Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Esther Jansen

Esther Jansen

06-05-2010 om 21:04

Ik weet niet van wie dit kindje is

Misschien een vreemde titel en ook niet iets waar ik trots op ben. Ik ben er achter gekomen dat ik zwanger ben en weet dus niet van wie. Van mijn man of van mijn minnaar. Ik vraag nu dus geen oordeel over het feit dat ik er een minnaar op na houd. Want ik weet wel dat dat fout is. Ik wil gewoon even wat technische details op tafel leggen. Ik heb mijn eisprong gevoeld op 30 maart. Met mijn man heb ik seks gehad op 29 maart. Dus grote kans dat het kind van hem is. Alleen heb ik toen wel mijn best gedaan om alles er weer "uit te laten lopen". Meteen naar het toilet en op de buik slapen enzo.....
Met mijn minnaar heb ik op 24 maart seks gehad. Ik heb op Internet gelezen dat zaadcellen soms wel 7 tot 10 dagen leven in een vrouw. Weet iemand hier soms meer van? Als dat waar is, dan zou het ook van hem kunnen zijn. Kan iemand mij hier meer over vertellen, een soort van kansberekening of zo? Nogmaals, ik hoef geen verhalen over hoe slecht het is om vreemd te gaan, dat weet ik wel....

Esther

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik denk

Dat als je je eisprong hebt gevoeld op de 30e dat de kans niet zo heel groot is dat het kindje van je minnaar is. Je meest vruchtbare dag van de maand was namelijk de 29e. Maar goed zeker weten doe je het niet..

Ik zal je zeker niet op je vingers tikken over het feit dat je een minnaar hebt. Dat moet je helemaal zelf weten. Kan het alleen niet laten om te vragen: waarom heb je het in godsnaam niet veilig gedaan???

groetjes patricia

Primavera

Primavera

07-05-2010 om 01:20

Eisprong voelen is ook niet zo zeker

Ach Ester, het kan natuurlijk van allebei zijn. Zaad kan soms vrij lang overleven en je eisprong voelen is ook niet een 100% garantie dat die eisprong ook werkelijk op die dag gebeurd is.
Aannemende dat die dag wel klopt en beide partners even vruchtbaar zijn, is de kans statistisch verreweg het grootste dat het kind van je man is. Alles 'eruit laten lopen' is nul, komma, niks waard als anticonceptie. Ik denk dat jij dat ook heel goed weet, maar ergens stiekem hoopt dat ie toch van je minnaar is.
Het kind is in ieder geval van jou en je bent er verantwoordelijk voor. Als je getrouwd bent dan wordt het kind voor de wet trouwens wel automatisch erkend als kind van je man.
Ik ga je geen verhalen ophangen over wat je tot nu toe gedaan hebt, maar raad je wel aan om in je gevoelsleven wat puin te gaan ruimen voor de geboorte.
Primavera

Juul M

Juul M

07-05-2010 om 04:55

Mee eens

Met de anderen. Ja, grotere kans dat het van je man zal zijn als dat inderdaad je eisprong was, maar helemaal zeker is het niet. Kan geen statistieken geven, er zijn millioenen zaadjes in zo'n zaadlozing en welke het is geworden? Enige manier om het zeker te weten is een DNA test te doen. En dan moet je bedenken wat je met de informatie gaat doen. En alle andere beslissingen want misschien is de baby van je minnaar en die kan toch veel trekjes hebben van hem waardoor je man misschien vragen gaat stellen. Inderdaad wat puinruimen zoals Primavera zei maar dat weet je zelf ook wel.
Juul

Risama

Risama

07-05-2010 om 16:03

Tja

Lastig hoor. Het kan idd gewoon van allebei zijn. Ik ben op het moment zwanger van een zaadje dat in mij een week overleeft heeft. Ik was ongesteld en dus veronderstelden we dat het wel een keer zonder condoom kon, dus dat is idd mogelijk (zaadje was gelukkig wel van mijn man en een minnaar heb ik niet)

Alleen een DNA test geeft je uitsluitsel en naar mijn weten kan dat pas na de geboorte... Ik vrees dat je met de billen bloot moet (wel leuke woordspeling ) en beide mannen zal moeten inlichten. Of niet, dat is uiteraard geheel jouw keuze en je zal de eerste niet zijn die ervoor kiest het stil te houden. Maar zoals al gezegd, het kind wordt automatisch geregistreerd als zijnde van je man, omdat het binnen jullie huwelijk verwekt is. Mits je ervoor kiest het kindje te laten komen natuurlijk.

Enfin, lastig dus. Sterkte!

Risama

Sterker nog

als het een tweeling is (2 eiige tweeling) dan kunnen de kinderen elk van een andere vader zijn.

Biene M.

Biene M.

08-05-2010 om 17:15

Terzijde esther

Nu is Esther Jansen een vrij alledaagse naam, maar als je echt zo heet is het misschien een goed idee om hier onder een pseudoniem te schrijven over dit gevoelige onderwerp. Met een mailtje naar de forumbeheerder (zie envelopje bovenaan) kun je ook vragen je naam te wijzigen bij de berichtjes die je al gepost had.

Mocht Esther Jansen je pseudoniem zijn, dan heb ik natuurlijk niets gezegd.

Margriet

Margriet

08-05-2010 om 20:04

Scrupules

Kijk dat jij een minnaar naast je huwelijk hebt, alla, kan de beste gebeuren en niemand weet het totaalplaatje (behalve dat er naast jullie nog 8 andere direct betrokkenen zijn) die dingen gebeuren. Maar wat mij nou echt tegen de borst stuit, is hoe achteloos je over een eventuele abortus praat, daar zou ik (in hart en nieren links politiek gezien) nog reactionair van worden. Het gaat om een mensenleven hier hoor.

Margriet

Biene M.

Biene M.

09-05-2010 om 12:11

Izar

GMTA

Ellen

Ellen

09-05-2010 om 22:35

Nee, geen troel...

maar een troll....

sidneysheldon

sidneysheldon

15-05-2010 om 18:23

Kindje

vind ook dat er wel makkelijk over het kindje wordt heengestapt, het gaat wel om een mensenleven. Moet dat de dupe worden van deze dubbele relatie? verder zal ik je helemaal niet veroordelen of wat dan ook, maar waarom zou je het kindje geen kans geven?

Verwerpelijk

Ik vind het verwerpelijk wat je doet Ester Jansen.

Allereerst denk je duidelijk alleen aan jezelf en niet aan je kinderen, de kinderen van je minnaar, zijn vrouw, jouw man en nu ook niet aan het kindje in je buik. Ik zou me daar toch op zijn minst zeer ongemakkelijk bij voelen, dit merk ik niet op uit jou reacties.

Dan heb je ook nog het lef om verbolgen te reageren als iemand je er op wijst dat het verstandig is om een pseudoniem te gebruiken in deze kwestie. Je zegt 'ik ben niet helemaal gek'.
Nou, daar denk ik heel anders over.

De hele situatie waarin je verzeild bent 'geraakt' met je minnaar is voor mij geen teken van overdacht en verstandig zijn. Dan de opmerking die je plaatst over dat je het zaad er hebt proberen uit te laten lopen overtuigd ook niet van veel 'verstand'.
Vervolgens het zonder anti conceptie vrijen is zo mogelijk nog het meest onverstandige wat je kunt doen in deze situatie.

Al met al denk ik dat je jezelf eens ernstig op je hoofd moet krabben.

Overigens vind ik dit alles het allerergst voor je kinderen, zijn kinderen en het kindje in je buik.

Als je daarbij bedenkt dat er mensen zijn zoals ik die met een intense kinderwens rondlopen maar waarbij het niet lukt om een kindje te krijgen (met haar eigen man) dan zou ik me toch diep schamen als ik jou was, heel diep!

Wat nuances zijn ook gepast...

Ben het eens met anderen als het gaat om je verantwoordelijkheidsgevoel Esther. Je gaat erg gemakkelijk om met de gevoelens van anderen.
Toch vind ik sommige recties een beetje overdreven en betrekken mensen dit op hun eigen situatie. De keuze voor abortus staat vrij en ik vind niet dat zij het kindje moet houden omdat er mensen zijn die geen kinderen kunnen krijgen. Dat gaat te ver. Wel zou iets meer respect van Esthers zijde gewenst zijn in deze (toch heel domme) situatie.
Esther: Ik zou zeker open kaart spelen tegen iedereen en zoals jij praat over dit kindje weet ik niet of het verstandig is het te houden. (ik heb het gevoel dat het een kind van de rekening is)
Succes ermee.
Tamara

Tamara

Uiteraard staat de keuze voor abortus vrij. Ik wil ook zeker niet mijn eigen situatie (waarin het moeilijk is om een kindje te krijgen) gebruiken om haar daarvan af te houden.

Wat ik alleen wilde zeggen is dat ik me boos kan maken om het feit dat er vrouwen zijn die zo onzorgvuldig omgaan met hun vruchtbaarheid...

Regien

Inderdaad. Zwanger worden door een dronken one-night-stand is al niet heel slim, maar als je een minnaar hebt, is het sowieso heel dom. Geen goede moeder is mijn indruk! En ranzig, want esther sorry dat ik het zo uitdruk maar: je man roert in je minnaars zaad. Bah, Ik snap niet dat hij het oke vindt.

peggy

peggy

19-05-2010 om 21:50

Opgezochte info

In het lichaam van een meisje, kunnen zaadcellen enkele dagen en soms zelfs een week actief blijven. Omdat zaadcellen in het lichaam van de vrouw meerdere dagen kunnen blijven leven, is het niet noodzakelijk op de dag van de ovulatie geslachtsgemeenschap te hebben om een bevruchting te laten plaatsvinden .Na de ovulatie kan de eicel nog slechts enkele uren bevrucht worden door een zaadcel om tot de ontwikkeling van een embryo te komen.

Ik lees niet uit je verhaal wat je nou met het kindje gaat doen. Hou je het en vertel of heb je het al verteld aan alle betrokkenen. want als je het houdt zou je je toch uiteindelijk moeten verklaren hoe je aan dit kindje komt en van wie het is. zeker de vader moet het weten. ik lees wel eens en zag het ook bij mijn nichtje dat de aanstaande vader helemaal geen kind wil en zijn vriendin of vrouw verlaat. Zij werd onverwacht zwanger en hij liet weten vooraf dat hij geen kind wilde. dus toen zij zwanger bleek is hij gelijk vertrokken.maar er zijn ook zat mannen die het kindje wel erkennen. maar eerlijk gezegd denk ik niet dat je minnaar er niet op zit te wachten.

Als je minnaar zelf ook nog een vrouw heeft verlaat hij zijn vrouw dan voor jou of neemt hij de zorg voor je kindje op zich. En als je man niet weet van je minnaar komt hij er wel snel genoeg achter. Hij verlaat je ws van zelf wel.

een ding weet ik zeker. ongewild wordt het kindje in je buik de dupe en de families van je man en minnaar ook. ook ik vind dat je goed fout zit en dat je geen condooms hebt gebruikt snap ik helemaal niet. wie weet heeft die minnaar wel een soa of gehad met alle gevolgen voor dien.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.