Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Makkelijke bevalling

Ben ik de enigste die vind dat ze een hele makkelijke bevalling heeft gehad? Ik hoor alleen maar verhalen van pijn en last en dergelijke en "nooit meer" en als ik dan met mijn verhaal de hoek om kom zetten zitten ze me heel raar aan te kijken alsof ik het uit mijn duim zuig...

Ik had geen pijn, flinke krampen maar dat was het.
En ik heb Terence niet "naar buiten" voelen komen, en ook de persweeen deden geen pijn. Is dat heel raar?
Ach, ik ben gewoon niet normaal...hahaha!

Maar toch zou ik het wel eens van anderen willen horen of dat er meer vrouwen zijn die weinig tot niks hebben gevoeld.

Liefs Rian

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wel gevoeld

Nou, ik heb wel de weeën wel gevoeld, ook de persweeën wel maar ik heb ze, bij alledrie mijn bevallingen, niet als pijnlijk ervaren. Ook het geboren worden was wat mij betreft niet pijnlijk, behalve bij mijn dochter. Die probeerde haar hoofdje te draaien toen het hoofdje al "stond" zeg maar. Dat deed wel pijn maar dat was het dan ook wel.
Daarnaast ben ik ook 3 keer snel bevallen (resp 3, 1,5 en 2 uur). Ik vind dus ook dat ik makkelijke bevallingen heb gehad, herken mezelf ook totaal niet in de horrorverhalen van andere moeders en ik hoop dat het de 4e keer weer zo mag gaan!

Asa Torell

Asa Torell

26-10-2008 om 20:51

Soms heb je geluk

en dan valt het inderdaad heel erg mee! En meestal doet het juist wel krankzinnig zeer, althans ik heb de indruk dat dat inderdaad een stuk vaker voorkomt dan juist een heel makkelijke bevalling. Bij mij was de 1e keer enorm pijnlijk en toen ik 2 maanden later iemand hoorde vertellen dat ze nog even make-up ging opdoen voordat ze naar het ziekenhuis ging, vond ik dat wel onvoorstelbaar.
Maar de 2e keer was bij mij ook makkelijk! (niet zo makkelijk als het bij jou klinkt, Muis, maar wel een enorm kadootje vergeleken met de eerste keer). Dus toen snapte ik dat het gewoon heel erg kan verschillen, per vrouw en per keer, hoe veel pijn het doet.

Asa Torell

Asa Torell

26-10-2008 om 20:52

Ga maar na

er zijn toch ook altijd vrouwen die pas merken dat ze aan het bevallen zijn als het hoofdje er uit komt. Dus het komt wel meer voor dat iemand het nauwelijks voelt.

Makkelijke ontsluiting

ik heb en hel bevalling gehad na de ontsluiting, dit ter zijde.

Ik had een hele soepele ontsluiting. Al weken van te voren had ik hele harde buiken en regelmatig een raar gevoel. En toen ik op bed lag met wat rugkramp dacht ik dat het niets was, pas toen de kramp wat vaker kwam hebben we de vk gebeld, had ik 8 cm ontsluiting, alleen de laatste 2 cm deden pijn.

mama van Linde

mama van Linde

28-10-2008 om 12:20

Tja makkelijk...

ik zou liever bevallen dan nog een keer verstandskiezen laten trekken
Maar pijnloos was het zeker niet. Nadat de vliezen waren gebroken had ik binnen een uur of 2 volledige ontsluiting. Die 2 uur had ik wel een weeënstorm met alleen maar rugweeën en dat was geen pretje, maar doordat het niet zo lang duurde wel te doen.

Ik zou het dus zo weer doen en dat gaat ook gebeuren want ben 16 weken zwanger van de tweede
Wat mij betreft mag het bij deze wel iets langzamer gaan allemaal, want we waren wel heel erg overdonderd door hoe snel het allemaal ging ineens (16 dagen te vroeg geboren). Maar ze zeggen dat het bij een tweede meestal nog sneller gaat, dus we zullen zien. Ben nu in ieder geval voorbereid!

ayla

ayla

28-10-2008 om 12:41

Viel mee

vergeleken met vriendinnen van me heb ik hele makkelijke bevallingen gehad, moet ik wel eerlijkheidshalve toegeven dat ik bij nr 2 een ruggeprik heb gehad, dat scheelt toch wel aanzienlijk
Maar geen drama's met hechtingen, ontstekingen, naweeen, ontsluiting die niet opschoot. Gewoon 2 normale voorspoedige bevallingen en ik zou het nog een keer doen als het kon.

Achteraf gezien

viel het me mee, maar tijdens de bevalling he... poeh. dat was afzien. Mijn man verklaart me voor gek, om te zeggen dat het wel meeviel achteraf.

Nadat mijn vliezen gebroken waren duurde het een paar uur voor de weeen begonnen maar toen ze er waren was er ook geen rust meer. Het heeft toen nog minstens 36 uur geduurd voor meneer er uiteindelijk was.

Dropke

Dropke

29-10-2008 om 20:07

Ook een makkie

Bij mijn dochter heb ik rug- en beenweeen gehad en vanaf 3 cm ontsluiting ook persdrang. Dat was afzien.

Bij onze zoon had ik dus ook niet door dat ik aan het bevallen was, want dit keer had ik buikweeen. Pas toen mijn vliezen braken, begreep ik dat ik niet zomaar wat krampen had. VK gebeld en gezegd dat ze het rustig aan kon doen, want in mijn beleving stelde het nog niet veel voor. (ik noemde het ook : een beetje gerommel)Kinder zelf wakker gemaakt, ontbijt klaar gemaakt en koffie gezet. Ik had wel snel achter elkaar weeen en manlief belde dus de vk terug. Die is meteen de auto in gesprongen. Ik ging verder met ontbijten. Een half uur na haar binnenkomst ben ik bevallen van een zoon. Tot zover een sprookje. Toen begon de ellende pas. De placenta liet niet los en alsnog met de ambulance naar het ziekhuis. Daar hebben ze met drie man op me liggen duwen, trekken en schreeuwen. 3 uur later liet de placenta "spontaan" los. Vervolgens heb ik nog een baarmoederontsteking gehad. Toch de bevalling op zich...geweldig ! (Mijn zoontje had zich ook nog niet gedraaid en deed dat toen het hoofdje er al uit was, met open oogjes) Dat was een schitterend gezicht en zelfs de vk vond het heel bijzonder.

gr Dropke

2x heel verschillend

Bevalling van zoon was helemaal niet leuk. Eerst ging het heel langzaam (van 9.00 tot 23.00 weeën gehad voor 2 cm), toen heel snel, een heel pijnlijke weeënstorm, toen bleef er 1 cm staan en moest ik naar het zkh, daar bleek ik volledige ontsluiting en 15 minuten later was zoon er. Dat persen vond ik trouwens helemaal niet pijnlijk, jammer wel van die totaalruptuur.

Nee, dan dochter. Ik werd wakker 's nachts en twijfelde of wat ik voelde echte weeën waren en 2,5 uur later had ik dochter in mijn armen. Tussen de weeën door heb ik mijn ouders aan de telefoon gehad, de VK gebeld, zoon aangekleed, zijn tanden gepoetst, met hem gekletst. Ik moest wel af en toe weeën wegpuffen, maar die waren geen moment pijnlijk, alleen wat hinderlijk. De VK zei achteraf dat ze niet dacht dat ik al echt bezig was toen ze me aan de telefoon had omdat ik veel te vrolijk en kalm klonk, maar dat was ik dus wel.
Het persen duurde 2 minuten en ik hield er maar 6 hechtingen aan over.

2x ook heel verschillend

Mijn eerste bevalling; 18 uur, alleen rugweeen, anderhalf uur persen, drie hechtingen. Niet leuk, veel pijn gehad.

Mijn tweede bevalling; 6 uur, alleen rugweeen, vijf minuten persen, geen hechtingen. Niet leuk, veel pijn gehad.

Omdat de tweede keer zo snel ging, was ik wel minder vermoeid toen het achter de rug was.

Maar ik vond die weeen toch echt heel veel pijn doen en ik had met beide handen een pijnstiller aangegrepen als het me was aangeboden.

Ik hoef in ieder geval niet meer, ons gezin is (gelukkig) compleet. Bevallen, mijn hobby is het niet.

Groet,
Linda

parasolletje

parasolletje

31-10-2008 om 21:05

Mmm....

2 makkelijke bevallingen !
ik roep ook tegen iedereen dat bevallen appeltje ietje is, tenminste vind ik van deze twee de derde moet nog geboren worden. maar als ik gruwel verhalen hoor van 24 tot 36 uren weeen dan kan ik me voorstellen dat er vrouwen zijn die het vreselijk vinden.
bij mijn zoon: eerste wee om 0.30- volledige ontsluiting om 3.00- uiteindelijk in zk geboren om 6.30
bij mijn dochter : eerste wee om 19.45- volledige ontsluiting om 22.30- geboren om 22.45.
enik kon gewoon babbelen tussendoor.
heb geen pijn gehad van persweeen en heb geen hoofdje voelen staan en geen branderig gevoel gehad bij het staan van het hoofdje...
gr parasolletje

Polly Shearman

Polly Shearman

01-11-2008 om 17:25

Prima!

Heel fijn dat er mensen zijn die makkelijke bevallingen hebben, ik gun het jullie van harte.

Ik heb ook eens iemand gesproken die een eerste bevalling van 4,5 uur had.
mijn eerste bevalling duurde 24 uur.

Ze zei: ach ik heb het gewoon in 4,5 uur gedaan, je moet niet zo moeilijk doen....

Dat vind ik dus gruwelijk om te horen, alsof je zelf zo;n verschikkelijke invloed op de loop van je bevalling hebt.
Het was haar overkomen in 4,5 uur, mij in 24 uur, Dat is me overkomen... kan ik niks aan doen. Maakt mij niet zwakker dan haar.
maar dat gevoel gaf ze me wel!
pfff daar baal ik zo van!!
groet, polly

Even zo....

Even zo....

01-11-2008 om 19:00

Hier ook balen...

Ik baal ook verschrikkelijk van de makkelijke-bevallingverhalen-met-een-jij-bent-een-aansteller-en-ik-een-doorzetter-en-geen-pieperd-ondertoontje. Gruwel!
Ik ben ook geen pieperd én een enorme doorzetter maar na 30 uur flinke weeen (ik lag aan het infuus) en nog maar 3 cm ontsluiting was ik zo blij met de keizersnede (eindelijk!). Bij nummero twee durfde ik zelf niet meer en door al die makkelijke-verhalen-met-dat-ondertoontje heb ik dat tegen bijna niemand hardop durven te vertellen.

Zus

Zus

01-11-2008 om 19:26

Makkelijk

Ik heb een makkelijke bevalling gehad: weeen begonnen om half 8 in de ochtend, 10 uur belde ik de verloskundige omdat het moest van manlief. Voor mij hoefde het niet, zo heftig was het allemaal niet. Daarna ben ik gaan douchen, heb mijn benen en oksels geschoren, mijn lenzen in gedaan, schoon pyjamaatje en om half 11 kwam de verloskundige binnen om te constateren dat ik volledige ontsluiting had. Zij ook verbaasd, omdat ik nog zo 'normaal' aan de telefoon had geklonken. Kwartier later was dochter er (zonder kraamhulp). Moest ik daarna weeeer douchen
Tweede was nog makkelijker, een keizersnee, haha. Vanwege stuitligging.
Maar ik weet heel goed dat het een gelukkig toeval is om een makkelijke bevalling te hebben, hoor.

Mamasan

Mamasan

01-11-2008 om 19:55

Ik ken mijn lichaam

"Ik ken mijn lichaam en weet precies hoe ik me moet ontspannen." Aldus mijn schoonzusje na haar eerste bevalling van 1,5 uur. En ik had haar nog wel een negenponder met een groot hoofd toegewenst, want dit soort uitspraken doet ze altijd.
Mijn eerste bevalling was een drama van 16 uur. De tweede toch veel makkelijker met in het begin wat krampen en daarna in drie kwartier van 5 naar 10 cm (en dat is best erg).

Voor het geval dat

Ik hoop niet dat er iemand (die een lange dan wel zware bevalling achter de rug heeft) zich aangevallen of gekleineerd voelt door mijn berichtje! Ik heb toevallig makkelijke bevallingen gehad maar ik besef heel goed dat er vrouwen zijn die dat niet meegemaakt hebben. Ik zei dat ik me er niks bij voor kon stellen maar daar bedoelde ik zeker niet mee dat het onzin is hoor.
Geloof niet dat het denigrerend overkwam maar voor het geval dat iemand het wel zo opgevat mocht hebben: mijn excuses!

mee1977

mee1977

02-11-2008 om 11:56

Balende vrouwen...hier makkelijk daarom ..

Hier al 2 hele snelle makkelijke bevallingen gehad, niet zonder pijn, maar wel heel snel.
Ik kwam bij mijn eerste direct in een weeënstorm, en riep na 45 min dan ook: dit hou ik nooit 16 uur vol, dan ga ik dood! alle twee mijn bevallingen hebben 3.5 uur geduurd, van de eerste wee totdat baby op mijn buik lag.

Juist wanneer je iemand spreek (meestal vlak na een bevalling) hou ik mijn mond, over mijn eigen bevalling.

Mijn collega heeft er 18 uur over gedaan en die hebben ze in het ziekehuis 4 uur!!!! laten persen voordat ze de pomp erbij pakte! Dan denk ik, jeetje wat erg, je zou dat de hele dag moeten volhouden, eerst de weeën en dan ook nog zolang persen...

Mijn beide schoonzussen doen ook uren over hun bevallingen, en ik neem mijn petje af voor hun.. Ik heb gewoon geluk dat het zo snel gaat, maar dat maakt mij niet beter bestand tegen pijn, ofdat ik veel beter kan ontspannen, dat is gewoon lariekoek. Iedere vrouw is anders en elke bevalling is weer anders..
Maar geen ene vrouw kan zeggen dat de andere zich aansteld, omdat het hun makkelijker afging.
Wanneer iemand die voor de eerste keer zwanger is, aan mij vraag hoe mijn bevallingen gingen, zeg ik altijd dat ik juist geen goed voorbeeld ben, snelle ontsluiting is maar weinig vrouwen gegeven... Willen ze het dan toch horen dan pas vertel ik het ze.

Snelle ook niet altijd makkelijk

Ik ben van de eerste bevallen 40 weken precies 4690 gram in 4,5 uur zoecht geen pretje zo snel met mega weeenstorm.Tweede woog 4300 gram met 37 weken in 1 uur en 10 min die weeenstorm was nog erger wist van voren niet dat ik van achteren leefde.Mensen zeggen oh dat is lekker snel! Ik zeg dan altijd de weeen die jij in 16 uur had had ik in een uur zonder tussenstop en dan dimmen ze wel.
Nu net zwanger van nr 3 ben benieuwd hoe het nu gaat.

Groetjes Dieke

Mamasan

Mamasan

03-11-2008 om 15:09

Toch liever snel

Hoewel het echt afzien was, een weeënstorm van 45 minuten (van 5 naar 10 cm.), heb ik veel liever dat dan dat het 12 uur duurt. Bij mijn eerste had ik ook een soort weeënstorm, maar dan 12 uur lang! Elke minuut een wee, en geen noemenswaardig vorderende ontsluiting (met dank aan de weeënopwekkende gel). Vervolgens bijna 3 uur persen ;-( Achteraf gezien weet ik precies waarom dat zolang duurde. Dochter lag verkeerd om (sterrekijker), dat was ook op de echo's wel gezien maar niemand had iets met die kennis gedaan.

Polly Shearman

Polly Shearman

03-11-2008 om 19:44

Idd snel

Ook al is het heftiger als het korter duurt dan heb je nog wel meer energie, die heb je na 24 uur weeen niet meer, en dan nog persen !! pfff vreselijk.
Ik heb 3 verschillende bevallingen gehad, ik vind het vreselijk jammer dat ik nu nooit meer zal bevallen want ik heb het idee dat ik nu eindelijk door heb hoe het moet whaha en de vierde zou ik er zo uitpoepen.
De laatste bevalling ging in principe nl goed en snel was het niet dat niemand er aan dacht ( en ik ook niet) om mijn blaas leeg te maken. Daardoor had ik veel pijn en duurde het toch nog lang.
Toen die blaas eenmaal toch leeg werd gemaakt, ging ik van 4cm in een paar weeen naar volledige ontsluiting.
Dus als ik het een vierde keer mocht doen, zou ik die blaas natuurlijk in de gaten houden en dan zou het misschien in een paar uurtjes gepiept zijn.

Nu ik het een paar keer heb meegemaakt vind ik het ook geen schrikbeeld meer hebben die hele bevalling. Ik zou het met liefde van iedereen over willen nemen.
Nu nog iemand vinden die die 40 weken zwangerschap voor mij zou willen overnemen.

groet, polly

Tink

Tink

03-11-2008 om 23:33

Nou, polly

Dat is niet altijd zo, vind ik, dat je na een korte bevalling meer energie over hebt voor het persen. Ik heb ervaring met beide (zeer lange en zeer korte bevalling) en na de laatste, waarbij ik in een uur en een kwartier van 2 naar 10 cm ging, kan ik je wel vertellen dat je na zo'n weeënstorm ook echt kapot bent van vermoeidheid. Je krijgt inderdaad in 1 uur voor je kiezen waar een ander een halve etmaal over doet.

Nadeel

Wat ik vooral een nadeel vond van mijn snelste bevalling (1,5 uur) was dat het zo onwerkelijk voelde daarna. Ik heb echt een halve dag naar mijn dochter liggen staren van: ben jij echt van mij? nu al?
Bij de eerste had ik tenminste nog een uurtje of 3 weeën voor ik mocht persen maar bij haar braken mijn vliezen, 3 kwartier later begonnen de weeën, en nog 3 kwartier later lag ze op mijn buik en was de VK alweer aan het opruimen en inpakken. Qua weeën vond ik het goed te doen maar ik kon echt nauwelijks geloven dat het zo snel gegaan was.
Hadden jullie dat niet?

Mamvantwee

Mamvantwee

04-11-2008 om 15:18

He leuk, herinneringen

Mijn eerste bevalling duurde alles bij elkaar 4 dagen (op een gegeven moment tel je niet meer in uren) met echt doorgaande rugweeën - wat deed dat pijn! - behalve dan toen er in het ziekenhuis een kenau kwam controleren hoever ik was: de boel stopte direct, waarna ik naar huis werd gestuurd, want dit was nog niet begonnen....hmmmm. Uiteindelijk wel bevallen zonder dat ik persweeën heb gevoeld, maar ook zonder scheuren of andere enge dingen. Was helemaal hyper van de vermoeidheid, en heb nóg een hele nacht vol verbazing naar mijn dochter liggen kijken.

Tweede bevalling: begon 's morgens vroeg, vage krampjes (ja dames, dát waren dus buikweeën, dat stelde dus niets voor vond ik). Man werd zenuwachtig, belde de VK, ik zei nog, ach dit is nog niets, en 20 minuten later was onze zoon erg. Weer geen perswee gevoeld, en hoefde slechts 1 minuut op eigen kracht te persen.

Maar 2 is genoeg, vind ik. Toch leuke herinneringen aan beide bevallingen, ik vond het geen drama.

m@

m@

04-11-2008 om 21:17

4 keer snel!

Ik heb 4 snelle bevallingen gehad. Iedere keer werden ze sneller. De derde was zo snel dat ze zonder vk thuis is geboren. We hadden te laat gebeld. Een paar minuten na de geboorte kwam ze aan. Wel een bijzonder ervaring trouwens. Bij de laatste ging ik de laatste weken niet verder dan 30 minuten rijden van huis af. Mijn ontsluitingsweeen waren overigens wel heftig. Vooral de laatsten. Persen heb ik alleen bij de 1e 20 minuten moeten doen. De anderen moest ik eerder tegenhouden, omdat ze anders bang voor scheurtjes in mijn onderkant waren. Ook heel weinig hersteltijd nodig gehad na bevallingen. Mijn zwangerschappen waren wel altijd zwaar met kwalen en moeiheid. Ik voelde me een paar dagen na de bevalling al vele malen beter dan de 9 maanden ervoor. Binnen een week lekker met de wandelwagen naar buiten. Voor de bevallingen zou ik nog wel een 5e aandurven, voor de zwangerschappen is dat een ander verhaal.

M@

Dees 68

Dees 68

04-11-2008 om 21:54

Ja dat had ik ook esmeepf

Na mijn stortbevalling heeft het mij zeker een halve dag gekost voordat ik weer een beetje bij was. Ik kon net als jij niet geloven dat ie er al was en was er van overtuigd dat ik dadelijk gewoon wakker zou worden en nog zwanger zou zijn.

En het heeft me zeker 3 weken gekost voordat ik alles weer een beetje op een rijtje had.

Ik was na mijn bevalling ook alle gevoel voor tijd kwijt. Ik wist totaal niet wat me overkomen was en hoe laat ik gebeld had, hoe laat de verloskundige kwam, etc. Met behulp van de verloskundige heb ik de tijdlijn weer een beetje op orde gekregen en dat hielp wel om weer in contact met de werkelijkheid te komen, maar het heeft nog heel lang erg onwerkelijk gevoeld.

Qua bevalling was het echter wel goed te doen. Maar een belevenis was het zeker ook.

Carolien

Carolien

06-11-2008 om 13:34

Drie keer

verschillend, maar nooit lang.
Mijn eerste werd 11 1/5 uur na de eerste wee geboren. De bevalling vond ik goed te doen, op de laatste twee cm ontsluiting na. Daarbij raakte ik in paniek omdat er geen stop meer tussen de weeën zat. Persen geen probleem, placenta vlot er achteraan en een klein stukje uitwendig gehecht.
De tweede heeft weken gerommeld, op een morgen had ik 2 a 3 cm ontsluiting zonder echte weeën. De vk brak de vliezen en drie kwartier (!) later had ik het kind op mijn borst liggen. Hoewel ik er lichamelijk niets aan geleden had (ik hoefde niet eens gehecht te worden) heb ik achteraf last gehad van deze bevalling. Het ging zo snel dat ik geen idee meer had waar ik mee bezig was. Ik was al aan het persen en dacht dat ik nog uren een weeënstorm moest opvangen en had niet door dat de baby er bijna was.
Bij nummer drie had ik een echte valse start, uren heel regelmatige weeën, die op een gegeven moment stopten. Meer dan 24 uur later begonnen ze weer. Zes uur en een kwartier later was baby er. Goed te doen, al wilde ik op een gegeven moment tijdens de bevalling dat het klaar was en ophield, ik was het helemaal zat. Maar dat moment heeft iedereen denk ik wel een keer bij een bevalling.
Ik zou het zo weer doen als het aan de orde was.
Groetjes,
Carolien

Jacoline29

Jacoline29

06-11-2008 om 13:43

De 2e en 3e

Bij de 2e was ik 23e uitgerekend,kind kwam niet,ik chagerijnig en we gingen toen om 00:15 of, zo slapen,dit heeft voor mij geduurd tot 1:30 en 7:15 was dochter lief er,was heel snel gegaan,te snel voor beide,persen binnen 2 weeen was ze er.Ik heb toen in mijn been nog een speciale injectie gehad voor de placenta.
3e,meer voorbereiding,werd met precies 38 weken ingeleid,ivbm bijna tot. rup met nr 2 omdat dat zo snel was gegaan.7:30vliezen gebroken,12:31 geboren

Risama

Risama

06-11-2008 om 14:20

Carolien

Mijn vierde is 3 maanden geleden op exact dezelfde wijze geboren als jouw tweede. Al weken gerommel en bij de controle met 41w bleek ik 2 a 3 cm ontsluiting te hebben en tijdens het strippen werd het spontaan 5 cm ontsluiting, maar geen weeen. De vk is 's avonds naar ons huis gekomen en heeft de vliezen gebroken en binnen 40 minuten had ik een zoon op mijn buik! Ik ben er flink van in de war geweest, snapte er helemaal niets van. De bevalling was reuze snel, heel gemakkelijk, maar van mij had het best ietsje langer mogen duren. Voor mijn gevoel was ik er helemaal niet bij en dat gevoel hield ik de eerste dagen.

Nummer 1 duurde overigens 27 uur, nummer 2 2,5 uur en nummer 3 een kleine 4 uur. Aan de bevalling van nummer 3 heb ik de beste herinneringen, ging wel snel, maar er zat wel een opbouw in.

En ik vind bevallen leuk, omdat het zo bijzonder is, ik vind wel dat het goed pijn doet en ik heb ook bij de eerste 3 een moment gehad waarop ik dacht dat ik het niet meer aankon, altijd vlak voor het persen. Nummer 4 ging veel te snel voor dit soort gedachten....

En ik heb de mazzel altijd ongeschonden uit de strijs te komen, waardoor ik snel herstel.

Risama

Carolien

Carolien

06-11-2008 om 16:00

Risama

ja, het is heftig in drie kwartier van 2 tot 3 cm tot baby op de borst. Had ook het gevoel dat ik moest wennen aan de aanwezigheid van baby. Ik kon me gewoon niet voorstellen dat die er al was en dat het mijn kind was.
Toen ik van nummer drie moest bevallen was ik heel erg bang boor weer zo'n bevalling. Achteraf weet ik dat het voor mij nog niet eens de snelheid was die maakte dat ik het moeilijk gevonden had, maar meer het feit dat de (inval) vk het totaal niet goed begeleidde. Ze legde niet uit wat ze deed: vliezen gebroken zonder overleg, geen uitleg over het feit dat dat een weeënstorm kon veroorzaken. Ik was echt in de veronderstelling dat ik een uur nodig had voor iedere centimeter ontsluiting en raakte daarvan in paniek. Ze wekte echt de indruk even een baby te willen halen. Toen baby er was, was die zo beduusd van de snelle bevalling dat die niets deed. Werd ook niet uitgelegd, ook niet achteraf. Toen ik van nummer drie moest bevallen was ik verhuisd en liep ik dus in een andere praktijk, maar ik heb alle vk's verteld dat ik niet weer zo'n bevalling wilde, dat de snelheid niet uitmaakte, maar dat ze wel moesten vertellen wat ze zouden doen. De derde keer duurde langer, maar is geweldig begeleid. Was echt een hele mooie bevalling.
groetjes,
Carolien

Muis80

Muis80

09-11-2008 om 21:42 Topicstarter

Pff, ben niet de enigste makkelijke dus!

En daar ben ik zeer blij om! Ik moet wel toegeven dat ik erg aan Terence moest wennen omdat het inderdaad erg snel ging. Maar ook omdat ik geen pijn had vond ik de bevalling erg raar verlopen. Zitten kon ik niet, douchen vond ik totaal niks en lopen ging me juist weer heel gemakkelijk af. En nu ik voor de eerste keer weer ongesteld ben geworden wens ik mijn bevalling gewoon weer! Hahaha, want dat deed minder pijn. Mijn hechting deed wel zeer, dat is ontstoken geweest. Ik houd inderdaad ook tegenwoordig mijn mond maar want ik krijg alleen maar ongelovige blikken. Nu werk ik gelukkig in een mannenwereld waardoor ik er weinig mee geconfronteerd wordt. Als je meer tussen de vrouwen werkt dan wordt er denk ik meer over gepraat.
Ik weet wel dat ik graag nog een derde wil (manlief ook), hopelijk krijg ik het dan wat zwaarder, anders blijf ik kinderen willen...hahahaha!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.