Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Krampen

Ik heb sinds 1,5 dag krampen in mijn buik en maakt me daar zorgen over. De krampen zitten niet onderin mijn buik maar over mijn hele buik heen. Het zijn geen steken maar echt krampen. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.
Eergisteren ben ik naar het toilet geweest en dit resulteerde in harde keuteltjes, gisteren ben ik weer naar toilet geweest en toen was de ontlasting zachter. Ik dacht dan ook dat de krampen daarna over zouden zijn maar dat ik dus helaas niet zo....wie weet raad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

05-02-2011 om 10:02

Hoever?

Hoever ben je nu? Ik hoorde van de week van mijn verloskundige dat je vanaf 16 weken al regelmatige contracties kunt krijgen. Lijkt op ongesteld zijn.

Of anders loopt je hormoonhuishouding misschien je darmen in de war te brengen?

Regien

Regien

05-02-2011 om 13:05 Topicstarter

Bijna 25

weken ben ik nu....
Wat betreft die contracties, het voelt niet als ongesteldheid...

Biene M.

Biene M.

05-02-2011 om 14:41

Even bellen

Je bent onder controle bij de gynaecoloog toch? Bel gewoon even met het ziekenhuis. In geval van twijfel kunnen ze je vragen langs te komen voor een ctg.

Bellen ja

Ik zou voor de zekerheid idd even bellen met het ziekenhuis. Zijn het krampen met pijn, of harde buiken? Harde buiken (onaangename krampen zonder echte pijn, althans bij mij) horen er tot op zekere hoogte bij. Tot op zekere hoogte, want als die te hevig of frequent worden, is het tijd om rust te nemen. Maar hoeveel rust, en hoe lang, ook daarin kan alleen de gyn je adviseren. Dus ik zou even bellen.

Regien

Regien

05-02-2011 om 16:28 Topicstarter

Beurs

Het zijn krampen met een wat beurs gevoel, alsof het blauw is en vooral links van mijn buik. Beetje zeurderig. Ik twijfel erg om te bellen, mijn man denkt ook dat het niet nodig is....pfff...twijfel alom!

liora

liora

05-02-2011 om 17:08

Wel bellen

Hoi Regien,

Juist bij twijfel bellen! Niemand vindt het erg als alles goed is en je hebt toch gebeld. Omgekeerd is vervelender!

Liora

Biene M.

Biene M.

05-02-2011 om 19:33

Gewoon bellen

Ze zijn ervoor hoor, om gebeld te worden. In de geboortebrache wordt 24/7 gewerkt, dus bellen kan altijd. Ik weet niet hoe het bij jou geregeld is, maar ik had het directe nummer van de verlosafdeling in het ziekenhuis en daar was altijd iemand.

Ja maar meid

Wat kan er nou voor ergs gebeuren als je belt? In het ergste geval bel je "voor niks", nl. dan is alles oké. En dan ben je toch erg gerustgesteld, dus het IS dan niet eens voor niks. Ik zou gewoon bellen.
Succes!

100%mama

100%mama

06-02-2011 om 14:38

Herkenbaar maar

bij zorgen lekker gaan bellen hoor!

Toch hoop ik dat ik iets van je zorgen weg kan halen, want de krampen met beurs gevoel is heel herkenbaar (21wk hier). Ik maakte dezelfde zorgen, want ojee daar kwam de stress weer om de hoek omdat ik zoveel spanningen heb en stress. Het is in mijn geval mijn baarmoeder die lekker aan het oprekken is.....

Maar echt hoor, bel gewoon joh als je je zorgen maakt! Ik ervaar hier tenminste dat ze dit absoluut niet vervelend vinden!

Liever tien keer voor jan doedel...

dan één keer te laat. Je gaat dus NU bellen!

Succes!

groetjes van Purk

Rembrand

Rembrand

07-02-2011 om 10:24

Regien?

Hoe is het nu met je ?
M.

Ben ook benieuwd

hoe het gaat. Hoop dat alles oké is!

Regien

Regien

07-02-2011 om 18:13 Topicstarter

Werk te hard

Ik moet gas terug gaan nemen, ik werk te hard. En dat is heeeeel erg moeilijk voor mij maar ik moet het echt doen...pffff.
Komende donderdag heb ik een afspraak met de gynaecoloog!

Harde buiken?

Zijn het harde buiken?
Ook gehad bij mijn zwangerschappen.

Rust, rust rust!!!! Heeeel veel rust.
Uitbroeden geblazen.

succes ermee!

Idd, rust

Klinkt idd als harde buiken. Heb er veel last van gehad in verschillende zwangerschappen. Kan alleen maar zeggen: volg de adviezen op en neem écht genoeg rust! Ik ben twee keer (gedeeltelijk) de ziektewet ingegaan, alleen vanwege te veel en te hevige harde buiken. Hielp wel!

Regien

Regien

10-02-2011 om 18:12 Topicstarter

Ons meisje weer gezien!

Vandaag ben ik weer bij de gynaecoloog geweest en hebben we uitgebreid naar ons meisje gekeken! Het was weer prachtig om te zien. Ze groeit goed!
Het buikje is wat boller (27 wkn) dan het hoofdje (25 wkn 3 dgn), schijnt wel vaker voor te komen.
Komende zaterdag hebben we een pretecho, ik ben zoooo benieuwd hoe dat is!!!

Sascha2

Sascha2

10-02-2011 om 19:00

Blij

Wat word ik toch altijd blij van dit soort gelukkige berichtjes! Hoe gaat het nu met de krampen in je buik, waar je een week of wat geleden last van had?

100%mama

100%mama

12-02-2011 om 12:28

Veel plezier vandaag!

met de pretecho!

Regien

Regien

12-02-2011 om 12:31 Topicstarter

Lief!

Lief dat je er aan denkt, over 15 minuutjes vertrekken we....ik ben zoooo benieuwd!!!!!
Je hoort van me!

Regien

Regien

13-02-2011 om 13:06 Topicstarter

3- en 4d

Het was werkelijk waar fantastisch om ons meisje bewegend in 3d te zien. Ze ligt er heerlijk ontspannen bij. lekker met haar hoofdje tegen de moederkoek aan. Zo nu en dan wat vruchtwater happend, haar handje met haar mondje zoekend, trappelend in mijn buik!
Wauw wat een wonder!
De echoscopiste vertelde dat ze al wat haartjes krijgt, lange wimpers heeft en....lange tenen! (als dat laatste maar niet in figuurlijke zin is
Ik geniet hier nog even na!

100%mama

100%mama

16-02-2011 om 08:00

Leuk!

Sorry, beetje druk gehad.....

Super gaaf zeg om haar al zo duidelijk te hebben gezien! Wat een wonder he dat dat zo kan! Geniet maar lekker hoor!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.