Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Agaatje

Agaatje

27-05-2010 om 21:50

Kindje niet "perfect" en nu?

Hallo,
Wie heeft net als wij te horen gekregen dat het kindje waar we zwanger van zijn iets mankeert?
Wij weten op basis van de combinatietest en daarna een vruchtwaterpunctie dat ons meisje het syndroom van down heeft. Inmiddels zijn voor ons alle twijfels voorbij en is ze evengoed zeer welkom. (ik ben inmiddels bijna 25 weken zwanger.
Ik kan me voorstellen dat er vrouwen zijn die bijvoorbeeld na de 20 weken echo te horen hebben gekregen dat je kindje iets mankeert, bv hazenlip of klompvoetje of een andere afwijking/handicap.
Waar ik benieuwd naar ben en graag over zou "kletsen" is hoe je dit hebt ervaren, hoe je door de emotie heen bent gegaan of gaat en wat je denkt over de rest van de zwangerschap, de bevalling, het kindje zelf en hoe je denkt dat mensen in je omgeving er mee om zullen gaan.
Ik ben benieuwd naar de reacties.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dihanne

dihanne

28-05-2010 om 17:55

Oef

Agaatje,

Oef, dacht ik toen ik dit las.
Toch wel een klap!

Ik kan niet echt ingaan op je vraag.

Wij dachten een kerngezonde dochter te hebben, gingen gedurende haar kleutertijd steeds meer twijfelen, en weten nu zeker dat we een dochter met een autistische stoornis hebben. Je groeit er dan langzaam in, maar moet afscheid nemen van het idee dat alles in orde is. Dat was pijnlijk.

Jullie beginnen heel anders aan je kindje.
Ik wens jullie alle goeds!

Dihanne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.