Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Meisjesnamen


Athan schreef op 06-09-2021 om 18:02:

[..]

Oliv en Fiene zijn nou niet echt namen die je schrijft zoals je ze uitspreekt.

Ik ben heel benieuwd waarom je nu juist deze twee eruit pikt terwijl de rest in dat geval ook niet exact wordt uitgesproken zoals je het schrijft. Evenals 85% van de andere genoemde namen in dit topic.  Een lange klank of stomme e is zo normaal in de Nederlandse taal. Maar als TO dat ook niet wil dan heb ik nog een Kim, Jet of Roos in de aanbieding.

LydiaDietz schreef op 06-09-2021 om 18:22:

[..]

Ik ben heel benieuwd waarom je nu juist deze twee eruit pikt terwijl de rest in dat geval ook niet exact wordt uitgesproken zoals je het schrijft. Evenals 85% van de andere genoemde namen in dit topic. Een lange klank of stomme e is zo normaal in de Nederlandse taal. Maar als TO dat ook niet wil dan heb ik nog een Kim, Jet of Roos in de aanbieding.

Nou, bij de rest heb ik geen enkel probleem, hoewel Lilly misschien de vraag krijgt naar het aantal l'en. Fiene zou ook Fine kunnen zijn en Oliv is helemaal on-Nederlands, met een v aan het eind.

Athan schreef op 06-09-2021 om 18:02:

[..]

Oliv en Fiene zijn nou niet echt namen die je schrijft zoals je ze uitspreekt.

Fiene toch wel? Gewoon fie-nuh

Fine sluit je uit door die E toe te voegen en er staan geen streepjes op enige E, dus juist een hele recht toe recht aan naam. Leuke naam ook

Bailey26 schreef op 06-09-2021 om 17:29:

Elin
Esmee
Romee
Lieve
Cato
Lieke
Fien
Esther
Sanne

Ik blijf Noor een leuke naam vinden. Niet af te korten en niet anders uit te spreken En Puck vond ik super leuk! helaas man niet…

Ik vond Pien altijd heel erg leuk, maar 't hondje van de buren heet zo. Dus die viel af voor onze dochter... 
Charlie vind ik ook leuk voor een meisje

Anouk
Marit
Gwen
Britt

vind ik leuk van de trendy namen, en hoor je ook niet overdreven vaak (meer). 

Onze dochter heeft juist een langere naam met meerdere afkortingen die we leuk vinden. Dan is er nooit een probleem als een klasgenootje / teamgenootje dezelfde naam heeft. De top 10 heb ik op twee na allemaal in de klas dit jaar, dus wel iets om rekening mee te houden. 

Het is inderdaad wel handig om even te laten weten in welke hoek / stijl je zoekt, TO! Wat suggesties qua namen die ik (als docent) tegenkom en wel mooi én prettig schrijfbaar en uitspreekbaar vind: 

Noor / Nora 
Lotte 
Eva 
Ilse 
Tessa 
Jet 
Femke
Isa 
Marit 
Marloes 

Roos / Rosa

Vera


Iets minder vaak voorkomend, maar ook leuk: 
Anka 
Teske
Jolien / Jolijn 
Linde 
Merle 

Athan schreef op 06-09-2021 om 18:26:

[..]

Nou, bij de rest heb ik geen enkel probleem, hoewel Lilly misschien de vraag krijgt naar het aantal l'en. Fiene zou ook Fine kunnen zijn en Oliv is helemaal on-Nederlands, met een v aan het eind.

Iknheb nog nooit een Fine gezien. Wel een Phine, maar Fiene is de meest gangbare schrijfwijze en Phine de kijkmijeensinterressantdoen-versie. Bij de Oliv die ik ken klinkt het ook echt zacht. Misschien dat je het in een andere streek OliF zou uitspreken. Anyway, als TO het niks vindt zal ze het me vast wel vergeven 😉

Tamar
Chantal
Saar/Sara
Tess
Zoey

---

---

06-09-2021 om 20:19

MoederBarberin schreef op 06-09-2021 om 17:53:

[..]

Heel veel hartjes voor Hanna ♥️♥️♥️

Mijn favo naam (ondanks dat mijn kinderen niet zo heten, man werkte niet mee) is Floor.

Pien vind ik ook leuk, maar Floor met stip op 1. Fleur overigens dan weer niet in mijn hoofd is Floor stoer en Fleur bekakt

Ja logisch, geen Vlinder of Beer lees ik ergens maar je geeft je kind wel een naam waar ze zich niet mee kan vertonen op engelstalig gebied, overal dus. Waarom denken we niet wat beter na hier? 

Oliviaa

Oliviaa

06-09-2021 om 20:33 Topicstarter

Eva, Vera, Isa ik hou ervan. Helaas al vergeven in de buurt/familie. 
Floor, Saar en Pien vind ik ook leuk. Man is nog niet enthousiast.. 
Lieve, Tessa en Chantal zou ik niet kiezen.  

Bedankt voor de opties. Ga nog wat bespreken met mijn man.. 

--- schreef op 06-09-2021 om 20:19:

[..]

Ja logisch, geen Vlinder of Beer lees ik ergens maar je geeft je kind wel een naam waar ze zich niet mee kan vertonen op engelstalig gebied, overal dus. Waarom denken we niet wat beter na hier?

Gelijk heb je ja…Floortje Dessing kan zich ook niet vertonen in Engelstalig gebied nee…

Leene

Leene

06-09-2021 om 21:31

Ik vind het soms ook erg afhangen van de achternaam. Als je een korte achternaam hebt van één lettergreep vind ik namen met maar 1 lettergreep niet zo mooi. Ik vind de namen die jij leuk vind ook leuk maar ik heb ze wel al heel vaak gehoord. Ik kan zo drie Saar"s en 2 Floor's en 2 Pienen op noemen. 
Nolah hoorde ik laatst ( kan ook zonder H) is een ierse naam. 
Leah vind ik ook mooi.
Succes met kiezen.

dan

dan

06-09-2021 om 21:34

--- schreef op 06-09-2021 om 20:19:

[..]

Ja logisch, geen Vlinder of Beer lees ik ergens maar je geeft je kind wel een naam waar ze zich niet mee kan vertonen op engelstalig gebied, overal dus. Waarom denken we niet wat beter na hier?

Dan de naam Joke ook beter niet kiezen. Stel dat ze later ook naar een Engelstalig land wil

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.