Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Hoe zit dit

Begin november ben ik 2 dagen te laat gestart met de pil. Maar heb ik wel onveilige seks gehad rond 21 november kreeg ik iets bloed ik dacht zelf aan doorbraakbloeding omdat ik net weer aan de pil was begonnen. En 29 november werd ik ongesteld vervolgens ook geen pil meer genomen 27 december positieve uitslag in handen en uit de echo bleek ik toen 9 weken ook termijnecho is niks opgeschoven kan ik er vanuit gaan dat 29 november een menstruatie was of was het een innesteling door dat ik aan de pil was was ik misschien al zwanger? Of zou ik echt pas in december zwanger zijn geraakt ik ben hier gewoon benieuwd naar 


Als je 27 december 9 weken zwanger was, dan kan 29 november geen normale menstruatie geweest zijn. Omdat je de eerste twee weken altijd 'cadeau' krijgt, zou je zwangerschap dan ongeveer van 7 weken voor 27 december moeten dateren.

Anoniempjexx

Anoniempjexx

19-04-2022 om 17:57 Topicstarter

oh sorry 3 februari was ik 9+3 weken fout geformuleerd volgens de eerste echo met 11 weken echo is termijn niet aangepast

Anoniempjexx schreef op 19-04-2022 om 17:57:

oh sorry 3 februari was ik 9+3 weken fout geformuleerd volgens de eerste echo met 11 weken echo is termijn niet aangepast

Bedoel je dat je op 3 februari 9 weken en drie dagen was? Dan was de conceptie ongeveer 7 weken en drie dagen eerder (rond 13 december). Dus dan klopt 29 november met een menstruatie. (al is dat niet helemaal correct, omdat je toen de pil slikte spreek je over een ontrekkingsbloeding).

Anoniempjexx

Anoniempjexx

19-04-2022 om 18:17 Topicstarter

jaa klopt die 3 februari dankjewel voor je reactie dan kan ik dus van december uitgaan

Anoniempjexx schreef op 19-04-2022 om 18:17:

jaa klopt die 3 februari dankjewel voor je reactie dan kan ik dus van december uitgaan

Als je de vraag stelt omdat je twijfelt wie de vader is, helpt alleen dan test voor 100% zekerheid . Sperma kan een aantal dagen overleven in je baarmoeder. 

Als dat niet de reden is, vraag ik me af waarom je precies zou willen weten wanneer je zwanger bent geworden 😅

Anoniempjexx

Anoniempjexx

19-04-2022 om 20:51 Topicstarter

misschien omdat ik daar gewoon nieuwsgierig naar ben als je geen nuttig antwoord hebt reageer dan gewoon niet.. deze conclusie slaat nergens op

Bijtje82

Bijtje82

19-04-2022 om 21:06

Nou nou, is anders een heel normale vraag hoor. Als je weet hoe lang je zwanger bent, dan kun je toch ook gewoon terug rekenen. 
Er is geen reden om zo bot te reageren. Zij is nieuwsgierig naar je reden en geeft alvast antwoord op een eventuele vraag.
Ik vroeg me namelijk hetzelfde af, waarom zou je het anders precies willen weten? 

Anoniempjexx

Anoniempjexx

19-04-2022 om 21:11 Topicstarter

deze nieuwsgierigheid is puur ontstaan omdat ik meteen naar het stoppen met de pil zwanger ben geraakt en wist niet goed hoe ik moest rekenen vind het daarom wel wat ver gaan om dan gelijk dat te zeggen het is gewoon dat ik wou kijken of dat precies te weten valt 

Bijtje82

Bijtje82

19-04-2022 om 22:56

Het is een beetje lastig. In principe is het zo dat je na ongeveer 14 dagen vanaf de eerste dag van je menstruatie weer een eisprong hebt. Maar dat is theoretisch. Het kan prima zijn dat jij een andere cyclus hebt. Je hebt dus je stopweek, dat zijn al 7 dagen. +/- dus als jij later start met je pil en twee dagen is erg lang. Dan is het heel goed mogelijk dat je in de eerste week na je menstruatie bevrucht bent. 

Anoniempjexx

Anoniempjexx

19-04-2022 om 23:32 Topicstarter

bedoel je dan na m’n laatste menstruatie van november? Dus dat ik in de eerste week van december zwanger ben geraakt?

Anoniempjexx

Anoniempjexx

19-04-2022 om 23:40 Topicstarter

in december heb ik geen pil meer geslikt de laatste pil was in november 

Bijtje82

Bijtje82

19-04-2022 om 23:53

Begin november ben ik 2 dagen te laat gestart met de pil

Toen ben je de mist in gegaan en je zei dat je toen ook onveilige seks had. Ik zou dus eerder denken in je eerste week na het starten met de pil. Later kan, maar de week erop zou de pil alweer iets effectiever moeten zijn. Mits je hem met regelmaat in neemt. 
Zoals eerder gezegd, kan sperma enkele dagen overleden. 
Dus dat is dan de bevruchting, + innesteling. Dat is zo'n 10-12 dagen. 
En dan kom je dus zo ongeveer wel tegen eind November aan.

Anoniempjexx

Anoniempjexx

19-04-2022 om 23:57 Topicstarter

dan zal ik nu toch al veel langer zwanger moeten zijn 20 weken terug was 29 november en bevruchting was dan rond 13 december vanwege die 2 cadeau weken

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.