Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Miskraam, en mannen die daar over willen praten

Voor mannen waarvan de vrouw een miskraam krijgt, en die daar met lotgenoten over willen praten, is er een website en besloten Facebook groep gemaakt, zodat ook zij ergens terecht kunnen met hun emoties rondom een miskraam, de zwangerschap of zelfs ongewenst kinderloos zijn.

Het staat nog in de kinderschoenen en zal gaandeweg gevuld worden met informatie.

Website: www.devergetenvader.nl

Besloten facebookgroep: https://www.facebook.com/groups/devergetenvader

Waarom een website openen waarin alleen mannen terecht kunnen met hun emoties? Het is toch juist meer waardevol als MENSEN (dus iedereen die ermee te maken heeft of mee te maken heeft gehad) zijn of haar ei daar kwijt kan?

Poezie schreef op 22-04-2021 om 11:15:

Waarom een website openen waarin alleen mannen terecht kunnen met hun emoties? Het is toch juist meer waardevol als MENSEN (dus iedereen die ermee te maken heeft of mee te maken heeft gehad) zijn of haar ei daar kwijt kan?

Ik kan me wel voorstellen dat het meerwaarde kan hebben om het als mannen onderling te bespreken. Omdat het bij een vrouw een fysieke ervaring is, is het (in ieder geval voor dat deel) een ander soort ervaring. Ik kan me ook voorstellen dat je als man dan schroom hebt om aandacht te vragen voor hoe het voor jou is, dat het op de een of andere manier voor jou 'minder erg' zou moeten zijn, terwijl je er natuurlijk wel echt verdriet van kan hebben.  

Koud

Koud

22-04-2021 om 21:04 Topicstarter

Precies wat Mija zegt. Voor mannen blijken de emoties anders dan voor de vrouwen. De mannen hebben niet zelf de fysieke ervaring. Ze hebben wel een vrouw die van alles doormaakt. Er is heel weinig voor mannen om dat soort dingen met lotgeete kunnen delen. 

Koud schreef op 22-04-2021 om 21:04:

Precies wat Mija zegt. Voor mannen blijken de emoties anders dan voor de vrouwen. De mannen hebben niet zelf de fysieke ervaring. Ze hebben wel een vrouw die van alles doormaakt. Er is heel weinig voor mannen om dat soort dingen met lotgeete kunnen delen.

Dit deel je toch met je partner? En zeker als het gaat over ongewenst kinderloosheid!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.