Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Morning after pill rond ovulatie

Hallo


ik ben Magali, 32j en wil even het volgende kwijt en jullie mening vragen:

Mijn cyclus is altijd redelijk regelmatig met een paar dagen verschil. Normaal moest ik 13/12 mijn ovulatie krijgen. Afgelopen donderdagavond 8/12 heb ik seks gehad, voorspel zonder condoom (niet in me geweest maar wel, om het even plat duidelijk te maken, met zijn penis en dus waarschijnlijk ook voorvocht langs mij gewreven en mij erna ook gevingerd enzo) en seks zelf was met condoom. Hij is ook klaargekomen buiten mij uiteindelijk.

dit is geen vaste partner en geen plan om zwanger te geraken voor alle duidelijk.
Nu kwam ik thuis die avond en deed ik een ovulatietest (geen digitale) en het streepje was bijna even donker als de controlestreep. Beetje twijfel tussen negatief of positief maar ovulatie zat er dus zeer duidelijk (vroeger dan normaal) aan te komen dus even verschieten. De volgende ochtend dus 9/12 meteen de EllaOne pil gaan halen en ingenomen dus ongeveer 12u na de seks. Digitale ovulatietest gedaan en een smiley gekregen dus dik positief.

ochtend van zaterdag 10/12 terug een digitale ovulatietest gedaan en negatief.
Ik ben 2 dagen misselijk geweest en vreselijke lage rugpijn en krampen in onderbuik gehad.  Deze symptomen heb ik niet tijdens mijn ovulatie. Wat denken jullie? Zou de MAP nu duidelijk zijn werk gedaan hebben of aan het doen zijn en de ovulatie nog hebben uitgesteld of bestaat de kans toch nog op een zwangerschap? Normaal blijven de digitale testen toch ook 2 dagen positief dacht ik.
Voel me belachelijk onzeker nu. De ovulatietesten van zondag en vandaag (maandag) waren negatief. Zou deze dan normaal ergens de komende dagen terug positief worden als de MAP zijn werk gedaan heeft?

bedankt om heel de uitleg te lezen

Groetjes!

Ik denk dat de pil te laat kwam om je ovulatie uit te stellen. Dus nu heb je een kleine kans dat je zwanger bent. Wel echt klein lijkt me, maar de kans is er.

ik vraag me af waarom je ovulatietesten thuis heb liggen terwijl je geen zwangerschapswens heb maar goed, dat terzijde

kans is er, maar zonder klaarkomen in je + de map nemen is die heel minimaal.  Over 2-3 weken weet je meer

Magali32

Magali32

12-12-2022 om 12:47 Topicstarter

absor schreef op 12-12-2022 om 12:35:

ik vraag me af waarom je ovulatietesten thuis heb liggen terwijl je geen zwangerschapswens heb maar goed, dat terzijde

kans is er, maar zonder klaarkomen in je + de map nemen is die heel minimaal. Over 2-3 weken weet je meer

Ik heb een tijdje mijn cyclus opgevolgd dus daarmee, en die digitale ben ik die ochtend gaan kopen. 
buiten dat, bedankt voor je antwoord! 

Een vriendin van me is op deze manier zwanger geraakt. Het is wel een kleine kans denk ik, maar het klinkt een beetje alsof de map te laat kwam en je ovulatie dus al geweest is. Gezien je van voorvocht dus wel zwanger kan worden zou het zomaar kunnen. Over 1,5 week ofzo even een test doen of je menstruatie afwachten.
Succes, altijd naar zo’n onzekere tijd en er geen controle meer op hebben, maar meer dan wachten en afleiding zoeken in je nu niet doen.

en voor een volgende keer toch iets voorzichtiger zijn en misschien andere vorm van anticonceptie overwegen? Om jezelf dit voortaan te besparen.

Magali32

Magali32

12-12-2022 om 14:13 Topicstarter

Bananapancake schreef op 12-12-2022 om 14:10:

Een vriendin van me is op deze manier zwanger geraakt. Het is wel een kleine kans denk ik, maar het klinkt een beetje alsof de map te laat kwam en je ovulatie dus al geweest is. Gezien je van voorvocht dus wel zwanger kan worden zou het zomaar kunnen. Over 1,5 week ofzo even een test doen of je menstruatie afwachten.
Succes, altijd naar zo’n onzekere tijd en er geen controle meer op hebben, maar meer dan wachten en afleiding zoeken in je nu niet doen.

en voor een volgende keer toch iets voorzichtiger zijn en misschien andere vorm van anticonceptie overwegen? Om jezelf dit voortaan te besparen.

Ja inderdaad, dat laatste ga ik zeker doen.. ongelukkige situatie dit. Dankje voor de antwoord! 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

12-12-2022 om 21:38

Google leert mij dat de MAP niet werkt, als de ovulatie al geweest is.
De maag-darm-klachten komen door de pil zelf; niet door het effect er van, dus dat zegt niks.
De testen die je vervolgens gedaan hebt, zeggen volgens mij helemaal niks (De EllaOne onderdrukt het LH-hormoon, maar je LH-waarde had makkelijk kunnen pieken, vlak vóór dat je de MAP innam, en daarmee dus een ei-sprong)

De kans dat je van voorvocht, zoals jij het beschrijft, zwanger wordt is klein, maar niet nul.
Dus als je echt niet zwanger wilt worden, zou ik een spiraaltje laten plaatsen... 
Of zoals hierboven gesuggereerd een zwangerschapstest doen over 2 weken.

Magali32

Magali32

13-12-2022 om 06:20 Topicstarter

Een kleine update; ik ben (uit nieuwsgierigheid en mss ook om mezelf te kunnen geruststellen?) verder ovulatietesten aan het doen, welke nu weer aan het oplopen zijn. Zaterdag spierwit, gisteren een vaag lijntje en nu weer duidelijker.
dag 5 na MAP. Misschien toch de hoop day mijn ovulatie uitgesteld is? 

Magali32 schreef op 13-12-2022 om 06:20:

Een kleine update; ik ben (uit nieuwsgierigheid en mss ook om mezelf te kunnen geruststellen?) verder ovulatietesten aan het doen, welke nu weer aan het oplopen zijn. Zaterdag spierwit, gisteren een vaag lijntje en nu weer duidelijker.
dag 5 na MAP. Misschien toch de hoop day mijn ovulatie uitgesteld is?

Daar kun je nog steeds geen conclusies uit trekken. Het enige wat zekerheid geeft is straks een zwangerschapstest doen.

En ik zou echt een andere methode bedenken om jezelf te tracken dan die ovulatietesten, want het kost klauwen met geld en je haalt er nul zekerheid uit qua anticonceptie 

Magali32

Magali32

13-12-2022 om 09:03 Topicstarter

MoederBarberin schreef op 13-12-2022 om 06:36:

[..]

Daar kun je nog steeds geen conclusies uit trekken. Het enige wat zekerheid geeft is straks een zwangerschapstest doen.

En ik zou echt een andere methode bedenken om jezelf te tracken dan die ovulatietesten, want het kost klauwen met geld en je haalt er nul zekerheid uit qua anticonceptie

Ja dat laatste ga ik uiteraard doen! 
ik weet ook wel dat ik niet 100% zeker kan zijn tot een negatieve zwangerschapstest maar ik heb niet echt een verklaring voor mijn oplopende ovulatietesten dan..


dankje voor je antwoord in ieder geval!

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

13-12-2022 om 09:18

Voorvocht is voorvocht zonder spermacellen, tenzij hij eerder was klaargekomen, dan kan er wel wat in het voorvocht zitten.

https://www.nvsh.nl/opinie/over-seksuele-voorlichting/zaadcellen-in-voorvocht/

Magali32

Magali32

13-12-2022 om 10:01 Topicstarter

Magali32 schreef op 13-12-2022 om 06:20:

Een kleine update; ik ben (uit nieuwsgierigheid en mss ook om mezelf te kunnen geruststellen?) verder ovulatietesten aan het doen, welke nu weer aan het oplopen zijn. Zaterdag spierwit, gisteren een vaag lijntje en nu weer duidelijker.
dag 4 na MAP. Misschien toch de hoop day mijn ovulatie uitgesteld is?

Een ovulatietest reageert ook op hcg, het hormoon dat in je urine zit als je zwanger bent. 
Maak jezelf nou niet gek met die ovulatietesten. Waarschijnlijk is je cyclus van slag door die morning afterpil. Je zult toch echt af moeten wachten, helaas. 

Magali32

Magali32

13-12-2022 om 11:07 Topicstarter

Peaches schreef op 13-12-2022 om 10:21:

Een ovulatietest reageert ook op hcg, het hormoon dat in je urine zit als je zwanger bent.
Maak jezelf nou niet gek met die ovulatietesten. Waarschijnlijk is je cyclus van slag door die morning afterpil. Je zult toch echt af moeten wachten, helaas.

Ja inderdaad. Sorry, het is echt moeilijk haha. Langs de andere kant klinkt het erg vroeg om al hcg op te sporen in mijn urine maar ik weet idd dat ik nog niet 100% zeker kan zijn! Dankje voor je antwoord. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.