Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Roosje Katoen

Roosje Katoen

24-04-2009 om 16:26

Jeuk

Ik heb ontzettend last van jeuk tijdens mijn zwangerschap. Vooral buik en borsten moeten er aan geloven. Heeft er iemand nog tips om hier wat tegen te doen? Dat gekrab de hele tijd is ook maar niks

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Herkenbaar

Wat herkenbaar, ik werd er helemaal gek van. Ik had vooral jeuk op mijn buik bij de vorige zwangerschap. Nu eigenlijk nergens last van.
Ik heb er helaas ook niets tegen gevonden. Sterkte er mee!!

Juul M

Juul M

25-04-2009 om 08:40

Normaal op de buik

Het is normaal om jeuk op je buik te hebben tijdens de zwangerschap. Je kan allerlei cremes uitproberen, moet je maar even aan de apotheek of zo vragen. Als het echt te erg wordt, kan je misschien je verloskundige om phenergan vragen, dat helpt vaak goed. Als je jeuk krijgt op de palmen van je hand en zolen van je voeten even de verloskundige bellen, want dat kan wat anders betekenen.
Juul

Carolien

Carolien

25-04-2009 om 13:20

Koelzalf

hielp mij tijdens m'n eerste zwangerschap af van jeuk op m'n buik. Zitten geen schadelijke stoffen en is dus onschuldig voor de baby. Ik weet niet of je het zonder recept kunt kopen, ik kreeg het voorgeschreven door de ha.
Succes,
Carolien

Beetje opletten

Inderdaad, als de jeuk op je voetzolen en handpalmen is moet je het je verloskundige laten weten, dan kan het zwangerschapscholestase zijn- een afwijking aan de gal en lever, die zelfs (denkt men) gevaaarlijk voor het kind kan zijn. Ik ben bij mijn tweede zwangerschap hiervoor opgenomen, met 35 weken, en eerlijk gezegd had ik het nauwelijks op mijn handen en voeten. Wel een beetje, dus dat maakte mijn gyn alert. Achteraf had ik het ook bij mijn eerste, bleek uit de afwijkende leverwaarden in mijn bloed die we toendertijd nooit konden verklaren.
Uiteindelijk moest mijn dochter met 36 weken geboren worden omdat de situatie te gevaarlijk werd. Daarna was de kwaal ook direct voorbij.

Nou ja, conclusie: jeuk op buik is normaal, maar als het zich uitbreidt en het echt gekmakend is (ik kon niet meer slapen ervan en kreeg allemaal bultjes) moet je het zeker melden.

Oh ja, mentholpoeder vond ik fijn!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

26-04-2009 om 10:57

Hmm

Ga het maar eens aan de verloskundige voorleggen denk ik. Geen jeuk aan handen en voeten, vooral aan mijn tepels. Die vervellen ook de hele tijd dus daar zal het wel wat mee te maken hebben. Bedankt alvast voor jullie reacties!

liora

liora

26-04-2009 om 11:28

Mwah

Hoi,

Ik heb al sinds 16 weken zwangerschap een zeer storende jeuk aan 1 tepel. Ben ermee naar de huisarts geweest en naar de vk en niemand weet wat het is.

Huisarts kon geen knobbeltje vinden, het is ook geen schimmel.

Ik ben nu bijna 31 weken zwanger en heb het nog steeds. Het is wel ietsje minder, niet meer de hele dag, maar wel zeer storend.

Liora

Rembrand

Rembrand

26-04-2009 om 14:10

Liora. ( inbraakje ).

Heb je al eens gesmeerd met Miconazolzalf ? ( twee maal daags ).
M.

liora

liora

26-04-2009 om 17:23

Hoi Rembrandt,

Ja dat heb ik gedaan, maar hielp niet. Vandaar de conclusie dat het geen schimmel is.
Ik krijg wel over een maandje (denk ik) een anti-schimmel kuur omdat mijn zoon destijds meteen spruw kreeg. Zou mij niks verbazen als die jeuk dan ook ineens weg is...

Het blijft onduidelijk en ik vind het wel erg vervelend.

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.