Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Misschien zwanger ...

Ik ben ondertussen een 40er en hubbie ook. Door drukte van een verbouwing, ok ik weet het best stom helemaal vergeten de pil af te halen. Maar tja verbouwen is stress, dus wilde ik na de normale stopweek de pil pakken en dus niet te vinden. Slik, oeps vergeten te halen. Nou ja gapte mijn man, dat wordt dus onthouden. Toch maar gehaald en na een week gestart. Dus eigenlijk de officiele eerste week NIET GESLIKT ! Pas dus vanaf de tweede week.
Maar tja onthouden hmmm van het één kwam het ander en oeps op dag 16 (oudjaarsdag) toch sex gehad. Dit was normaal gesproken altijd één van de vruchtbare dagen voor mij.
Volgende dag begon ik hem dus al te knijpen want ik realiseerde mij maar al te goed wat evt. de gevolgen zouden kunnen zijn. Bij ons oudste 18, jongste is al 6. Daar zitten er nog twee tussen dus ons gezin is zeker al tich jaren compleet.
Manlief is niet zo'n pratert en zeker niet over dit soort dingen. Hij ook met onthouden !
Weet het dus effe niet meer. Andere bewust gekozen en dus gewenst, heb wel eens appeltje opgegooid voor een vijfde maar stuitte op giga veel verzet en lichterlijk ruzie.
Met nieuwsjaarsdag leek ik vervolgens ziek te worden. Overgeven, diaree dus pil ???? Volgende week zou pas evt. uitsluitsel kunnen geven. Maar tja zucht, moest het effe kwijt.
Zijn er mensen die het zelfde hebben gehad of denken dat het wel/niet iets zou kunnen zijn.
Niet van die reacties graag, stom, dat weet ik ook wel.
Gr. Maara

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oei

Dat zijn zware dagen, achteraf sla je jezelf voor je kop maar ja, dan is het al gebeurd. Kans dat het echt raak is, is vrij klein natuurlijk. Maar het kan wel. En zo maalt het maar door in je hoofd. Ik heb geen ervaring, wil je wel veel succes wensen met wachten tot volgende week.

Tijgeroog

Tijgeroog

04-01-2012 om 13:39

Morning after pil?

Als je echt geen kindje erbij meer wil zou je de morning after pil kunnen halen. Maar hoe langer je wacht...

dc

dc

04-01-2012 om 15:27

En anders toch praten

Als je het niet wilt, zou ik inderdaad even langs de dokter. Als je het wel wilt, zul je toch met je man moeten praten. Zou ik zo snel mogelijk doen, want een morning after pil is toch wat fijner dan een abortus of scheiding!

Vic

Vic

06-01-2012 om 15:21

Morning after pil?

Kun je die na een week nog slikken?

Maara

Maara

08-01-2012 om 09:59 Topicstarter

Hier

Ik weet niet of ik de morning after pil dan idd nog kan nemen. Maar na een week lijkt mij te laat.
Nietermin is het hier gewoon afwachten.
Je weet natuurlijk het maar nooit. Moet gewoon afwachten.
Gr Maara

Maara

Maara

12-01-2012 om 14:06 Topicstarter

Updatje

vandaag dag 28...
En sinds 3 dagen misselijk, iets wat ik natuurlijk wel herken. 's middags met vlagen, na het eten ook weer. Hmmmm geurtjes krijg ik weer vlagen.
Maar tja pms zou ook kunnen.
Mijn borsten doen soms wel en soms niet mee. Maar ook dat herken ik van de vorige keren.
Ik weet het niet meer.
Heb mij voorgenomen pas evt. te testen met dag 35.
Ondertussen slik ik dus nog gewoon de pil, volgende week zou ik dan ongi moeten worden, zondag laatste van deze strip.
Pfff gewoon wachten.
Gr. Maara

Risama

Risama

12-01-2012 om 16:03

Tja

Afwachten dus... Ik herken het wel. Wij gebruikten tijdelijk condooms. 1x zonder gedaan tijdens menstruatie, dus dat zou eigenlijk geen zwangerschap moeten kunnen geven. En toch had had ik direct de volgende dag de twijfel die jij nu ook hebt. Precies op dag 28 begon ik te bloeden:opgelucht, want ook wij hadden er al 4 en dat was helemaal goed. Einde dag 29 stopte het bloeden weer en een dag later werd ik misselijk. Nog 3 dagen later met extreem snel kloppend hart en trillende handen een test gedaan en ik bleek idd zwanger. Nummer 5 is nu ruim anderhalf en een heerlijk kind, we zijn vreselijk gelukkig met hem. Maar die paar weken staan zeer gedetailleerd in mijn geheugen gegrift....

( overigens heeft man zich tijdens de zwangerschap laten sterilseren, dit wilde we niet nog een keer)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Maara

Maara

13-01-2012 om 11:39 Topicstarter

Vandaag

Hield de onzekerheid niet meer uit. Vanmorgen dus test gekocht. En ... negatief. Dus of gewoon PMS of spanning van wel of niet ?
Aan de ene kant ben ik enorm opgelucht. Gezin is compleet. Misschien leuke baan op komst, een functie waar een zwangerschap absoluut niet kan ivm hoogtes (klimmen), gevaarlijke stoffen ed. Dus zou heel wat in ons vaarwater gooien.
Andere kant de moedergevoelens kun je nooit uitvlakken. Maar ben daarom blij dat test negatief is.
Kon bij alle kids in deze periode al testen met positief resultaat. Dus daarom voor mij is dit betrouwbaar.
Kan ik mij storten op mijn nieuwe functie.
Gr. opgeluchte Maara

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.