Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Hooikoorts

Zijn er nog anderen die hier erg last van hebben? Ik dacht altijd dat ik het nooit zo erg had, maar ik leefde dan ook op een antihistamine pilletje elke dag rondom deze tijd.

Nu mag dat niet maar het valt erg tegen. Vooral 's nachts is het zo erg dat ik bijna niet slaap en alleen ligt te snotteren, niezen, kriebelen.

Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts maar vroeg me af of jullie weten welk medicijn ik eventueel (alleen 's nachts) kan gebruiken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Petal

Hi Petal, hier een link naar een pagina over antihistaminica & zwangerschap. Hoop dat je er wat aan hebt.
Ik heb toen ik zwanger was wel een paar flesjes Prevalin-neusspray weggespoten, dat hielp een klein beetje... Succes!

Biene M.

Biene M.

05-04-2011 om 16:28

Deze medicijnen gebruikt:

Hoi Petal, ik heb tijdens de laatste twee zwangerschappen antihistaminetabletten (cetirizine) en corticosteroïdenneusspray (beclomethason) gebruikt. Mag allebei tijdens de zwangerschap, dat heb ik grondig uitgezocht.

Poppy

Poppy

05-04-2011 om 19:20 Topicstarter

Biene

Toch ceterizine? Die gebruikte ik altijd maar dacht dat dat tijdens de zwangerschap niet mocht.

Zal ik even navragen morgen.

Poppy

Poppy

05-04-2011 om 19:21 Topicstarter

Sanneke

Dank je voor de link.

Ik heb ook nog even gezocht en loratidine mag geloof ik en daar wordt je niet slaperig van. Ben benieuwd of ik morgen iets voorgeschreven krijg.

Ik neem liever geen medicijnen tijdens een zwangerschap maar ruim een week al heel slecht slapen is volgens mij ook niet goed voor me.

Kiki

Kiki

05-04-2011 om 21:54

Hier ook petal

ben destijds met de tips van Biene gewoon terug gegaan naar de huisarts en heb de antihistaminetabletten gewoon gevraagd. De rest van de zwangerschap geen problemen gehad.

Ik heb nu nog geen last van hooikoorts, maar ik ga het gewoon deze keer weer halen mocht de hooikoorts komen

Poppy

Poppy

06-04-2011 om 09:30 Topicstarter

Ik heb toevallig gister voor het eerst aardig geslapen. Heerlijk. Ik heb altijd de vroege hooikoorts, als ik klaar ben dan snottert mijn man de rest van de zomer. Misschien dat het voor mij toch aan het einde is nu. Ik ga wel tabletjes vragen aan de huisarts maar misschien dat ik het toch nog even aankijk voor ik ze inneem.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.