Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
kaatjuh

kaatjuh

30-01-2010 om 00:19

Moeilijker zwanger raken door positie vrouw bovenop,waarom?

Ik ben zwanger geraakt van gemeenschap dat ik bovenop zat,ik heb het nl niet vaker gedaan in die week!
Nu las ik dat het een minder geschikte positie was,doordat de wet van de zwaartekracht het moeilijker maakt zwanger te worden,dit betekent dus dat het sperma niet zo diep er in komt als bij een anders standje,of begrijp ik het verkeerd?
Zijn er meerdere zwanger geraakt door dit standje?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zwaartekracht

Denk je nou echt dat die spermacellen zich iets aantrekken van de zwaartekracht? Die zwemmen lekker door, ze blijven nog aardig lang leven, neem aan dat je geen 5 dagen rechtop blijft zitten?

Is een mega-fabel hoor dat je dan moeilijker zwanger zou worden!

Allerlei mogelijkheden

Tja, die zwemmers in het zaad kunnen blijkbaar hele afstanden afleggen! Zelf ben ik zwanger geworden van zelf-inseminatie met een spuitje wat ongeveer 5 centimeter was ingebracht. Ook dan moet er nog een hele afstand overbrugd worden, maar gelukkig is dat gelukt!

kaatjuh

kaatjuh

31-01-2010 om 10:15

Ok dank je,idd als je erg vruchtbaar bent of goed zaad hebt kun

ok dank je,ik vond het alleen vreemd,want ik had zoiets van er blijft toch altijd wel wat sperma achter,ook met dit standje het zwemt toch omhoog,en ik heb eens gelezen dat je van voorvocht alleen ook zwanger kunt raken!
Heb wel een gevoel dat we een meisje krijgen omdat deze(zaadjes) langer overleven ha ha,ik bedoel jongenszaad is sneller,maar leeft korter en aangezien met dit standje denk ik een langere weg afgelgd moet worden denk ik dat,maar ik heb geen voorkeur,gewoon mijn gevoel
ben benieuwd,moet nog even wachten op de 20 weken echo!

Kadonaj

Kadonaj

01-02-2010 om 20:26

Ach, sperma is sterk hoor

Eerste keer zwanger door pil EN condoom heen, schijnt ook onmogelijk te zijn, werd helaas wel een miskraam.

Alledrie de kinderen (inclusief deze zwangerschap) zijn gekomen door standje bovenop, voortaan ga ik dus lekker liggen!!!

kaatjuh

kaatjuh

02-02-2010 om 10:56

Ok en heb je verschillende geslachten?

ok en heb je verschillende geslachten?
Dus niet allemaal meisjes?
Omdat ik denk dat je meer kans op een meisje hebt als de vrouw bovenop heeft gezeten doordat bij dit standje het sperma niet zo diep en snel bij de baarmoeder komt en vrouwelijke zaadcellen langer in leven blijven en mannelijke sneller zwemmen,maar eerder afsterven of geloof je hier niet in?

Risama

Risama

02-02-2010 om 11:39

Kaatjuh

Ik verwacht nummer 5, hij is verwekt tijdens mijn menstruatie. Mijn eisprong heeft een week later plaatsgevonden, ook uit de termijnecho blijkt dat en dus zou het volgens de theorie een meisje moeten zijn. Maar je raadt het al enkele weken geleden bleek op de 20w echo toch heel duidelijk dat het een jongetje is! (of ze heeft een heel aparte schaamlip )

Ach joh, wellicht is de kans dan wat groter op een meisje, maar er zijn vast ook snelle meisjescellen en slome jongenscellen. Volgens mij heb je gewoon altijd 50/50 kans op j/m. Ongeacht houdingen, tijden etc.

Risama (en Kadonaj heeft 2 jongens en krijgt nu een meisje, dus ook zij ontzenuwt de theorie)

kaatjuh

kaatjuh

02-02-2010 om 12:23

Nou proficiat nu geloof ik ook niet meer in die standen en theor

ok dank je proficiat het ligt er idd gewoon meeraan wat de man doorgeeft een x of y,want idd als je een week voor je eisprong zwanger raakt en een jogne krijgt,geloof ik niet meer in de theorie dat je voor ene jongen op de dag van de eisprong of kort daarvoor gemeenschap moet hebben!
Maar ik heb een zoon en 1 dochter en mijn dochter is gekomen door ene gaatje in het condoom en die theorie dacht ik dat dat klopte omdat een vrouwelijke zaadcel langer overleefd!
Maar nu ik jou verhaal hoor geloof ik niet helemaal in de theorie,hoewel sommige mannen ook meer y of x zaadcellen hebben denk ik,want mijn oma heeft 5 dochters,maar het is idd 50 kans heb geen voorkeur,maar doordat ik zo'n kort lontje heb en thuis sneller snauw enz. denk ik een meisje,maar ach als met de ech te zien is dat alles erop en aan zit ben ik helemaal blij,want het is niet voor iedereen weggelegd zwanger worden!

Kadonaj

Kadonaj

03-02-2010 om 09:01

Je hebt zoveel theorieën...

Als je veel zoet eet krijg je een meisje etc etc... dr zitten toch echt piemeltjes aan mijn knullen

Mensen willen altijd iets rationeel kunnen verklaren waar ze geen vat op hebben... de natuur bepaald het geslacht, niet het standje, wat je eet etc...

kaatjuh

kaatjuh

19-02-2010 om 18:24

Ok zit echt in spanning,maar moet nog even wachten op de 20 weke

ok zit echt in spanning en Kadonja,wat grappig dat je zo verteld,dat je ook bovenop zwanger bent geraakt,2 keer van een jongen en 1 keer van een meisje!
Ik las op google de theorie dat je met een minder diepe penetratie meer kans op een meisje hebt,omdat jongenszaadcellen sneller zwemmen en meisjes langer overleven,maar langzamer zijn,was echt overtuigd van de theorie,maar nu geloof ik het niet meer,mijn vriend zei ook al sperma zwemt omhoog,dat klopt,maar het moet wel een langere weg afleggen!
Het maakt me niet uit wat het wordt,maar ik ben gewoon zo nieuwsgierig,terwijl ik van allebei al 1 heb...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.