Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Ik wil taart

en ik heb zo'n zin in poffertjes met ijs en slagroom en ik doe een moord voor een Italiaanse zoet gevulde canneloni. Morgen ga ik stiekem als iedereen hier weg is bij de banketbakker hier in de straat een paar gebakjes kopen (bananensoes, tompoes, bossebol) en allemaal zelf opeten.

Zalig, ik heb zelfs net een bakje aardbeienvla (normaal niet te eten, veel te zoet) naar binnen geslobberd.
Dus net als vorige keer heb ik een enorme hang naar gebak en zoet. Ik heb nog geen zure-appel-behoefte maar dat zal dan ook nog wel komen.

Oh een enorm ijsje met 4 gigantische bolletjes en dan slagroom erop zou er nu ook wel in gaan. Of warme peacan pie. Hmmm ik kan ook best even naar de V&D rijden en dan in de la Place 2 gebakjes kopen met warme vanillesaus.

Eens kijken of er genoeg boter en meel in huis is dan ga ik voor mezelf 1 grote koek bakken en helemaal in mijn eentje opeten, dippend in aardbeienjam. 3 croissantjes met boter en jam als lunch.

oh jammie...

Ik ben gisteren uit eten geweest, mijn favoriete pizza el mare besteld, bah niet weg te krijgen wat goor die vis, bah. Ik wil taart !

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Carolien

Carolien

30-11-2008 om 20:20

Ha, ha, manda

ik herken het wel, dingen willen eten die je normaal niet zo gauw hoeft. Ik wilde gefrituurd tijdens mijn drie zwangerschappen: friet en chips. Jammie.... Mijn man heeft wel eens tussen de middag en 's avonds laat friet voor me gebakken. Lekker, lekker, lekker.
Groetjes en fijne zwangerchap verder,
Carolien

Femke

Femke

01-12-2008 om 06:52

Ik ook ik ook ik ook!

Ik wil...
Appeltaartijs met slagroom!!! En 7-up en sneeuw-wafels en cassis.
Maar ook héél veel appeltjes en mandarijntjes en verse jus d'orange.
Liever geen vlees of brood, blegh..
Blijft maf he, dat zwanger zijn

Bof jij even

Dit is nu net de tijd van de oliebollenkramen.
En van de goudreinetten, dus met die zure appels komt het ook wel goed.

En dan natuurlijk de combinaties van beiden: appeltaart, apple crumble en appelflap/bol/beignet. Mjum.

Groeten,

Temet

Manda Rijn

Manda Rijn

01-12-2008 om 13:07 Topicstarter

Oh jammie

ik heb net een zure appel gesneden, maar daar ben ik nog niet zwanger genoeg voor, nog niet helemaal mijn smaak. Maar ik eet hem toch maar op want dan mag ik van mijzelf een stuk banketstaaf, lekker warm uit de oven... En omdat ik geen last wil hebben van de dikzak-politie haal ik straks maar 1 gebakje en 1 croissantje.

Spekjes

Toen ik zwanger was van de 1e at ik hele zakken spekkies, van die roze met gele. Zelfs stiekem, dan had ik een zak in mijn jas in de gang, ging naar de WC (of zei dat ik ging) en hup spekkies eten.

Bij de 2e at ik Bolognese chips, zakken en zakken.

Bij de 3e geen bijzondere dingen. Wel vaak trek in pindakaas en dan later weer spijt daarvan ivm maagzuur. Bah.

Onbegrijpelijk wat die gekke hormonen allemaal doen.

Geniet ermaar van Manda!

Manda Rijn

Manda Rijn

01-12-2008 om 14:27 Topicstarter

wat grappig dat het zo verschillend kan zijn, moet niet denken aan chips of friet. Haha zakken met bolognese chips en schuimpjes.

zo de banketstaaf was heerlijk, straks als dochter weer thuis is samen nog een stukje eten

Grappig

Toen ik zwanger was had ik een onstuitbare behoefte aan drop! Wordt sterk af geraden om daarvan veel te eten, maar ik had een lage bloeddruk en ik dacht dat het vast een natuurlijke behoefte was om die wat op te vijzelen. Ha, ha.
Daarin tegen ging ik bijna over mijn nek als ik koffie rook die eerste paar weken. Collega's wisten nog niet dat ik zwanger was en schonken uit gewoonte steeds mijn koffiemok vol. Bleeeh. En dan 'goh, nou is mijn koffie alweer koud geworden. Snel even weggooien...'.

Bianca 1971

Bianca 1971

01-12-2008 om 23:57

Triple

Ongelovelijk! Ik had precies het zelfde! Lage broeddruk, drop, drop en nog eens drop! En toen ik bij de 2e zwangerschap (dag voordat ik ongesteld had moeten worden) ineens kotsneigingen kreeg van koffie, wist ik eigenlijk al genoeg

Drop en andere lekkernijen

Mijn bloeddruk is prima maar ik wil ook drop!!!
En als ik niet zwanger ben lust ik het geeneens, haha...
Zoetigheid vind ik nu ook wel erg lekker, net als gefrituurd spul. Eigenlijk heb ik geen voorkeur, ik heb vooral gewoon de hele dag trek. Probeer om er niet aan toe te geven maar dat is soms zoooo moeilijk. Nou ja, we werken het er wel weer af na de bevalling

Manda Rijn

Manda Rijn

02-12-2008 om 12:03 Topicstarter

Ja drop

heerlijk, ik heb altijd al een lage bloeddruk en vorige zwangerschap helemaal. Dus ja zakjes drop werk ik weg, later moet ik ook wat extra appelstroop en gedroogde abrikozen.

m@

m@

02-12-2008 om 21:23

Manda...maak me even gek zeg!

Ik ben niet zwanger, maar wel op dieet. En dan lees ik jouw posting! Je wordt bedankt (ha, ha, ha!).

M@

Manda Rijn

Manda Rijn

03-12-2008 om 11:27 Topicstarter

Sorry

ja ik moet ook een beetje uitkijken, ik ben vorige keer bijna verdubbeld in gewicht, niet leuk want ik kreeg er bi van.

maar ik ben nu zalig van die zachte dropjes aan het wegwerken.

liora

liora

03-12-2008 om 12:58

Hoi Manda,

teveel aankomen is zonde!!! Dat vertel ik mezelf ook elke dag en wil het dit keer ook beter doen dan de vorige keer.
Wat betreft bi, ik weet niet of dat iets te maken heeft met gewicht. Ik was zelf vorige zwangerschap heel zwaar en had nergens last van, en een broodmagere vriendin is bijna invalide ervan geworden.

Liora

femmetje

femmetje

03-12-2008 om 14:42

Ik doe het ook!

PPPffff eeet me suf... Heb het ook gewoon nodig...
Heb enorme drang naar alles wat zoet is!!! Ben nog maar 6 kilo aangekomen ben al bijna 30 weken zwanger dus ze eet vrolijk mee in de buik!!
Heb me wel alweer gemeld bij desportschool 6 weken na bevalling ga ik hard aan de slag en moet ik ook echt weer stoppen met eten.... hahaahah!!
Bij mijn zoontje 12 kilo aangekomen denk dat het nu ook zo iets zal zijn?? zien het wel over 10 weken!!
Nu geen zorgen.. TAART!!!! heerlijk!!

ayla

ayla

03-12-2008 om 14:57

Manda en bi

Kan je geruststellen, van te zwaar worden tijdens je zwnagerschap krijg je echt geen BI (eet dus maar lekker door) BI is een versoepeling van je spieren bij bekken waardoor alles wat instabiel wordt. Zwaar zijn (wat de meeste zwangeren wel zijn) is niet echt handig maar heeft niets te maken met de mate waarin je BI krijgt.

Hier ook zo'n periode gehad

In de eerste weken dat ik zwanger was had ik ook echt zo'n zin in taart, chocolade, slagroom toestanden. En normaal gezien ben ik geen zoetebek.
Ben nu dik 12w en het is verbetered
En bovenal ik ben niet aangekomen! Ben afgevallen hahaha, leve de taart dus
En idd BI is weggelegd voor elk gewicht en elke lichaamsbouw, zelf heb ik er ook erg last van, momenteel blijft het nog bij een loskrakend bekken en af en toe 's avonds een keer een opstoot van pijn maar ik bereid me al voor op wat komen gaat...

ayla

ayla

03-12-2008 om 16:01

Jenneman

dan zou ik nu maar al eens richting fysio gaan als ik jou was, 12 weken is vroeg

Manda Rijn

Manda Rijn

03-12-2008 om 17:56 Topicstarter

goed om te lezen dat gewicht niet zo'n invloed heeft op bi.

ik kreeg vorige keer met 7 mnd bi, ik duwde met mijn voet een la dicht en toen 'knak', ik heb echt flink pijn gehad tot de bevalling. Ik wil het voorkomen want ik heb nu al een kind en die moet gebracht en gehaald worden en ik ga niet alles met de auto doen.

Maar dan nog wil ik niet zoveel aankomen als vorige keer. Ik heb al geaccepteerd dat ik nooit meer maatje 34 zal krijgen zoals 2 jaar na de bevalling maar het zou wel leuk zijn als ik dat ooit weer die richting op ga, ik ben afgelopen jaar aangekomen door de stoppen met roken en de ivf medicatie. Ik ben nu al echt flink met een dikke zwangere buik (8 weken, ik lijk zeker wel 3 maanden).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.