Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Ik ben zwanger, vriend wil geen vader worden maar wil wel samen blijven.


Een kind ter adoptie afstaan zou ik niet doen als je enigszins in staat bent het kind een goed huis en een veilige omgeving te bieden.

Wat hem betreft: als hij zijn verantwoordelijkheid niet neemt, is dat jammer maar niet uniek. Misschien draait hij wel bij.

gezien er geen enkele reactie komt vanuit TO zal het zo’n vaart niet lopen. Is het vakantieperiode ofzo?

Inderdaad jammer dat TO geen enkele reactie meer geeft.

Iedereen heeft zo zijn / haar mening gegeven en eerlijk gezegd zou adoptie een echte NO GO zijn tenzij je zelf denkt het kindje zelf niet kunt grootbrengen door welke omstandigheden ook. Maar nooit omdat een ander dit van je eist.

We weten nog steeds niet hoe oud jullie zijn?

Ik kan me voorstellen dat je vriend mogelijk in paniek is.
* ik wordt vader
* hoe vertel ik dit aan mijn ouders / familie/ vrienden?
* kan ik nog wel blijven studeren?
* moet ik een andere baan zoeken ?
* Ben ik wel een goede vader en kan ik zo'n kleintje wel verzorgen?
* kan ik nog wel blijven sporten ?
* kunnen we ooit nog eens samen op stap of samen leuke dingen doen?

Het zijn allemaal alarmbellen die afgaan en iemand onzeker kunnen maken, zowel jij als je vriend worden in 1 klap overdonderd met het nieuws dat jullie ouders gaan worden. 
De een gaat daar anders mee om dan de ander. 

Ik zou voorstellen om even afstand van elkaar te nemen, geef elkaar de ruimte om het nieuws te verwerken ieder op zijn/ haar manier. Elkaar niet pushen tot iets waarvan je later spijt gaat krijgen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.