Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Bloem

Bloem

03-01-2011 om 00:35

Ik spuug en ik spuug......

...en ik spuug....

Getver, wat een rotkwaal. Bij de vorige zwangerschappen ook niet gehad maar nu is het echt erg. De hele dag misselijk. Warm eten lukt niet meer en kan zomaar spontaan alles eruit gooien. Zojuist ook, zat zomaar tv te kijken en opeens....

Is er iets wat je daartegen kunt doen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bloem

Ik ben nooit zo extreem misselijk geweest maar wat bij mij hielp is heel vaak kleine beetje eten. Vooral droge crackertjes en andere zoutige (maar niet vette) dingen werkten goed.

Ik weet niet hoever je nu bent maar bij veel vrouwen wordt het na het eerste trimester minder?

Verder eten en drinken wat je kan, niet zo letten op voedingswaarden en gezondheid.

Vreselijk

Ik ben ook de eerste 14 weken hartstikke beroerd geweest...heel erg rot!

Er zijn heel veel adviezen maar mijn ervaring is dat voor iedereen iets anders helpt. In ieder geval regelmatig wat kleins eten en vooral eten waar je zin in hebt, niet tegen je zin in 'gezond' eten.

En dan het meest moeilijke: je geen zorgen maken om je kindje. Dat groeit, ongeacht wat jij wel of niet eet, gewoon door. Het pakt wat hij pakken kan en als het niet anders is dan begint hij aan jouw vetreserves.
Maar goed, ik weet als geen ander hoe makkelijk dat gezegd is...

Ik wens je heel veel sterkte en houd vol! En als je het nodig hebt: schrijf hier maar lekker van je af.

dc

dc

03-01-2011 om 20:31

Gehad

Ik heb het 4 maanden gehad bij deze zwangerschap, ook niet bij mijn eerdere zwangerschappen. Kijk even in het archief (zoek op misselijk), en je kunt een hoop tips vinden! (Maar niets dat echt hielp, enkel om het wat dragelijker te maken).

Ik roep maar weer eens...

Zelf heb ik niet zoveel gespuugd, gelukkig, dus in die zin heb ik nauwelijks recht van spreken, maar ik roep het toch maar weer eens: sommige soorten wagenziektetabletten zijn gewoon veilig in de zwangerschap. Daar is een folder over van de Samenwerkende Apotheken. De werkzame stof is dacht ik cyclizirine oid, ik weet dat in elk geval de Kruidvat reistabletten ok waren.
Ik slikte ze niet dagelijks, maar soms als het me te gortig werd, en toen ik dat later eens met de huisarts besprak vond hij dat ook ok.

Dat "eten waar je zin in hebt" onderschrijf ik trouwens helemaal. Ik kon het ene moment kokhalzen van niks bijzonders en dan een kwartier later kreeg ik zin in een kroket en die bleef er dan ook keurig in. Wel regelmatig iets eten, te lang niets eten leidt tot spugen, maar dat wist je waarschijnlijk al.

Groeten, en beterschap

Temet

Mariska

Mariska

04-01-2011 om 16:10

Bloem

Ik hield werkelijk niets meer binnen... ben allergisch voor HcG en dubbele dosis van dat hormoon ivm 2lingzwangerschap nekte me compleet. Ik ben opgenomen in het ziekenhuis en kreeg emesafene zetpillen. Met die pillen en complete rust heb ik de eerste 4 maanden kunnen overleven... Klinkt best dramatisch en dat was het ook

dc

dc

04-01-2011 om 18:23

Temet

Die tabletten hielpen niet bij me!

Verder ben ik het eens met dat eten. Vaak kon ik patat er wel inhouden, maar ging al het gezonde binnen een kwartier er weer uit...

Bloem

Bloem

05-01-2011 om 15:35

Recepje gehad

..van de huisarts. En zowaar, het is over!

Fijn!

Geniet ervan!!!

Mariska

Mariska

05-01-2011 om 16:02

Pelle & bloem

Bij mij was het met de emesafene ook niet helemaal over. Maar het haalde de scherpe kantjes er af en voorkwam dat ik aan de sondevoeding moest Ik moest me wel koest houden. Bij te veel inspanning voelde ik me meteen weer beroerd.

Bloem, heb je emesafene gekregen? Let op: je mag niet meer auto rijden. Ik weet nog dat ik er vreselijk suf van werd... Suk6 verder met je zwangerschap!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.