Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Ingeleide bevalling 19 weken

volgende week krijg ik een ingeleide bevalling bij 19 weken. Uit echoonderzoek bleek de kleine zeer ernstige afwijkingen te hebben. We zijn er kapot van, zeker omdat het alweer de 3e (en dus laatste die vergoed wordt) ICSI poging was, maar het leven moet door

Weet iemand hoe lang ik rekening moet houden voor ik weet kan werken? En is het ook nodig om zaken als kraamverband in huis te halen of is gewoon maandverband voldoende?

Bedankt alvast voor reacties.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Sterkte

Geen ervaring, wil je alleen veel sterkte wensen

Groeten,

Temet

Vrouw81

Wat ontzettend verdrietig! Ik heb geen ervaring met een bevalling bij die termijn, wel heb ik een miskraam gehad met 12 weken. Ik verloor veel bloed, had zeker meer dan gewoon maandverband nodig en heb een week niet gewerkt. Maar ik denk dat de (mentale) impact van jouw komende bevalling nog wel wat groter zal zijn. Onderschat het niet, neem de rust en tijd die je nodig hebt. Het is een groot verlies.....ik wens je heel veel sterkte.

Risama

Risama

02-03-2012 om 01:25

Wat verdrietig.....

Geen ervaring ook, maar ik wil je wel heel erg veel sterkte toewensen. Wat een verdriet zeg....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Anna3

Anna3

02-03-2012 om 10:34

Vergoeding

Beste zwangere,

Ik wil je heel veel sterkte wensen om dit grote verdriet te hanteren. Je schrijft 'het leven gaat door', maar nu even niet.

Ik heb geen ervaring met een ingeleide bevalling rond 20 weken. Ik zou als ik jou was voor de afgesproken datum nog een afspraak met de gynaecoloog of verloskundige maken, die moeten je kunnen vertellen wat je kunt verwachten.

Je schrijft zelf dat het de laatste vergoede icsi-poging was, maar volgens mij gaat de verzekering na een zogeheten doorgaande zwangerschap (hiervan is sprake na 12 weken) opnieuw tellen. Dus je hebt in de toekomst nog wel recht op (drie?) vergoede behandelingen.
http://www.freya.nl/web_folders/folder14.php

Anna3

Ely

Ely

02-03-2012 om 11:52

Ach toch

Wat verdrietig! Helaas ook geen praktische tips maar wil je wel heel veel sterkte wensen. Ik hoop dat Anna gelijk heeft en je nog wel recht hebt op meer pogingen, als je daar aan toe bent. Sterkte!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

vrouw81

vrouw81

03-03-2012 om 15:14 Topicstarter

Bedankt

bedankt voor de reacties.
Ik ben nu mn tas aan het inpakken. Morgen is het zover.
We hebben gisteren in het ziekenhuis een gesprek gehad en gevraagd of het allemaal eerder kon en dat kon gwelukkig.

Anna had trouwens gelijk. We hebben wel weer recht op een poging, maar weet niet of we dat wel gaan doen. De medicijnen reageren altijd zo heftig op mij. De laatste keer moest ik ook opgenomen worden in het ziekenhuis daarvoor (overstimulatie). En het zaad van mijn man is zo slecht dat invriezen (cryo) niet kan omdat de kwaliteit van de embryos dat niet toe laat. Het is dus voor ons elke keer echt maar 1 poging.

silvester

silvester

03-03-2012 om 20:39

Ervaring

Helaas heb ik wel ervaring; ik heb een ingeleide bevalling gehad met 23 weken, ook ivm ernstige afwijkingen. De bevalling was lichamelijk redelijk zwaar omdat de baby een heel groot hoofdje had ( afwijking) en in stuit lag, en natuurlijk psychisch zwaar. De psychische kant bepaalt meer wanneer je weer aan het werk kunt dan de lichamelijke is mijn ervaring mits je een bevalling hebt zonder verdere complicaties.

Realiseer je ook dat dit niet als een miskraam is maar dat je echt een kindje ter wereld brengt dat compleet af is, alleen nog heel klein en dun. Als je wilt kan je dus je kind mee naar huis nemen om thuis op te baren ( maar dat was niet je vraag, sorry)

Kraamverband is wel nodig trouwens, bij mij iig wel.

silvester

silvester

03-03-2012 om 20:41

Sterkte

Ook nog sterkte gewenst morgen en daarna...

Elx

Elx

04-03-2012 om 08:58

Ook hier veel sterkte

Wat ongelofelijk verdrietig en moeilijk moet dat zijn. Hier geen ervaring, maar wil je veel sterkte toewensen, niet alleen voor bevalling maar ook voor tijd erna, helemaal als dit waarschijnlijk jullie laatste kans op een kind was.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mama_Lynn

Mama_Lynn

05-03-2012 om 12:14

Sterkte en ervaring

Gelukkig zelf geen ervaring, maar mijn collega is hetzelfde overkomen vorig jaar. Zij is ongeveer twee maanden uit de running geweest vanaf het moment dat ze het slechte nieuws gehoord hebben. Zat denk ik 1-2 weken tussen nog tot de bevalling. Het was een "echte" bevalling, niet vergelijkbaar met een (vroege) miskraam (die ze helaas ook al heeft gehad), een zware bevalling ook. Haar gynaecoloog had geadviseerd minimaal 4-6 weken te rekenen met het herstel, en dat klopte ook wel aardig.

Sterkte, het is erg moeilijk!

Lynn

Hoe gaat het?

Vrouw81, als ik het goed begrepen heb, heb je de bevalling nu achter de rug. Hoe gaat het met je?
Nogmaals heel veel sterkte..

Lieve vrouw81

Wat een verdriet!
Heel veel sterkte de komende tijd!
Liefs Tulpie

jess

jess

10-03-2012 om 18:20

Lieve vrouw81

Veel liefde en sterkte toegewenst!!!
veel liefs

Lieve vrouw81

ik wil je heel veel sterkte wensen.

Ik had het boek gewonnen hier op OOL

"Misschien was je vandaag wel geboren"

Als je het zou willen wil ik het graag naar je opsturen.
Ook als het pas over een poos is.
Liefs Lilian

liora

liora

11-03-2012 om 23:01

Wat erg

Wat erg en vreselijk verdrietig. Ook van mij heel veel sterkte!

Liora

Kracht

Ik wens je veel kracht toe deze tijd!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.