Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Moment van bevruchting?

Beste,

Ik heb afgelopen dagen al 6 zwangerschapstesten gedaan ivm het uitblijven van mijn menstruatie. 
Ik heb 14 november mijn laatste menstruatie gekregen en ben nu een week over tijd. Het lijkt op een heel licht streepje. Gezien de bevruchting dan waarschijnlijk bijna 4 weken geleden heeft plaatsgevonden had ik gedacht dat het duidelijker zou opkleuren? Echter ben ik niet gerustgesteld omdat mijn menstruatie normaal vrij stipt is, het wijkt hooguit eens 2 dagen af. Mijn cyclus zit normaal rond de 29/30 dagen. Ik heb een hele tijd met de daysy app mijn temperatuur gemeten en deze gaf aan dat ik rond dag 16/17 meestal mijn ovulatie zou hebben. Nu zou dit 29/30 november zijn geweest, echter heb ik die dagen niet gemeten dus dat is op basis van mijn cyclus normaal gesproken berekend.

Waar ik me eigenlijk nog grotere zorgen om maak dan de mogelijke zwangerschap is dat ik niet met 100% zekerheid kan zeggen van wie het kindje zou zijn. Ik zit niet te wachten op kritiek, geloof mij, ik leer hier mijn lesje wel van. Alleen nu zal ik er helaas mee moeten dealen en ik probeer het positief te bekijken.

Ik heb namelijk 28 nov. sex gehad met om het zo te zeggen mijn vaste scharrel. Hij is niet in mij klaargekomen, dat weet ik zeker, en ja ik weet dat er een mogelijkheid is dat voorvocht zaadcellen kan bevatten.
De dag erna 29 november heb ik sex gehad met mijn ex, hij is in mij klaar gekomen. We zijn al een tijdje uit elkaar maar de liefde is er wel nog en we hebben het vaak over kinderen gehad en het voelde op dat moment gewoon goed. Achteraf dacht ik, we zijn niet voor niets uit elkaar en heb ik de ochtend erna de morning after pil genomen. Dit zal een uur of 13 erna zijn geweest.. 

Ik twijfel dus of wellicht mijn ovulatie al geweest was waardoor de MAP niet heeft gewerkt? Omdat ik de MAP 30-11 heb geslikt en ik dan ook mijn verwachte ovulatie zou hebben rond dag 16.
Of kan het ook zijn dat door de MAP mijn ovulatie uitgesteld is en ik op een later moment ben zwanger geraakt? Ik heb namelijk 3/4/5 december ook sex gehad met mijn scharrel. Onbeschermd maar hij is niet in mij klaargekomen. 
Zou de kans het grootste zijn van het van mijn ex is?

Ik realiseer me dat ik heel erg hoop dat het van mijn ex is en dat ik er het liefste voor wil gaan maar de onzekerheid van het niet zeker weten maakt me gek.
Kan ik achter de datum van de bevruchting komen? Ergens realiseer ik me ook dat dit ook niet waterdicht is gezien het zo dicht bij elkaar ligt..
Ik weet dat jullie mij hier ook geen garantie in kunnen geven maar hoe zouden jullie met de situatie omgaan? 

Ben benieuwd naar jullie adviezen.


CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

19-12-2021 om 11:10

Dat ligt volgens mij te dicht bij elkaar om daar iets over te kunnen zeggen.

Wat ik zou doen? DNA-test zodra dat kan. 

Bijtje82

Bijtje82

19-12-2021 om 11:15

Even voor mijn beeld. 
Je gebruikt temperatuur metingen om te zien of je wel of niet vruchtbaar bent?
Vervolgens heb je onbeschermde sex met meerdere partners. We zullen het over de mogelijke soa's maar niet hebben.. 
En dan ga je je nu zorgen zitten maken of je wel of niet zwanger bent en je dan ook nog eens moeten afvragen van wie.. 

Sorry, maar hier heb ik echt geen woorden voor. Als je grote meisjes dingen wilt doen, zul je je ook als groot meisje verantwoordelijk moeten gedragen. Gebruik een condooms en/of andere anticonceptie. 

Besef je vervolgens ook even dat de zaad van een man in gunstige gevallen zelfs 4 tot 5 dagen in leven kan blijven in de vrouw. 
Dus als je geen stabiele relatie hebt of geen kinderen wilt, hou dan op met dit Russisch roulette. 

Kinderen zijn geen speelgoed of wegwerpartikelen. 

Tenzij je een man aan je wilt binden door zwanger te raken, in de hoop dat ie bij je blijft. 

En ik ben er niet van overtuigd dat je je lesje geleerd hebt. Anders had je namelijk nooit zo dom geweest. 

De enige manier om erachter te komen is een DNA test. Het ligt allemaal te dicht op elkaar.
Hoe ik hiermee om zou gaan? Ten eerste weet ik zeker dat dit mij niet zou gebeuren, ik zou zorgen voor goede anticonceptie. Ten tweede... Ik zou me kapot schamen dit te moeten vertellen aan beide mannen. Ten derde zou ik eerst maar eens afwachten of ik daadwerkelijk zwanger ben.

Misschien heb je wel een soa, waardoor je menstruatie ontregeld is…

Leene

Leene

19-12-2021 om 11:58

Dat is onmogelijk te zeggen. De enige oplossing is een DNA test. Ik weet niet wanneer dat op z'n vroegst mogelijk is. Je zit niet te wachten op kritiek. Dan een advies: durf je zelf in de ogen te kijken. Zoek uit wat je wilt, houd je daaraan, Trek rechte voren in je leven. Als je dit kindje krijgt heeft het in ieder geval een stabiele moeder nodig

Leene schreef op 19-12-2021 om 11:58:

Dat is onmogelijk te zeggen. De enige oplossing is een DNA test. Ik weet niet wanneer dat op z'n vroegst mogelijk is. Je zit niet te wachten op kritiek. Dan een advies: durf je zelf in de ogen te kijken. Zoek uit wat je wilt, houd je daaraan, Trek rechte voren in je leven. Als je dit kindje krijgt heeft het in ieder geval een stabiele moeder nodig

Wanneer de baby geboren is. 

Er zit niks anders op dan afwachten TO. Over paar dagen weer een testje om een zwangerschap te bevestigen. 

maar je wilde dus wel zwanger worden? Waarom houd je anders bij wanneer je ovulatie is?
Verder, afwachten maar he. 
Wil je verder met je ex? 

Het kost wat, maar vanaf de 9e week kun je al een vaderschapstest laten doen.
https://www.dna-test.nl/prenatale-vaderschapstest.html

Je schrijft: het lijkt op een heel licht streepje, doe je de test volgens de gebruiksaanwijzing? Wacht je niet te lang met aflezen? Je hebt zes testen gedaan schrijf je, zijn de allemaal positief? Of maar eentje?

Door de spanning kan je menstruatie ook uitblijven.

Wie de vader dan ook is, dit lijkt me geen gezonde situatie om een kind in te krijgen. 

Dus hoezeer ik eigenlijk geen voorstander ben van abortus, zou ik als ik in deze situatie zou zitten wel voor kiezen. En er van leren dus voortaan
- Goede anticonceptie
- Condoom
- en niet met 2 mannen op 3 verschillende keren in een week het bed delen.
En nu eerst een soatest doen sowieso.

Morninf after pil is geen goede structurele anticonceptie. En kan meen ik je menstruatie ook ontregelen.

als alleen je ex in je is klaargekomen, is de kans dat het van hem is wel het grootst.

verder had ik ook heel lang een licht streepje, pas bij 5 weken was hij goed donker. Vorige zwangerschap was dat eerder, maar juist die ging mis.

Due-scimmie schreef op 19-12-2021 om 13:06:


Morninf after pil is geen goede structurele anticonceptie. En kan meen ik je menstruatie ook ontregelen.

Dit klopt inderdaad ook. Ik heb eens een MAP genomen en was toen ook later ongesteld, logisch, want je ovulatie wordt uitgesteld door MAP.


maar streepje = zwanger.

Even op een rijtje:
Eerst dag laatste menstruatie was 14 nov
Je cyclus is normaal gesproken 29 of 30 dagen
Seks op 28/29 nov 
MAP op 30 nov
Seks op 3/4/5 dec.

Als je cyclus gemiddeld 30 dagen is, is de ovulatie gemiddeld op dag 16. Dat zou dus rond de vrijpartijen van 28 en 29 november zijn. Er van uitgaande dat de MAP werkt en gezien je 'm op tijd hebt ingenomen (ook tov de 28e, want binnen 72uur), zou je niet per see zwanger geworden zijn op 1 van die 2 dagen. 
Je eisprong werd uitgesteld door de MAP, dus je kan prima zwanger zijn geworden op 3/4/5 dec. Als dat zo is zul je vanaf vandaag of morgen (14 dgn later, dus uitgaand van de laatste dag 20-12) een positieve test kunnen hebben.

Dus is de kans dat je zwanger bent van scharrel groter dan van je ex. 
Ik zou naar de huisarts gaan en een overtijdsbehandeling laten doen en een soa test vragen. 
Besef je wel wat je aan het doen bent?

Als je zo vaak onbeschermde seks hebt met verschillende mannen vind ik het echt bijzonder dom dat je niet zelf aan de anticonceptie zit. Het wordt lastig achterhalen van wie het kind zal zijn en de vraag is of ze bereid zijn een vaderrol op zich te nemen.
Als ik zo vaak seks had met verschillende kerels zat ik én zelf aan de anticonceptie én liet ik ze een condoom gebruiken. En anders geen seks. 

Daglichtlamp schreef op 19-12-2021 om 12:27:

Het kost wat, maar vanaf de 9e week kun je al een vaderschapstest laten doen.
https://www.dna-test.nl/prenatale-vaderschapstest.html

Deze zou ondanks de hoge prijs niet betrouwbaar zijn 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.