Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Ik wil man eigenlijk niet bij bevalling hebben


Flanagan schreef op 28-07-2021 om 21:39:

De angst voor verlies baan in deze fase is heel intens. Paar maanden geleden speelde die onzekerheid hier ook. Terwijl we niet op punt van bevallen staan, was vertrouwen bij man wel even zoek. Dus ja, het is moeilijk in andermans leven te kijken en aannames te doen.

Ik lees dat nergens? Wat heeft TO haar naderende bevalling te maken met jouw geldzorgen, die link snap ik niet zo goed? 

Julali schreef op 28-07-2021 om 18:30:

[..]

Waar heeft hij dan een burn out van? Zijn vrouw regelt en doet nog steeds alles. Ze brengt hem zelfs elke ochtend ontbijt op bed.


Hoe weten wij het??? We lezen alleen wat er staat van nu, van alleen dat ken je een persoon echt niet hoor ook jij niet, en dan mag je nog denken zoveel mensen kennis te hebben. Nee jij kunt niet jugden want je woont daar niet. Je leest alleen wat hier staat, dat schets niet de hele persoon, dat schets hoe TO over hem denkt en die momenten wat haar dwars zit. Weet jij veel wat hij nog allemaal daarnaast doet of heeft moeten doen. Je reageert echt alsof je zn zus bent en zeker weet wie en hoe hij is. Terwijl je gwn iemand bent net als alle andere die op het forum 1 deel van een verhaal leest van mensen die we niet eens persoonlijk kennen.


Poezie schreef op 28-07-2021 om 19:49:

[..]

Als hij dat allemaal kan, kan hij ook met TO mee naar controles en haar ontbijtjes op bed brengen.

De mensen die ik ken die overspannen zijn geweest konden dat allemaal niet hoor.

Nou dan is dat heel apart, want ik ken hier 3 personen die overspannen zijn geweest en het zelf niet door hadden en door gingen... uiteindelijk belandt in een burnout. 1 daarvan is nog steeds niet helemaal de oude. En ja het was vastgesteld de burnouts. 1

Overspannen hebben die mensen tijden doorgewerkt met stress vermoeidheid..

Ik denk dat de mensen die jij kent op een andere manier overspannen waren, dat ze er zich bewust van waren en thuis waren. Maar je hebt ook overspannen dat mensen het niet door hebben en doorwerken,doorgaan maar toch duidelijk aan hun te merken is thuis en dan is de kans veeel groter dat je in een burnout terecht komt dan dat je er bewust van bent dat je overspannen bent. 

Dus dat het niet kan dat je die dingen allemaal kunt doen terwijl je overspannen bent ben ik echt niet mee eens.

Financiële zorg
Piratenkoningin noemde een paar mogelijke verklaringen. Die vulde ik aan met financiële zorg oa igv baan verlies, uit eigen ervaring. Het was dus een mogelijke verklaring voor zijn gedrag. Eentje die Grace niet vermeld heeft, maar ze praten ook niet over wat hem maakt wie hij nu is.

Leene

Leene

28-07-2021 om 23:37

Poezie schreef op 28-07-2021 om 19:49:

[..]

Als hij dat allemaal kan, kan hij ook met TO mee naar controles en haar ontbijtjes op bed brengen.

De mensen die ik ken die overspannen zijn geweest konden dat allemaal niet hoor.

Niet een persoon met overspannenheid is hetzelfde. Ik zelf ken mensen die nog wel wat deden maar gewoon niet meer goed konden plannen en heel veel moeite hadden om overzicht te houden. Dat je denkt " waarom snoei je nu die heg  kun je niet beter de baby kamer verven" ( ik noem maar wat...) Misschien omdat de heg een overzichtelijker klus is dan een babykamer verven noem maar op. Ik heb geen idee. Er wordt wel heel veel bedacht en ingevuld voor dit paar...

Natuurlijk kun je iemand anders vragen bij de bevalling te zijn. ( een keer meegemaakt dat er een broer bij was omdat echtgenoot het echt niet zag zitten.. ging heel goed, wat een goede steun) maar dat is de vraag helemaal niet van TO... ze wil hem er nu niet bij omdat de relatie erg verstoord is. En dat is buitengewoon verdrietig. Volgens mij heeft ze er niets aan dat hier haar man even in de grond wordt geboord ( hiervoor hadden ze een goede relatie lees ik) wat haalt dat nu uit, schiet ze hier iets mee op. Dat truusje of pietje haar man een eikel vinden?

Tsjor had een mooie reactie met name de laatste zin "toch maar even op de bank gaan zitten en iets aardigs zeggen"

En ik zou willen toevoegen:  Zoek hulp voor jezelf! Als je man dan niet wil dan kun je zelf nog wel hulp zoeken. Als jij al anders gaat reageren dan kan dat ook al de situatie veranderen. Je bent helaas wel al erg ver in je zwangerschap en dit had beter een aantal weken hiervoor al goed opgepakt moeten worden. Te lang doorlopen met dit soort zaken is nooit goed. Maar doe iets nu... praat met een onafhankelijk iemand. Kan je eigen huisarts zijn of je verloskundige. Er zijn ook verloskundige coaches.. kijk daar eens naar. Heb ik ook goede ervaringen over gehoord. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

28-07-2021 om 23:46

Rachel. schreef op 27-07-2021 om 11:18:

Ik denk dat het grootste probleem is dat je man duidelijk niet lekker in zn vek zit en oververmoeid is, vermoeidheid kan echt heeel wat doen met een mens mentaal en fysiek.

Er is hoop.

Ik denk als er aan dat probleem gewerkt wordt dat jullie er samen echt wel uitkomen. Doordat de situatie en het gedrag zo vervelend is krijg je een soort van afkeer tegen elkaar. Maar vergeet niet dat jullie niet voor niks een stel zijn en van elkaar houden het is nu gwn een K situatie en dan is dat op dat moment moeilijk in te zien.

Heel eerlijk hoe kom je zover dat hij er aan werkt weet ik niet. Maar ondanks hoe negatief hij ook is heb ik meer het idee dat ie je absoluut niet haat ofso maar gwn extreem overspannen is en dat alleen thuis kan uiten. (Geef hem nog geen recht natuurlijk maar het is wel zo).

Blijf communiceren, je groeit nu een beetje uit elkaar waardoor je voor jezelf gaat leven, maar blijf communiceren echt waar! Over hoe jij je voelt en ook over hoe hij zich voelt. Zeg miss eens schat kom eens even bij me zitten. Wat is er nu allemaal aan de hand ik voel dat je jezelf niet bent, ik ken je en hou van je, je kunt gewoon je ei bij me kwijt. Het is enorm zwaar voor me maar ik kan me hartstikke voorstellen dat het ook heel zwaar op jou weegt.

Al voel jij jezelf helemaal belabberd moe en ziek, soms is het nodig dat 1 van de twee wat inlevert en het gesprek wat nederig begint zodat je hopelijk tot een decent gesprek kan komen samen.

Jullie hebben het allebei erg zwaar en ergeren jullie nu elkaar maar vergeet niet de mooie moment en waarom jullie van elkaar houden, dat is soms moeilijk omdat dat onder de berg van emoties nu verstopt ligt. Maar probeer het Aantewakkeren. Blijf je best doen ondanks zijn gedrag. Jullie zijn een gezin al lijkt dat nu niet zo, hij haat je niet, hij is overspannen, net zoals jij nu ook wel zal zijn wat ik me kan voorstellen.
Ook een deze donkere tijden zijn jullie een team,al lijkt dat niet zo , de ene zwakt soms meer af dan de ander, en de een heeft soms meer hulp nodig om die zwarte ballon door te prikken dan de ander.

Mooi geschreven!

En herkenbaar vanuit beide posities. Zowel partner als ik zijn chronisch ziek. En hoe zwaar het ook is, één van de twee is altijd net wat slechter/beter. Op verschillende momenten. Je hebt elkaar nodig. Houd het doel voor ogen: in jullie geval was dat samen een gezin vormen. Sterkte. 

Hen74 schreef op 28-07-2021 om 23:46:

[..]


En herkenbaar vanuit beide posities. Zowel partner als ik zijn chronisch ziek. En hoe zwaar het ook is, één van de twee is altijd net wat slechter/beter. Op verschillende momenten. Je hebt elkaar nodig. Houd het doel voor ogen: in jullie geval was dat samen een gezin vormen. Sterkte.

Hier sluit ik me volmondig bij aan🌸

Nog nieuws, TO?

Red_Velvet schreef op 31-07-2021 om 03:17:

Nog nieuws, TO?

Ja ik ben ook wel benieuwd eigenlijk. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

24-08-2021 om 00:10

Is de baby er al, TO?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.