Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Patriesie

Patriesie

10-08-2020 om 19:44

Kraamkado

Welk kraamkado hebben jullie gekregen waar je echt het meest blij mee was? Of wat had je ontzettend graag willen krijgen?

Ik kreeg zelf als kraamkado allemaal kleertjes en kadobonnen van de prenatal enzo maar ik ben nu voor mijn allerbeste vriendin op zoek naar een écht tof kado.

Dus kom maar door met die leuke kado-ideeën 💖

Bosbes

Bosbes

10-08-2020 om 20:49

liedjesboek

Een boek dat we kregen toen onze 1e werd geboren was 'Alle liedjes met een hoepeltje erom'. Daar hebben we (en zeker ook de kinderen) echt jarenlang plezier van gehad. We hebben echt heel veel gezellig liedjes gezongen en ondertussen plaatjes gekeken. Nog even voorlezen voor het slapengaan en dan bij het bedje zelf nog 3 liedjes

Heel goed boek (inclusief muzieknoten)

Orgeltje

Orgeltje

10-08-2020 om 21:54

Een goede fles wijn

Uit het geboortejaar.
Zie titel.

Tessa

Tessa

10-08-2020 om 21:56

Toevallig

Kwam vanochtend op Instagram iets langs wat ik zelf heel leuk gevonden zou hebben. Een slinger van houten vlaggetjes beschilderd in kleuren die je zelf kan kiezen en met een tekst naar keuze. Zo'n slinger kun je leuk in de babykamer ophangen en met elke verjaardag ook weer.
Geen idee welke winkel of van de kosten. Dat moet je maar googlen.
Als je handig bent zou je het ook zelf kunnen maken, volgens mij. En doordenkend zou je ook, ik zeg maar wat, koningsdagvlaggetjes, jubileum-, Halloween- of sinterklaas vlaggetjes kunnen maken.

40er

40er

10-08-2020 om 22:12

Mooie

Een mooie royale omslagdoek. Gebreid, wel 80x80. Ideaal als dekentje, mee naar het consultatiebureau. Ik was er dol op. Zelf ook vaak laten maken als cadeautje. Helaas is de betreffende dame niet meer aan het breien.
Inmiddels geef ik vak een mini servies van Rice DK.

Ida

Ida

10-08-2020 om 22:21

Badcape met naam

Of een plaatje overgenomen van het geboortekaartje. Even googlen waar je zoiets kunt laten borduren.

Kaditje

Kaditje

10-08-2020 om 23:26

Rugzak

Een echte, geen kinderlijk ding, maar wel een kindermaat. Zodra het kind kon lopen en ging logeren ging dat stoere rugzakje op z'n rug.

Rixt

Rixt

11-08-2020 om 10:26

Bestek

Alle vier kinderen kregen een vierdelige bestekset met hun naam erin gegraveerd. Die werd vanaf een jaar dagelijks gebruikt, jongste van 10 gebruikt het zelfs nog steeds. Je koopt ze bij de juwelier en er zijn vele soorten, we hebben er o.a. één van Kikker en één van Woezel en Pop. Is ook leuk in combinatie met een voorleesboek, die kun je ook laten drukken met de naam van het kindje erin verwerkt.

Mijntje

Mijntje

11-08-2020 om 17:07

Bosbes

Dat boek hebben wij ook. En nog steeds. Ook gekregen van mijn oom en tante voor de geboorte van onze jongste. De bijbehorende cd grijsgedraaid, vooral door T. Ik ken de meeste liedjes nog.

Tara

Tara

12-08-2020 om 00:55

Mijn dochter

Mijn dochter zei:
1. (Borst)voedingskussen (€40)
2. Electrische snotzuiger (€30)
3. Babynestje (€30)
4. Loopkarretje (€40)
5. Het fotoboek dat haar zus samenstelde vanaf de start van de relatie, de beide families, tot en met de geboorte
6. Borstvoedingsdoek
7. slendang

Dees

Dees

12-08-2020 om 13:01

Sophie giraffe

Ik was heel blij met Sophie giraffe, heeft de kleine man en later het hondje van de buren heerlijk mee gespeeld.

Ook een zitzak voor latere leeftijd was heel fijn.

Mijn zus was erg blij met een diaper champ of soortgenoit die wij haar gaven dat was overigens een oude die wij niet meer gebruikten.

Dingen die we zelf kochten en ook erg blij mee waren en een kraam cadeau had kunnen wezen, een opvouwbaar badje (we wonen klein) toen nog van een goedkoop merk inmiddels van Stokke helaas.

Angela67

Angela67

13-08-2020 om 20:41

sprookjesboek

tweedelig. jarenlang voorleesplezier gehad
gr Angela

Ook

Boekjes zijn altijd leuk. Plastic boekjes voor in bad bij de baby. Kleine prentenboekjes met harde bladzijden. Gouden boekjes om voor te lezen.
Wij hadden hier ook de volledige Jip en Janneke en de dikke Winnie de Poeh.

Het is ook leuk om de ouders iets te geven. Drank of een aantal tijdschriften, net waar de belangstelling ligt. Per slot heeft men voor een baby tegenwoordig vaak al alles in huis.
Vroeger gaf ik ook nog wel eens een hele goede lekvrije tuitbeker, maar daar schijnt tegenwoordig toch tandheelkundig wat bezwaar tegen te zijn.

Je kunt ook heel goed een winkel binnenlopen om een idee te krijgen. Dat deed ik ook nog wel eens. Het is wonderlijk en leuk wat er in al die jaren bijgekomen is.

Of online kijken.
https://www.prenatal.nl/ - geen aandelen maar er was bij mij in de buurt nog heel lang een winkel waar ik kwam.

En als mensen niet zo veel geld hebben zou ik een bon geven. Met een VVV bon kun je bijvoorbeeld terecht bij de HEMA en Prenatal en nog een hele stoet andere leuke winkels.

En als mensen met minder geld veel spullen krijgen, is dat prettig, maar dan vinden ze het soms jammer dat ze zelf niets kunnen uitzoeken, is een ervaring van mij bij iemand.

Boek Brieven aan mijn ongeboren kind.  Kan m'n nichtje het op haar 18e uitpakken. Weer eens wat anders dan Prenatal en knuffels.

Een boek. Vond ik altijd het fijnst om te krijgen en nu het fijnst om te geven. Het is tenminste geen stuk plastic dat een keer kapot gaat, er hoeven geen batterijen in en in tegenstelling tot kleertjes, knuffels en rammelaars kan je van boeken niet gauw teveel hebben. En het neemt niet zoveel plek in dus je zadelt een jong gezin niet met iets volumineus op dat weer ergens plek moet krijgen tussen box, kinderstoel en buggy.

Ik kreeg ook veel 2e hands, bijvoorbeeld iemands kraamboeken, een enkele moest weer retour. Het is misschien een beetje vroeg voor de verzamelde werken van Winnie de Poeh maar het kan wel! Of de volledige Jip en Janneke of Puk van de Petteflet.

Of een tas met babyboekjes waaronder plastic boekjes voor in bad. Lezen kun je niet vroeg genoeg mee beginnen.

Een goede antilekbeker is ook altijd welkom en is eerder nodig dan je denkt.

Een royale donkere katoenen doek om de kinderwagen mee af te dekken als de baby onderweg slaapt of thuis in de wagen slaapt, of je wil haar tegen de zon beschermen.

Maar bonnen zijn ook niet slecht dan kunnen ouders zelf wat uitkiezen.

hmmm. oud bericht

Geheel eens met Skik. 

Een enorm succes hier was het grote Jip&Janneke boek, dat is hier stuk(voor)gelezen. Leest ook heel fijn voor. In dat verband herhaal ik even een waarschuwing die ik al eens eerder gaf: koop geen boek van Disney. De plaatjes zijn aantrekkelijk maar ik heb nog nooit een Disneyboek in handen gehad dat geen ramp was om voor te lezen. 

Qua muziek hebben wij veel plezier gehad van de CD's "liedjes voor moeder en kind", een stomme titel, maar een fijne uitvoering van klassieke Hollandse kinderliedjes (goed verstaanbaar, goed gezongen, geen keiharde muziek). Ook heel leuk (nu geloof ik verkrijgbaar icm een boek) is de CD "Vriendjes voor altijd", liedjes uit Sesamstraat. Zowel de teksten als de muziek zijn ook voor volwassenen zeer genietbaar. Het is wel fijn als dingen die voor het vermaak van die kleintjes bedoeld zijn ook dragelijk zijn voor de ouders. 

Koop geen knuffels, tenzij daar uitdrukkelijk om wordt verzocht. 

Groeten, 

Temet

Ik zie trouwens in de postings hierboven een slendang staan. Daar hebben wij ook veel lol van gehad. Wij hebben destijds aan familie gevraagd er een uit Indonesië mee te brengen. Die dingen zijn gemaakt van heel dunne katoen maar zijn ijzersterk. Niet alleen te gebruiken als draagdoek, maar ook om op het strand op te liggen, als doek over de kinderwagen en ik had een collega die er eentje als hangmat voor een peuter gebruikte. Doordat ze dun zijn, zijn ze ook klein op te vouwen en snel droog. Nadeel van Indonesische katoenen spullen is wel dat je ze niet zomaar in de wasmachine kan wassen, want ze geven iha af. 

Als je toevallig Indonesische connecties hebt zou ik zoiets zeker proberen te regelen, want ze zijn handig en goedkoop. Weet eigenlijk niet of ze in die vorm ook in Nederland te koop zijn (zal haast wel. Helaas vast weer geen Pasar Malam dit jaar...)

Groeten, 

Temet

mijn mooiste kraamcadeau waren de besteksetjes met de naam van het kind erin gegraveerd .dit kregen alle kleinkinderen bij de geboorte van opa. voor ons heeft dit een hele speciale betekenis ik heb namelijk voor de geboorte van  mijn jongste een miskraam gehad van een drieling. en zij hebben dat setje ook gekregen van opa  en meegenomen ik de kistjes. omdat hij vond dat ze "daarboven" toch ook moesten eten.daarom is het voor ons heel bijzonder. en ik ben ook van plan om deze traditie voort te zetten met mijn kleinkinderen later.

Onlangs gaf ik iemand een ovale fotolijst met plaats voor foto in het midden en 12 rondjes erom heen, voor elke maand. Ik had toendertijd  zo’n kado willen krijgen omdat je, na bv foto mnd 4, zo benieuwd bent hoe kind in mnd 5 veranderd zal zijn.

Op zo’n fotolijst zie je in één opslag de verandering en ontwikkeling.

er zijn al heel veel leuke dingen genoemd! Aanvulling die ik nog heb: Wij hebben ook een houten memory box gekregen met print geïnspireerd op het geboortekaartje. Heel blij mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.