Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Moeite met kleding vinden, help!

Hallo Allemaal,

ik heb dit bericht ook op een ander forum gepost, mischien krijg ik hier meer tips/herkenning

ik heb wat sommigen mischien een luxe probleem noemen, maar ik zit er echt mee, heeft iemand tips?

Normaal gesproeken heb ik al een probleem met kleding kopen. Met 1.84 en 80 kilo ben ik lang. ik heb een lang bovenlijf met borsten. 75 F, verder heb ik gewoon maat 40. "De dames" zorgen ervoor dat ik onderhand een hekel heb aan winkelen, want als ik iets leuks zie, doe ik vaak niet eens meer de moeite om het te passen.

Een naad die onder de boezem hoort te vallen loopt er middenover, en dat is als "ze" uberhaupt in het shirt passen.

Bij mijn vorige zwangerschap strandde ik ergens in maat I, Lola Ferrari was er niets bij met de stuwing
. dat betekende voor somige kledingmaten maat 48/50 en model tent. XXL was vaak te klein. Nu ben ik weer zwanger, en over een week ga ik shoppen in Utrecht. Dit is mijn laatste kans voor kleding kopen. Ik heb ernstige BI (bekkeninstabiliteit) en verwacht over een maand niet meer mobiel te zijn.

Wat ik geleerd heb van de vorige keer, is dat als je je al "prut"voelt en pijn hebt, je niet ook nog veroordeeld moet zijn tot joggingbroeken en fleecevesten, dan voel je je nog ellendiger.Nou wil ik niet model tent dragen! buiten mijn zwangerschap niet, en nu ook niet.

Ik kan toch niet de enige vrouw zijn met redelijk normaal postuur (behalve dan mischien lang, lol) en ferme boezem? iemand weet mischien een winkel of kledingmerk waar ik wel een beetje leuk voor de dag kan komen?

Supernetjes hoeft niet, ik heb katten en een dreumes en werk thuis, maar een beetje vrouwelijk, flatteus? En voor mensen diehelemaal een uitdaging zoeken: door de opvliegers heb ik zweetaanvallen, natuurlijke materialen hebben de voorkeur

Jammer dat ik nooit iemand als mezelf zie bij de mommy makeover van elk blaadje wat ik opensla , alleen al een paar winkeladressen zou ik zo blij mee zijn!

iemand ervaring? tips?

alvast bedankt!

Greetz, Niek

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Paar dingetjes

Hoi!

Hier een cup e, tijdens zwangerte G. Voedingsbh gekocht bij zo'n echte lingeriewinkel met dames met meetlinten enzo

In Utrecht zit ook belly-b www.belly-b.nl
Soort vero moda met veel basics, ook veel rekspul natuurlijk maar niet expres voor grote maten.. Een fijne longsleeve van huismerk 'mamalicious' draag ik nu nog.

Dan is er nog een webwinkel prettymum.com met veel voedingslingerie en ook natuurlijke kleding enz.

En tja, de WE of promiss H&M, maar die ken je vast al en dat is meestal niet heel opbeurend..

Een wikkeljurk kun je nog enigszins zelf 'vormgeven'. Of een normaal afkledend smet en buikband tussen broek en shirt..

Succes ! Ik vond de dames ook best lastig!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Yta Chalne

Yta Chalne

29-11-2010 om 20:58

Happy days

Wat in elk geval een prettige winkel is (en helemaal alleen voor zwangerschapskleding) is Happy Days: http://www.days.nl/ Echt mooie kleding (neem véél geld mee...)

Ik zou ze gewoon eerst even bellen met je vraag. maar het lijkt me dat ze wel wat moois zullen hebben!

Eerst een bh!

Koop eerst een goede BH in een echte lingerie winkel (niet hema, honkemoller ofzo) en vraag om hulp. Ik heb van mezelf cup G (en dan stuwing, zoals jij al zei lolo ferarri was er niets bij!!) en sinds ik goede BH's koop zit mijn kleding veel mooier want mijn borsten lijken echt kleiner.

Ik heb zeer goede ervaringen met Bonnie B in Alexandrium Rotterdam (ze zitten ook ergens anders, kijk even op de website) zij verkopen geen voedings bh's maar dan heb je in ieder geval een goede BH tijdens je zwangerschap. Ik heb voedings BH via internet gekocht. Tegenwoordig heeft Marlies Dekkers ook voedings BH's, die heb ik nog niet getest, maar nu ik weer zwanger ben, staan die wel op mijn lijstje omdat ik een bikini heb van Marlies die zeer netjes staat.

groet

Rembrand

Rembrand

30-11-2010 om 13:56

Pretty mum

Pretty Mum verkoopt zwangerschaps en voedingsbh's ook in grote maten.
Merken die grote maten verkopen zijn o.a Bravado en Carriwel.
M.

H

H

30-11-2010 om 15:08

Ook moeilijk

Ja ik herken het helemaal, zit alweer op een G cup tegenwoordig met 29 weken zwangerschap.
Ik heb een voedingsbh van Anita gekocht met beugel, is de enige die past en nog een beetje betaalbaar, hoewel hij om 8 uur 's avonds echt uit moet.
Mijn vorige zwangerschap heb ik de xxl kleding van de Prenatal gedragen maar volgens mij hebben ze die maat nu veel minder als twee jaar geleden. De enige winkel waar de kleding een beetje normaal over mijn boezem valt is nu Miss Etam en dan maat 48 of xxl. Zat in het begin veel te wijd maar als de buik gaat groeien gaat het beter passen.
Succes ermee!

Cora kemperman

Ik herken heel erg dat als je je niet fijn voelt, je er nog wel leuk wilt uitzien. Ik ben mijn zwangerschap doorgekomen (vooral zomerweer) met jurkjes van King Louie en linnen tunieken. iever geen zwangerschapskleding, want dat vind ik meestal echt niet zo leuk.
Toen het echt herfstig begon te worden heb ik bij Cora Kamperman (in Utrecht op de Oude Gracht) een zwarte en paarsige strechbroek gekocht met twee lange strakke shirts (zonder naden over de borsten) met daarbij een paars lang vest en een lang rood vest. Stond met een ketting erbij echt heel leuk en door de wijde pijpen vielen de gympen eronder niet zo op . Ik heb zelf ook een lastige maat, maar kon bij Cora Kemperman dus echt goed slagen. Succes!

Biene M.

Biene M.

30-11-2010 om 21:53

Jurk + legging/zwangerschapsyogabroek

Het begint inderdaad met een goede bh. En die zou ik niet online kopen, want het merendeel van de zwangerschaps-/voedingsbh's in de grote maten valt zo slecht, die duwen je borsten bij elkaar, ik zie de smetplekken bij het passen al opdoemen. Anita zit bij mij het beste en van freya heb ik ook wel eens een goede gehad.

Bij mijn vorige zwangerschap werden mijn borsten ook mega en toen heb ik vooral stretch jurkjes (van h&m en van mamalicious, meestal maat XXL terwijl ik 38 heb, inderdaad vanwege die naad die ik niet over mijn borsten wil hebben) gedragen, over een legging of zo'n joggingbroekachtig ding. Jij bent lang, dus dan zijn die broeken wellicht te kort en dan kun je dat verhullen door ze in laarzen te dragen.

Overigens heb ik dit keer mijn gewone DD cup gehouden en heb ik wat gewone zwangerschapsshirts gekocht, maar inmiddels is mijn buik zo groot dat ik met een stuk bloot tussen mijn joggingbroek (de rest zit niet lekker meer) en zoom van mijn shirt loop. Beetje raar met dit weer, maar ik zie het niet zitten om nog kleding te kopen voor de pakweg 6 weken die ik nog te gaan heb. Van mijn speciale zwangerschapswinterjas zijn alleen de bovenste knopen er nog niet af gesprongen. Ja, mijn buik is aan de grote kant maar nee, ik krijg geen tweeling. Volgens mij houden de ontwerpers van zwangerschapskleding gewoon te weinig rekening met de mate waarin borsten en buiken kunnen groeien. (Is het H&M, waar de grootste zwangerschapsbh een D-cup is? Dat is toch totaal onrealistisch?)

Tyldak

Tyldak

01-12-2010 om 14:05 Topicstarter

Bh's heb ik wel

Bh's heb ik wel, die koop ik altijd bij Sandrabra in utrecht. ze hebben er zelfs een paar opgestuurd omdat ik niet zo mobiel ben.

ik heb de wij jonge ouders redactie aangeschreven, maar nog geen reactie. Ik hoef niet perse met mijn kop in een blaadje, ik wil alleen graag tips. Mensen die voor hun beroep shoppen zouden toch alle adresjes moeten weten

goede tipo om happy days te bellen, dat ga ik zo gelijk doen!

Nou maar hopen dat volgende week de sneeuw even weg is, zo kan ik niet over straat

Heel erg fijn dat ik toch niet de enige ben bedankt voor alle tips, en alle tips die mischien nog komen

Inderdaad happy days

Kom er zelf ook regelmatig. Ik ben dan wel gezegend met een bescheiden c-cup maar het ook een broertje dood aan die enorme tenten die je kennelijk geacht wordt te dragen als je zwanger bent. Blijkbaar is vrouwelijkheid niet meer nodig dan ?
Happy Days is fijn. Ze nemen echt de tijd voor je. Ik zou ze inderdaad van tevoren even bellen want ze zitten niet middenin het centrum maar net erbuiten en anders ga je voor niets.
Succes!

Leuke webshop

Kijk eens www.zwangerschapsmodeonline.nl..
Hier hebben ze de zwangerschapskleding op staan van Mama-Licious. Allemaal mooi rekbare kleding voor de zwangere vrouw. Ook kun je hier mooie/goeie bh"s kopen t/m cupmaat F van Noppies en Mammae... Ik heb d'r in ieder geval goed kunnen slagen met mijn 1:81 gewicht 80 en cupmaat F

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.