Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Meisjesnamen


Knutselkei schreef op 30-10-2021 om 08:00:

Dat heb ik ook altijd met verklein-namen; maartje die nu 1.80 en fors is.
Floortje,didi...ik vind dat diede mooier als je ouder bent.
Ot...ik moest ooit zo lachen toen wij een kindje in de groep kregen wat lieve heette. Ik vroeg een paar keer of ze meeging. Zegt ander kindje...je roept steeds lieve,maar lieve wie?

Hier is Lieve voor een meisje een heel gewone, normale naam hoor. Lieve is afgeleid van " Godelieve". 

Tot ongeveer 25 j geleden was de naam "Lieven" een heel gewone jongensnaam. 

Ik had ooit een leraar die "Lieven" heette 

PinkFlower schreef op 11-10-2021 om 12:26:

[..]

Feline als in katachtige wordt heel anders uitgesproken als Féline. Alleen de schrijf wijze lijkt enigszins op elkaar.

Genoeg namen die in een andere taal een andere betekenis hebben. Ontkom je bijna niet aan of je moet gaan knutselen.

Wij zijn niet gelovig en dochter haar naam komt uit de bijbel. Tja het zij zo. Wij vinden het gewoon mooi.

Mijn naam is een andere taal een kleur en in weer een andere taal een bloem. Maakt me ook niet uit.

Maar de betekenis opzoeken is uiteraard wel altijd even slim om te doen.

Niet in het Frans. Féline wordt gewoon uitgesproken zoals het hier staat. Katachtige dus. 

zwaankip schreef op 30-10-2021 om 13:35:

[..]

Hier is Lieve voor een meisje een heel gewone, normale naam hoor. Lieve is afgeleid van " Godelieve".

Tot ongeveer 25 j geleden was de naam "Lieven" een heel gewone jongensnaam.

Ik had ooit een leraar die "Lieven" heette

Ik heb een vriendje gehad 25 jaar geleden dat Lieven heette

Salomewinterqueen schreef op 30-10-2021 om 13:48:

[..]

Ik heb een vriendje gehad 25 jaar geleden dat Lieven heette

Haha, leuk!

zwaankip schreef op 30-10-2021 om 13:40:

[..]

Niet in het Frans. Féline wordt gewoon uitgesproken zoals het hier staat. Katachtige dus.

Ja en? We wonen in een Nederlands sprekend land. Geen Frans. Ik snap echt gezeur niet erover. Mijn naam zal vast ook wel in een of ander land een andere betekenis hebben. Misschien betekend het ergens wel boerenkool of andijvie. Tja dat is dan maar zo, in Nederland is het dat niet. 

Oliviaa schreef op 30-10-2021 om 11:10:

Didi of Diede vind ik wel kunnen, Kiki niet.
Vind het een naam voor een vogel.

We hebben trouwens een naam gevonden, ik sta er niet 100% achter maar het is nog 50% kans dat het een jongen is.

Ben je niet bang om spijt te krijgen als je er niet 100% achter staat? Of het is een naam waar je gewoon even voor jezelf aan moet wennen?

zwaankip schreef op 30-10-2021 om 13:35:

[..]

Hier is Lieve voor een meisje een heel gewone, normale naam hoor. Lieve is afgeleid van " Godelieve".

Tot ongeveer 25 j geleden was de naam "Lieven" een heel gewone jongensnaam.

Ik had ooit een leraar die "Lieven" heette

Ik moest lachen om de verwarring van het kind wat riep...lieve ....lieve wie? Voor hem moest er iets achter.

PinkFlower schreef op 30-10-2021 om 14:55:

[..]

Ja en? We wonen in een Nederlands sprekend land. Geen Frans. Ik snap echt gezeur niet erover. Mijn naam zal vast ook wel in een of ander land een andere betekenis hebben. Misschien betekend het ergens wel boerenkool of andijvie. Tja dat is dan maar zo, in Nederland is het dat niet.

De kinderen blijven vaak niet meer 'onder de kerktoren' wonen he.

Jongvolwassenen gaan vaak studeren of wonen in het buitenland. Je zal dan maar Féline heten als je in Frankrijk terechtkomt of Floor als je in het UK of Amerika terechtkomt...

dan

dan

30-10-2021 om 16:04

zwaankip schreef op 30-10-2021 om 15:27:

[..]

De kinderen blijven vaak niet meer 'onder de kerktoren' wonen he.

Jongvolwassenen gaan vaak studeren of wonen in het buitenland. Je zal dan maar Féline heten als je in Frankrijk terechtkomt of Floor als je in het UK of Amerika terechtkomt...

Daar zit wel wat in maar stel dat dit de enige namen zijn die beide ouders leuk vinden? Een naam kun je altijd wat veranderen als er naar het buitenland gegaan wordt voor studie of iets anders. Féline kan dan bijvoorbeeld Fay worden en van Floor valt ook wel wat anders te maken. 

zwaankip schreef op 30-10-2021 om 15:27:

[..]

De kinderen blijven vaak niet meer 'onder de kerktoren' wonen he.

Jongvolwassenen gaan vaak studeren of wonen in het buitenland. Je zal dan maar Féline heten als je in Frankrijk terechtkomt of Floor als je in het UK of Amerika terechtkomt...

Er zijn hier in Nederland ook kinderen die Iris, Madelief, Vos, Wolf, Beer, Mensje, Rover, Zus, Zilver etc heten. 

In Engelstalige landen vind je Summer, Hope, Destiny,  Faith, Majesty, Princess, April etc.

Ik denk dat Feline wel mee valt. 

Oliviaa

Oliviaa

30-10-2021 om 16:28 Topicstarter

PinkFlower schreef op 30-10-2021 om 14:56:

[..]

Ben je niet bang om spijt te krijgen als je er niet 100% achter staat? Of het is een naam waar je gewoon even voor jezelf aan moet wennen?

Ja, geen idee.. maar ben al dik half jaar aan het kijken en luisteren naar meisjesnamen. Vind het heel moeilijk en denk dat ik aan deze naam wel kan wennen. Man vind hem in ieder geval wel geweldig.

Jongensnamen vind ik gewoon een stuk makkelijker.

dan schreef op 30-10-2021 om 16:04:

[..]

Daar zit wel wat in maar stel dat dit de enige namen zijn die beide ouders leuk vinden? Een naam kun je altijd wat veranderen als er naar het buitenland gegaan wordt voor studie of iets anders. Féline kan dan bijvoorbeeld Fay worden en van Floor valt ook wel wat anders te maken.

Neen hoor; als je naar het buitenland gaat wonen voor een studie of voor werk moet je wel je 'echte' naam opgeven. De naam die op je ID vermeld staat.

Natuurlijk kun je voor niet-formele zaken van Féline 'Fay' maken. 

dan

dan

30-10-2021 om 20:09

zwaankip schreef op 30-10-2021 om 19:55:

[..]

Neen hoor; als je naar het buitenland gaat wonen voor een studie of voor werk moet je wel je 'echte' naam opgeven. De naam die op je ID vermeld staat.

Natuurlijk kun je voor niet-formele zaken van Féline 'Fay' maken.

Dat bedoel ik ook, bij niet formele zaken. 

LydiaDietz schreef op 30-10-2021 om 16:06:

[..]

Er zijn hier in Nederland ook kinderen die Iris, Madelief, Vos, Wolf, Beer, Mensje, Rover, Zus, Zilver etc heten.

In Engelstalige landen vind je Summer, Hope, Destiny, Faith, Majesty, Princess, April etc.

Ik denk dat Feline wel mee valt.

Ik moest erom lachen. De betekenis van Féline is toch helemaal niet erg? En anders maak je er Phéline van

Oliviaa

Oliviaa

14-12-2021 om 18:33 Topicstarter

Na maanden discuseren over de meisjesnaam hebben we uiteindelijk een jongetje gekregen.. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.