje

Valkyre

Valkyre

23-02-2011 om 20:11

Fijn, massi!

Hartstikke goed dat je gebeld hebt, en wat fijn dat alles goed is! Niet meer zo in de stress gaan zitten hoor - gewoon meteen bellen mocht je je nog eens zorgen maken.

Hoe gaat 't met de laatste loodjes trouwens? Ben je nog een beetje mobiel?

jds

jds

23-02-2011 om 21:40

Massi

Hoe herkenbaar; ik weet het nog van de eerste 2; bewogen allebei een stuk minder in de laatste weken vd zwangerschappen. En druk dat ik me maakt!
Hartstikke fijn dat alles goed is met het kereltje in je buik! En je hebt er goed aan gedaan om te bellen voor een check!
Goede zwangerschap voor de laatste weekjes/dagen!

Tijgeroog

Tijgeroog

24-02-2011 om 09:23

Massi

Fijn dat alles goed was. En als je je weer zorgen maakt gewoon weer bellen.
Als dat kind van jou een beetje lijkt op dat ooit zo rustige kindje in mijn buik dan heb je genoeg om met ons te delen.

heel goed dat je meteen gegaan bent en ook weer doen een volgende keer.
hier een ervaringsdeskundige. ik voelde ook minder leven en voor de zekerheid vk gebeld doorgestuurd en idd baby had het moeilijk bleek na een uur aan de ctg. Ik kon blijven en werd ingeleid......shrik! Maar denk nog regelmatig wat als ik niet had gebeld.......want ik dacht ook zal wel door minder ruimte enzo komen. Nu ligt er een heerlijke knul van bijna 4 maand in de wieg! Sterkte nog met de laatste loodjes en altijd naar je moederinstinct luisteren!!

Massi Nissa

Massi Nissa

27-02-2011 om 14:36

Sjonge nijntje

Zo zie je maar, inderdaad meteen bellen want je weet nooit wat er aan de hand is. Ik moet zeggen dat meneer veel meer beweegt sinds die laatste controle - gelukkig maar.
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.