Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Ik zie op tegen sectio in dit ziekenhuis


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Manda Rijn

Manda Rijn

05-02-2009 om 11:58 Topicstarter

Heel fijn gesprek gehad

wat een wereld van verschil. Na 1 minuut praten was ik er direct van overtuigd dat ik niet meer naar Haarlem ga. Ik haal mijn dossier op en krijg rond de 39 weken een geplande sectio in Hoofddorp.

Er is ook nog aangeboden om een vaginale bevalling te proberen, ingeleid met ruggenprik en de ok binnen een kwartier paraat als het niet lukt. Als het kindje weer niet goed indaald of niet optimaal ligt (zoals bij dochter) dan proberen ze het niet dan wordt het sowieso een sectio.

Dat er uberhaupt zo'n scenario met pijnstilling en ok achter de hand wordt aangeboden vind ik al zo'n openbaring !

Oh ik ben blij dat ik er woensdag direct na die ellende achteraan gegaan ben, maakt mijn week weer goed. En ik heb harde buik of stress gehad tijdens dit gesprek. Ja erg prettig.

Vera*

Vera*

05-02-2009 om 12:43

O, wat fijn

na zo'n gesprek is de keus dan inderdaad niet moeilijk.

Zelfde gehad

Ook hier de eerste bevalling een rampscenario met daarna een opeenstapeling van fouten richting baby en mijzelf.

Bij tweede zwangerschap vond de gyn. doodleuk dat 'we' het toch maar weer gewoon gingen proberen. (Hoezo 'we'?) Ook na veel aandringen wilde hij geen ks doen.

Toen inderdaad dossier meegenomen en naar ander ziekenhuis in andere stad. Eerste ontmoeting met die gyn was een enorme opluchting. Na het doornemen van het dossier zei hij meteen dat hij een ks de beste oplossing vond. En ik hoefde niet eens al mijn 20 argumenten op te noemen
Zijn stelling was, als mijn eigen dochter hier voor me zou zitten zou ik ook geen gewone bevalling aandurven, dus dat doe ik bij u ook niet!

Als ze er nou eens allemaal op die manier over dachten!

Groet en geniet nu maar lekker rustig van je zwangerschap!
Meminge

Manda Rijn

Manda Rijn

05-02-2009 om 15:23 Topicstarter

ik ga nu lekker genieten van de zwangerschap. Totaal geen stress, geen strijd te voeren, dus met vertrouwen in alle rust die ok in.

Die risico's rondom de keizersnede zal ik nog wel afwegen met de mogelijkheid om ingeleid het eerst nog even zelf te proberen maar ik denk dat ik het toch al weet.

Groene sneeuw?

Polly, nu ben ik toch nieuwsgierig, nog noooit van gehoord...wat is dat?

(Twee sectio's in de VU, laatste keer langdurige opname in de VU, ingeleide bevalling eindigend in sectio, slechte start kind plus hartafwijking, maar voelde me bij dit alles super prettig daar).

Polly Shearman

Polly Shearman

05-02-2009 om 16:10

Oh met groene sneeuw

daar bedoelde ze mee dat ik erg had afgezien, moest ik ook even vragen hoor.

Manda, als alles mee zit, kindje goed ligt en goed indaald enz kan ik je een vaginale bevalling echt aanraden. Ik ben heel goed gecontroleerd heb op het einde meerdere echo's gehad om de ligging te bepalen, en met goede begleiding was het echt een "joepie" bevalling.
Herstellen van een KS vond ik heel zwaar en ook al was ik bij die vaginale bevalling wel wat uitgescheurd, dat was lang niet zo pijnlijk als de KS.

groet, polly

Nasha 1st

Nasha 1st

05-02-2009 om 19:03

Pelle

de voorwaarde was dan ook wel dat er thuis hulp was om naar huis te mogen hoor, dus goede kraamzorg....met een zieke man kan ik me voorstellen dat ze geen risico nemen.....

Rembrand

Rembrand

05-02-2009 om 19:27

Sluit aan bij polly.

Mijn eerste bevalling is ook een horrorstory geweest, en toen de tweede geboren zou worden hebben wij afspraken met de verloskundige en gyn. gemaakt. Als ik niet spontaan volledige ontsluiting zou krijgen of na een half uur persen geen vorderende uitdrijving zou hebben zou het een keizersnede met ruggenprik worden.
Dit alles gaf mij een rustig gevoel en het gevoel dat ik de regie in handen had. Het is niet nodig geweest, want binnen vijf uur na het spontaan breken van de vliezen werd onze zoon ( na een half uurtje persen ) vaginaal geboren.
M.

Fijn

Fijn dat het gesprek goed ging! Voordeel van een bevalling die ingeleid wordt, is dat je vantevoren weet welke gyn erbij is en dat er niet "zomaar" iemand aan je bed staat. Maar je hebt nog ruim de tijd om te bedenken of je sectio wilt of toch proberen gewoon te bevallen.
Eerst maar eens genieten van die zo lang gewenste zwangerschap!!!

Manda Rijn

Manda Rijn

06-02-2009 om 17:44 Topicstarter

Waarom is het trouwens haarlemmermeer?

het ziekenhuis staat in Hoofddorp (het adres).
Ben wel benieuwd of er dan Hoofddorp of Haarlemmermeer op komt te staan.

Waarom

weet ik niet, maar er komt echt Haarlemmermeer te staan. Aangifte vd geboorte moet in Hoofddorp trouwens.

En ik vind Haarlemmermeer toch beter dan Hoofddorp, haha. Ach, staat er toch Haarlem, alleen nog wat erachter.

Juliëtte

Juliëtte

07-02-2009 om 11:10

Waarom 2

Is het niet zo dat de stad/dorp Hoofddorp heet maar dat Hoofddorp valt onder de gemeente Haarlemmermeer ??

In de akte komt nl altijd de gemeentenaam te staan en dat hoeft dus niet perse dezelfde naam te zijn als de woonplaats. Tegenwoordig zie je dat veel kleinere steden/dorpen zich vormen met andere steden/dorpen tot 1 gezamelijke gemeente.

Juliëtte

Juliëtte

07-02-2009 om 11:11

Ohh en manda

Goed dat je deze stap hebt gezet, je bent al weer 17 wkn las ik ergens anders. Super dat ook jullie dit wonder nog een keer mogen meemaken na al die jaren! Geniet ze !

essanlau

essanlau

07-02-2009 om 21:18

Haarlemmermeer omdat

Hoi,

Het is inderdaad Haarlemmermeer, omdat Hoofddorp in die gemeente ligt. Hoofddorp is de hoofdplaats van die gemeente, hier staat ook het gemeentehuis. Alles wat binnen de Ringvaart ligt is gemeente Haarlemmermeer. Op het certificaat staat dan ook Haarlemmermeer.

Veel geluk!

Groetjes
Esther (tot haar 30e in Haarlemmermeer gewoond, op geboorte na, dus Haarlem op het certificaat en in paspoort)

Manda Rijn

Manda Rijn

07-02-2009 om 21:54 Topicstarter

Aha

maar zeg je dan wel dat de geboorteplaats Hoofddorp is of is het dan ook Haarlemmermeer ?

Ik zeg

gewoon Haarlemmermeer. Ik vind het ziekenhuis ook zo ver van Hoofddorp liggen, dat het niet echt Hoofddorp is.

Manda Rijn

Manda Rijn

08-02-2009 om 23:19 Topicstarter

Haha

ja ik vind Haarlemmermeer ook beter klinken dan Hoofddorp, ik ken Hoofddorp ook nauwelijks, klinkt zo ver weg inderdaad.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.