Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
dc

dc

20-08-2010 om 19:31

Misselijk tips?

Ik voel me de godganze dag misselijk, tegen het overgeven aan, maar ik geef net niet over. Tips iemand?

Ben nu in de 2e maand denk ik ongeveer. Bij mijn andere zwangerschappen was ik ook misselijk de eerste 3 maanden, maar ik kan me niet herinneren dat het zo erg was!

Ik rust voldoende trouwens, dus oververmoeidheid is het niet.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oh vreselijk

bij mijn jongste ben ik tm 16 weken zo draaierig, misselijk geweest. De halve dag moest ik bijna overgeven. En toen was het opeens over. Hang in there !

dc

dc

27-08-2010 om 18:04

Opeens?

oh, daar kijk ik echt naar uit!

dc

dc

28-08-2010 om 12:35

Joos

ik ben nu met patat aan het lunchen! Lekker. Nu hopen dat het inderdaad werkt...

Stomme vraag misschien

Ik ben (helaas) nog nooit zwanger geweest maar ik vraag me af of die misselijkheid waar jullie het over hebben hetzelfde is als de misselijkheid die je hebt als je ziek bent. Begrijpen jullie mijn vraag?

En een andere vraag is: hoe kan het toch in godsnaam zo zijn dat de ene vrouw zo vreselijk misselijk is als dc en een andere vrouw totaal geen last heeft??!?!?

Afzender,
een beetje een bezorgde vrouw die hopelijk nog eens zwanger raakt

Regien

ik heb het toch ervaren als een ander soort misselijkheid, meer overal. Ik zal proberen het te omschrijven: ik voelde mij een warme zweterige klont die een overspannen draaimolen uitkwam, net niet overgeven maar het zat er wel telkens aan. Elk luchtje is vies, ik rook alles, zelfs de kraan stonk, een glas water stonk dan rook ik afwasmiddel. Het liefste at ik smaak en geurloos, dus pasta zonder saus, witte rijst zonder vlees. Niets met een duidelijke smaak. Loop je langs de viskraam dan is het net alsof je een rottende vissenstaart in je mond gepropt krijgt.

Bij de 1e was ik wel misselijk, maar niet zo hevig als bij de 2e.

Bij de oudste was ik vooral heel erg moe, heel heel erg moe, totaal geen enkele energie, de bank was mijn beste vriend. Ik heb mij toen als een bejaarde hamster in winterslaap gevoeld.

Overigens, ik vond weeen aanvoelen als je aan het overgeven bent, als je overgeeft dan knijpt je maag zich heel hard aan, nou zo voelde ook de weeen. Ik had rugweeend, die voelde aan alsof ik heftig ongesteld was maar dan 100x sterker, dus zware kramp in mijn rug.

Ik ben 4x zwanger geweest, 2x heel kort en 2x een complete zwangerschap. Het is nu niet iets waar ik helemaal gelukkig bij was, het is niet echt mijn beste staat van doen. Bij de 1e zwangerschap was ik wel trots, blij met mijn buik. Maar ik zou het ook prima gevonden hebben als iemand anders de zwangerschappen en zeker ook de bevallingen had gedaan.

dc

dc

28-08-2010 om 21:59

Regien

Ooit voedselvergiftiging gehad? Ik vind het precies hetzelfde voelen. Zit de hele tijd tegen overgeven aan, en dat gebeurt dan ook regelmatig.

Maar troost je, dit heb ik bij de eerste 2 niet gehad. Wel misselijk, en een beetje "off", maar echt niet zo erg. Ik denk dat het nu een meisje is, ik kan het verschil anders ook niet verklaren (de eerste 2 waren jongens).

En ik ben heel gevoelig voor hormonen. Heb last van pms, kan niet tegen de antieconceptiepil, en zwanger zijn is dus ook niet echt mijn ideale staat van doen. Maar het resultaat is leuk. Al heb ik tegen mijn man gezegd dat als hij nog meer kinderen wil, we voor adoptie gaan!

Enne, ik zou me niet te druk maken. Grote kans dat je bij de grote meute hoort die zorgeloos zwanger is! Ik hoop het voor je. Succes met zwanger worden!

Rembrand

Rembrand

28-08-2010 om 23:28

Zoals wagenziekte voelt.

maar daar heb je niks aan als je nooit wagenziek bent geweest

Asa Torell

Asa Torell

29-08-2010 om 20:04

Nog steeds beetje zwanger

was jij niet bij de verloskundige afgelopen week? Hoe ging het? Ik hoop goed!

Asa Torell

Asa Torell

29-08-2010 om 20:05

En dc

sterkte, getsie wat een narigheid. Ik hoop dat de patataanpak gaat helpen!

dc

dc

29-08-2010 om 22:22

Nou

Er is echt geen pijl op te trekken. Patat bleef zitten, maar de hele middag misselijk geweest. Vanavond fijn avondgegeten, ging goed, en hup na het eten alles er weer uit. Maar ik heb het weekend heel veel geslapen, en heb een stuk minder overgegeven dan de afgelopen week! Dus ik moet gewoon 18 uur slapen, en er is niets aan de hand

best behoorlijk zwanger

best behoorlijk zwanger

30-08-2010 om 15:56

Ik mag dan minder misselijk zijn, het overvalt me de laatste dagen wel af en toe, maar dat slapen herken ik helemaal. Midden op de dag droom ik van mijn bed, of van de bank met dokter Phil op tv. Kan niet, ik werk, maar ik lig er wel om negen uur in.
Sterkte hoor, het komt echt goed en ik duim dat het snel beter wordt.
Asa, aanstaande woensdag verloskundige - bibber, ik ben er zenuwachtig over. Ik ben al best ver (bijna tien weken) en zou zo graag positief bericht krijgen - en harttonen natuurlijk. Woensdag vertel ik meer.

dc

dc

30-08-2010 om 23:49

Best behoorlijk zwanger

Sterkte! Ik snap je zenuwen...

Ik werk niet, maar heb 2 kids thuis, waardoor ik overdags niet kan slapen. Volgende week gaat de oudste naar school, en dan kan ik misschien een middagdutje gaan doen met de jongste. Hoop dat het helpt.

Enne, ik heb vandaag maar 2 keer overgegeven! Ik heb tijdens de lunch bergen vis gegeten, en daar voelde ik me beter door! Raar hè?

Regien

Ik vind het voelen als een enorme kater, niet een katertje maar zo één waar je je echt een hele dag misselijk en gammel van voelt.

dat staat dus voorlopig op je menu? Wel gezond! Gewoon even eten waar je trek in hebt hoor dat werkt het beste.

dc

dc

31-08-2010 om 16:14

Vanmorgen weer even langs de supermarkt gegaan om meer te halen! En ik voel me weer beter sinds de lunch!

Asa Torell

Asa Torell

01-09-2010 om 10:29

Best behoorlijk zwanger

Spannend vandaag, ik hoop op goed nieuws voor je! Krijg je ook meteen een echo?

bb zwanger (Massi)

bb zwanger (Massi)

01-09-2010 om 17:35

Asa/verder iedereen

Nog geen harttonen vandaag, wel een duidelijk gezwollen baarmoeder en (bij mij tekenend voor zwangerschap) een heel lage bloeddruk. Volgende week echo, precieze datum nog onbekend. Inmiddels wel al tien weken, dus het begint ergens op te lijken.
Natuurlijk had ik het liefst dat hartje gehoord, maar wat doe je eraan? Ik begin wel heel langzaam en stiekem alvast vooruit te kijken. Wat zou het leuk zijn, een tweede.
Groetjes
Massi

dc

dc

01-09-2010 om 19:43

Aha

Dus jij bent de geheime zwangere
Ik hoop ook voor je dat het goed gaat! Hou ons op de hoogte.

Asa Torell

Asa Torell

01-09-2010 om 20:10

Massi!

O, ik hoopte en dacht al zo dat jij het zou zijn! Ik duim voor je echo volgende week.

Tink

Tink

01-09-2010 om 20:19

Massi!

Wat spannend! Ik duim mee!

Gerdina

Gerdina

01-09-2010 om 20:19

Massi!

Oh Massi, wat heerlijk! Ik zit hier gewoon met tranen in mijn ogen. Ik hoop zo dat het goed blijft gaan!

Tink

Tink

01-09-2010 om 20:23

Enne

... hartje horen met de doptone lukt vaak pas rond 12 weken, dus 10 is wel vroeg dan. Maar op een echo zou het goed te zien moeten zijn. Oooh mens wat gaaf.
*duimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduimduim*

Massi gefeli~~~~!

Die heb je er snel in gepuzzeld

Massi!

Wow! Gefeliciteerd meid! Ik wens je een gezonde zwangerschap toe!

Anneque
(had pas harttonen bij 13 weken)

Massi Nissa

Massi Nissa

01-09-2010 om 20:41

Oho

Zoveel lieve wensen, nu zit ik weer allerlei dingen weg te slikken. Dc, sorry voor het pikken van je draadje voor deze mededeling. Ik kon het gewoon niet meer voor me houden, ik barst bijna uit elkaar van de hormonen .
Ik ga lekker vroeg slapen, iedereen welterusten.
Groetjes
Massi

Biene M.

Biene M.

01-09-2010 om 20:55

Massi en dc

Allebei zo ontzettend gefeliciteerd! Mijn duimen draaien keihard voor twee mooie doorgaande zwangerschappen en prachtige kindjes!

Tink

Tink

01-09-2010 om 21:03

Hee biene

En hoe is het met jou? Lekker bol aan het worden inmiddels? Hoe ver ben je nu?

Biene M.

Biene M.

01-09-2010 om 21:59

Tink (ot)

Hier gaat het heel goed! Ik ben nu ruim 21 weken maar kan met mijn buik ook wel doorgaan voor 30 weken. Het meisje kan al flink tekeer gaan in mijn buik, als ik 's nachts op mijn andere zij ga liggen wil zij zich ook weer omdraaien en dat gaat dan met zoveel bombarie dat ik er wakker van word. Verder ligt ze altijd dwars, dat deden mijn andere kinderen ook tot 37 weken, dus zal wel even zo blijven.

In elk geval ben ik nu helemaal van de spanning van de eerste maanden af en dat is een hele bevrijding.

X

Merel78

Merel78

01-09-2010 om 22:24

Massi

Altijd geweldig zulk nieuws! Heel veel sterkte in de spannende tijd geweest en hopelijk ga je straks erg genieten en komt er een lief babybrusje bij voor je dochter. ben benieuwd hoe ze het vindt!

Liefs van een meelezer,

Merel

liora

liora

01-09-2010 om 22:49

Tof

Geweldig nieuws Massi!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.