Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Asje2

Asje2

04-11-2008 om 13:33

Mieke: auw Extreem gevoelige tepels

Mieke, mag ik even van je expertise misbruik maken......Ze is er nog niet (nog een paar dagen) maar , voor het eerst, produceren de borsten al vanalles....Nou weet ik niet of je je nog kan herinneren dat ik met Juul problemen had, vooral rechts, nou die tepel speelt nu op. GIsteren kwam er helder vocht uit en daardoor werd de tepel koud en ging vreselijk branden.....Was een lekker gezicht ik in de auto, huilend, hand op de borst

Ik had al eerder last van gevoeligheid de laatste weken, vooral met temperatuur verschillen maar dit was wel errug extreem.

Kan ik iets doen de komende dagen om de tepels een beetje rustig te houden, ze krijgen het zometeen al zwaar genoeg hihihihi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ervaring

En ik heb ervaring met Raynaud. (maar of ik daar nou blij mee moet zijn...

Ik had er last van in de eerste maanden na de geboorte van m'n oudste, en heel veel last tijdens de zwangerschap van de tweede. (gevoelige tepels, en een ouder kind dat nog bij mij dronk) Het speelde bij mij niet alleen op na de voeding, maar vooral ook als ik het ook maar een klein beetje koud had.

Wat bij mij in het begin hielp was om even in de tepel te knijpen, zodat het bloed weer beter ging stromen. Tijdens de zwangerschap van de tweede was dat niet meer afdoende (en toen ontdekte ik pas wat het was) en heb ik vitamine B6 geslikt. Dat werkte geweldig! De eerste 4 dagen 200 mg per dag, daarna 25 mg per dag. Volgens de gyn hier was het geen probleem om het tijdens een zwangerschap te gebruiken.

http://www.borstvoeding.com/problemen/pijnlijke-tepels/behandeling-van-pijnlijke-tepels-en-pijnlijke-borsten.html

Asje2

Asje2

04-11-2008 om 14:13

DAT IS HET, precies.....

Okee Vit B6 en de fohn it is!!

DANK mieke

Dank Diana!!!

Ga nu naar mijn LAATSTE ctg, gelukkig!!!!!

"borstwarmers

Ik had ook last van Raynaud. Vitamine B (hoge dosering) heeft goed geholpen. En ik heb via internet (prettymum) een soort borstwarmers gekocht. Vond dit erg prettig, vooral met even naar buiten gaan en dergelijke had ik veel minder last.

Asje2

Asje2

04-11-2008 om 14:39

Borstwarmers

Ik heb net zoiets hier in de USA besteld....De wollen die jij had zijn goedkoper maar mijn moeder komt pas over 3 weken en de baby komt over een paar dagen!

Puck2

Puck2

04-11-2008 om 16:20

Wat mij hielp

Ik had er vooral na een voeding last van. Wat bij mij goed hielp was om na de voeding nog even met mijn vingers een paar druppels melk "af te kolven" Door de stuwing werden de tepels weer roze en doorbloed en kon ik verdere klachten voorkomen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.