Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Meisjesnamen


Ik hou zelf heel erg van de zogenaamde hockey namen. Zoals Anne-Fleur, Eleonora, Claire, Marie-Louise, Charlotte, Annelot, Anne-Sophie, Cathelijne, Catherine, Juliette, Isabella, Elodie, Eveline, Emma, Feline, Fleur, Anne-Linde, Florence, florine, Frédérique,Helena, Josephine, Liselotte, Madeleine, Margot, Rosalinde, Sophia, Vivienne, Fleur, Iris, Madelief, Roos, Emilie, Fabienne, Quirine, Nina, Lauren, Annabelle, Babette, Jasmijn, Linde, Mathilde, Merel, Veerle.

De namen van mijn eigen kinderen staan er ook tussen

Oliviaa

Oliviaa

06-09-2021 om 21:51 Topicstarter

Emma, Linde en Merel vind ik ook leuk.

Oliviaa schreef op 06-09-2021 om 21:51:

Emma, Linde en Merel vind ik ook leuk.

Yep

Julie
Flore
Livia
Leora
Anna
Féline
Ember

Vind ik allemaal mooi. Nu nog kiezen...

Irregular_Choice schreef op 06-09-2021 om 21:26:

[..]

Gelijk heb je ja…Floortje Dessing kan zich ook niet vertonen in Engelstalig gebied nee…

Floortje Dessing noemt zich vaak Flora in het buitenland, toch? 

Bawy schreef op 06-10-2021 om 04:26:

[..]

Floortje Dessing noemt zich vaak Flora in het buitenland, toch?

Klopt, maar het ging erom dat je je met de naam Floor niet in Engelstalige gebieden kan vertonen. Blijkbaar gaat dat dus prima, eventueel met een aanpassing. Maar serieus, hoezo kan je je er niet mee vertonen? Wat een onzin zeg. Dan pas je het dus desnoods aan naar Flora, mocht je je later al in die gebieden gaan begeven ooit. Dat is toch geen enkel probleem?

Lotte
Mara
Lara
Mia
Emma
Gijsje
Nina
Mona

Felin

Emma!

Koninklijk
Eenvoudig
Internationaal
Goed uit te spreken in veel talen

Helaas heet ik zelf in het echt anders

Ik hou van korte, simpele namen. Waar geen discussie over bestaat hoe je het schrijft.
Ik zit dus in de volgende categorie:
Lot, Sam, Noa, Sem, Fenne, Mila, Sara/Saar, etc. 

Regendrup. schreef op 06-10-2021 om 08:36:

Ik hou van korte, simpele namen. Waar geen discussie over bestaat hoe je het schrijft.
Ik zit dus in de volgende categorie:
Lot, Sam, Noa, Sem, Fenne, Mila, Sara/Saar, etc.

Sara kan alsof discussie zijn hoe je het schrijft. Ik ken een Zara. Daarnaast heb je nog Sarah met een h dus. 

Hoe iemand denkt dat je een naam schrijft ligt vaak ook aan iemands ervaring met die naam. Dochter en ik hebben allebei een naam met een S erin. Voor ons was het niet meer dan logisch dat dochters naam met een S is. Toch vragen mensen nog vaak aan ons allebei: je naam met een S of een Z? Terwijl ik denk: je hoort toch een S?

Emma vind ik echt prachtig. Wel een populaire naam dus dat moet je willen, ivm de kans dat er meerdere straks in de klas zitten.

PinkFlower schreef op 06-10-2021 om 08:43:

[..]

Sara kan alsof discussie zijn hoe je het schrijft. Ik ken een Zara. Daarnaast heb je nog Sarah met een h dus.

Hoe iemand denkt dat je een naam schrijft ligt vaak ook aan iemands ervaring met die naam. Dochter en ik hebben allebei een naam met een S erin. Voor ons was het niet meer dan logisch dat dochters naam met een S is. Toch vragen mensen nog vaak aan ons allebei: je naam met een S of een Z? Terwijl ik denk: je hoort toch een S?

Ja oke dat is waar.. maar dat valt me nog mee.

Ik heb het meer over de categorie van Desteny (ja echt die versie ken ik) of Kayleigh (of is het dan Kaylee, Kylie, of Kayli?). 

PinkFlower schreef op 06-10-2021 om 08:44:

Emma vind ik echt prachtig. Wel een populaire naam dus dat moet je willen, ivm de kans dat er meerdere straks in de klas zitten.

Ik vind het altijd heel grappig hoe dat werkt met namen. Want ik vind Emma bijvoorbeeld écht niet mooi, maar dat komt omdat ik veel Emma's ken en deze niet per se sprankelende personen vind (sommige vind ik zelfs gewoon echt niet aardig). Dus daarom heb ik een minder positieve associatie met Emma's. 

dan

dan

06-10-2021 om 12:19

ik vind Sophie ook een mooie naam maar die kun je dus ook schrijven als Sofie (al vind ik die versie minder mooi)

Oliviaa

Oliviaa

06-10-2021 om 14:28 Topicstarter

Emma is mooi, maar een vriendin van mij heeft die naam al. Helaas!
Saar of Noor vind ik leuk, man vind het maar niets 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.