Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Kind mee naar echo?

Ik heb vrijdag de 12-weken echo en man vind dat zoon van 4 best mee kan.

Ik twijfel, wat als er toch iets fout is?

Op zich denk ik dat we wel gewoon kunnen zeggen dat er naar mijn buik gekeken gaat worden, zonder te zeggen waarom. En pas als het goed nieuws is zoon inlichten, en als het geen goed nieuws is moet man zoon maar mee naar buiten nemen.

Wie heeft dit wel / niet gedaan?

Het kan trouwens zijn dat we geen opvang kunnen vinden voor zoon dus dan hebben we weinig keuze, tenzij ik de echo alleen ga doen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

14-02-2011 om 21:53

Niet

Het duurt ook best wel lang voor een kind, dus wij hebben kinderen bij een vriendin gelaten voor de echos.

Liever pretecho

Ik zou het zelf niet doen - mocht er iets mis zijn (en ik hoop natuurlijk van niet!) dan weet je niet hoe je gaat reageren. Je kind weet dan niet waarom mamma huilt en kan dan erg in de war en van streek raken, zo zonder voorbereiding.

Ik zou het denk ik met de echofoto in de hand uitleggen. Je kunt altijd na de 20-weken-echo, als je vrij zeker weet dat 't goed is, nog een pretecho laten maken zodat je kind al een beetje kan "kennismaken."

Ik wens je in ieder geval alle goeds met de echo!

Niet!

Mijn dochtertje van 4 was er destijds door omstandigheden (juf was ziek) bij en toen bleek het foute boel. Ze is nu 7,5 en heeft het er nog steeds over (wat moest je huilen he toen de baby in je buik dood was).
Mijn advies: niet doen! Doe na de 20 weken echo nog een gezellige pretecho. Veel leuker.

elinde

elinde

15-02-2011 om 16:05

Bij mij

moesten ze ook mee, alleen dan heb ik ze laten wachten in wachtkamer. mijn jongste weet namelijk nog van niets.
moest gewoon naar dokter kijken naar buik.

liora

liora

15-02-2011 om 16:46

Inderdaad

Als het niet anders kan zou ik de kinderen laten wachten in de wachtkamer met je man en pas binnenroepen als je weet dat.het goed is.

Liora

Massi Nissa

Massi Nissa

15-02-2011 om 17:31

Hier was het verboden

Ik mocht absoluut geen kinderen meenemen naar de echo's en maximaal een andere volwassene. Ik heb een keer twee volwassenen meegenomen (zus wilde ook wel eens kijken) en toen moest uiteindelijk een van de twee achterblijven. Ik vond dat trouwens idioot streng, maar ik begrijp de geen-kinder-regel wel. Aan de andere kant, soms heb je geen oppas en dan?
Veel plezier trouwens Petal, ik duim voor een gezond en mooi kindje.
Groetjes
Massi

Asa Torell

Asa Torell

15-02-2011 om 20:17

Ik sluit me aan

bij het koor, ik zou het echt niet doen! Als het mis is lijkt het me verschrikkelijk dat je kind er bij is. Het lijkt me zowiezo flink afleiden trouwens, maar dat is misschien met mijn eigen nogal aanwezige kinderen in gedachten. Hier speciaal oma uit een andere stad laten komen om een uurtje op dochter te passen.

Asa Torell

Asa Torell

15-02-2011 om 20:18

Linnie

wat vreselijk moet dat voor jullie geweest zijn, ik heb ook helemaal tranen in de ogen van je berichtje! Hoe is het nu met jou trouwens, volgens mij ben je hoogzwanger inmiddels?

Clowntje

Clowntje

15-02-2011 om 20:39

Niet doen

Ik heb mijn oudste meegenomen naar een 12 weken echo (zij was toen ruim 1 jaar) en het bleek toen niet goed meer te zijn (wel al een hele goede echo gehad met een week of 9). Dat was niet prettig, ben heel blij dat ze nog maar zo klein was en er niet heel veel van mee heeft gekregen.
Zou het met een kind van 4 dus zeker niet doen, He weet maar nooit, misschien zien ze iets war verder onderzocht moet worden en dan duurt het allemaal erg lang.
Hoop dat je oppas kan regelen, is zo veel fijner!

Succes met de echo, hoop op mooie plaatjes voor je!

Poppy

Poppy

16-02-2011 om 16:20 Topicstarter

Dat is duidelijk: niet doen. Gelukkig heb ik een vriendin gevonden die zoon kan opvangen.

Nog maar 2 dagen, spannend!

Petr@

Petr@

17-02-2011 om 13:25

De duimen draaien!

Nu nog maar een dag! Ik duim voor je voor een goede echo!

Soms kan het niet anders

Dochterlief was 3,5 ik had hevige bloedingen met 8 a 9 weken, omgeving wist van niets, papa uit het land, geen plek om kind achter te laten, dus mee op de fiets naar het ziekenhuis.
En helaas dat werd een miskraam.
Wat er precies aan de hand was begreep ze niet, wel vroeg ze ruim een jaar later wanneer die baby nou eens zou komen. Maar ja, die is nooit meer gekomen.
Ik vond het prettig dat ze erbij was. Zonder haar had ik mezelf helemaal verloren. Nu was ik gewoon mama met pijn in haar buik en de dokter kijkt er even naar.

Asa Torell

Asa Torell

18-02-2011 om 10:48

Petal

Ik denk aan je vandaag!!!

Poppy

Poppy

18-02-2011 om 15:47 Topicstarter

Alles goed!

Heerlijk om dat spartelende wurmpje te zien.

Alle metingen waren goed en ik ben 31/8 uitgerekend. Nog maar 4 dagen en het eerste trimester is al voorbij.

Ben zo blij en opgelucht dat ik het iedereen nou gewoon kan vertellen.

Bedankt voor al het duimen.

Massi Nissa

Massi Nissa

18-02-2011 om 16:12

O petal wat heerlijk

Nog maar vijf maanden te gaan, wat vliegt de tijd, he? En wat mooi om zo'n kindje voor het eerst te zien. Geniet ervan en gefeliciteerd.
Groetjes
Massi

Biene M.

Biene M.

18-02-2011 om 17:08

Fijn petal!

Wat heerlijk, het eerste trimester is voorbij en iedereen kan ingelicht worden!

Geniet ervan!

Wat een goed nieuws!!! Geniet!

Fijn zeg!

Wat heerlijk Petal, dat zal een pak van je hart zijn!

Asa Torell

Asa Torell

18-02-2011 om 20:30

Joepie!

Wat geweldig Petal, en heerlijk he, dat gevoel dat nu iedereen het mag weten.
Betekent dit nu trouwens dat je ook al een combinatietest-uitslag hebt?

Poppy

Poppy

18-02-2011 om 20:36 Topicstarter

Asa

Ja die uitslag kreeg ik gelijk. Voor trisomie 21 was het iets van 1:9500 en trisomie 13/18 1:~80000. Maak me daar dus geen zorgen om.

Morgen denk ik zoon van 4 vertellen, ben benieuwd hoe hij reageert. Hij zegt al af en toe een baby te willen, maar hij wil ook een hond of kat en volgens mij die laatste 2 meer dan een baby

liora

liora

18-02-2011 om 22:15

Wow

Geweldig Petal!

Nou nee

een kleuter van vier zou ik liever naar een buurvrouw/ vriendin brengen. Niet meteen vanwege het risico dat er iets mis kan zijn, het is gewoon een saaie aangelegenheid voor een kleintje van die leeftijd.

Petr@

Petr@

19-02-2011 om 12:31

Super!

Nu je het wurmpje gezien hebt en de uitslagen goed zijn, kan het grote Genieten beginnen...

liefs,
Petr@

Nyntje

Nyntje

22-02-2011 om 22:38

Wel gedaan

maar pas na de 9 weken echo ( vaginaal en nekplooimeting) dus wij wisten al min of meer dat het zo goed als ok was.
Het is zeer bijzonder ook voor zo'n brusje om te zien en mee te maken, op deze manier kun je de kleine er toch een beetje bij betrekken.
Ik denk dat ik het als ik geen 9 weken echo had gehad het ook gedaan zou hebben, maar dat is moeilijk achteraf.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.