Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Hoesten & pijn in onderbuik

Hallo, ik ben weer in een bezordge bui Ik vroeg me af of hoestbuien schadelijk kunnen zijn voor de baarmoeder. Ik heb al een paar dagen een kriebelhoest die vooral 's nachts opspeelt. Ik voel soms bij elke kuch een MEGA pijnlijke steek bij onder mijn 30-weken-buik, die een paar seconden aanhoudt. Is dat een spier of iets anders? De steek (of misschien spier-spasme?) voel ik lang niet altijd maar omdat ik ook sinds een paar dagen soms last heb van ongesteldheidsbuikpijn, dacht ik dat het misschien wel door het vele hoesten veroorzaakt wordt.
Dan vraag ik ook maar meteen of er een hoestdrankje is die ik mag innemen (het liefst zonder recept verkrijgbaar). Mijn volgende afspraak bij de VK is 15/7 dus dat ligt nog redelijk ver weg.
Groetjes van een uitgeputte Zwelgje.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kriebel

Lijkt me niet hoor dat hoestbuien schadelijk zijn voor je kindje of baarmoeder! Maar je kan toch altijd voor de zekerheid je verloskundige bellen? Je hoeft echt niet tot de volgende afspraak te wachten als je bezorgd bent.

Op de volgende website staan een aantal middeltjes die je ook bij zwangerschap mag gebruiken:
http://www.extra-apotheek.nl/Page/sp3059/ml1/Index.html

Ik had trouwens zelf een nare griep/verkoudheid rondom de bevalling van mijn jongste zoon. Ook met vreselijke kriebelhoestbuien. Dat hoesten was vooral irritant met borstvoeden. Dan hád mijn zoon eindelijk mijn tepel goed in zijn mondje en dan schoot hij door mijn gehoest weer los! Gelukkig allemaal goed gekomen hoor. Toch een maand of 9 borstvoeding gegeven.

Sterke en succes met je zwangerschap! En beterschap natuurlijk.

Zwelgje

Zelf had ik zo'n 5 weken voor de uiteindelijke bevalling de afschuwelijkste verkoudheid die ik in jaren had gehad. Ik was hondsberoerd, en had forse hoestbuien. Geen pijn in mijn buik trouwens. Ik was vooral bang dat ik in mijn gammele toestand ook nog die baby eruit moest persen, maar gelukkig was tegen die tijd de narigheid opgeklaard. Maar hoe dan ook: kind was een wolk. Niks mis mee.
Ik herinner me dat zowel het meest gebruikte middel bij kriebelhoest als het meest gebruikte middel bij vastzittende hoest in de zwangerschap gebruik mocht worden, en ik heb ook inderdaad hoestdrank gebruikt. Maar zoek het even na, dat je zeker weet dat je de juiste werkzame stof hebt opgezocht.
Beterschap gewenst! (en een voorspoedige bevalling natuurlijk)

Temet

Je kan

altijd je vk bellen als je iets wil weten, die ongesteldheidsbuikpijn is natuurlijk wel iets om even te melden. Ik heb dat trouwens ook al weken (ben nu bijna 38 weken zwanger), het zijn oefenweeen. Bij mijn oudste dochter had ik dat ook, toen had ik ook een heel soepele ontsluiting.

sterkte en beterschap !

Malihu

Malihu

29-06-2009 om 14:36

Zwelgje

die stekende pijn die je omschrijft, dat is bandenpijn. Kan je ook krijgen bij niezen, of plotselinge verkeerde bewegingen maken. Dat kan geen kwaad, maar is idd wel errug pijnlijk. Die ongesteldheidspijn herken ik niet. Misschien toch maar even overleggen met je VK?

Ik heb tijdens de zwangerschap trouwens de griep gehad en daarom ook antibiotica gekregen en mijn kind is inmiddels kerngezond ter wereld gekomen.

liora

liora

29-06-2009 om 16:26

Inderdaad

Hoi,

Ik herken wat je beschrijft als bandenpijn. Is totaal niet schadelijk volgens mij.

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.