Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Multivitaminen- een vervolg

Onlangs liep er in deze rubriek een draadje van iemand die zich afvroeg welke multivitaminen voor zwangeren ze moest nemen: met of zonder visolie. Die laatste zijn veel duurder.

Ik weet nog dat ik toen postte: ach, neem die gewone, als er maar foliumzuur en vitamine D in zit, en eet af en toe een haring.

Nu waren mijn gewone pillen op en ik vroeg vriend om, toen hij toch naar de Etos moest, even nieuwe pillen te halen. Hij kwam dus thuis met de visolievariant. Capsules. Prijzig, inderdaad.

Dames, als jullie last hebben van veelvuldige oprispingen (zoals ik, en vele zwangeren): niet doen. Tenzij je dol bent op makreel. Enkele minuten na het doorslikken van zo'n capsule is het gelatineomhulsel opgelost, en als je dan een oprisping hebt krijg je een hapje vis mee mee. Nu hou ik wel van makreel, maar niet vlak na mijn ontbijt. En ik ben blij dat mijn misselijkheidsperiode voorbij is, anders had ik die dingen niet kunnen slikken denk ik.

Ik maak ze toch maar op, maar hierna maar weer de visloze Kruidvattabletten

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

21-11-2008 om 09:53

Ja gatver

Hoi Temet,

Dat was ik, en heb toen Zwanger Totaal gekocht van Kruidvat. Heb er 1 genomen en ging toen bijna kotsen, dus nu weer alleen foliumzuur. Ik heb besloten dat ik gewoon losse vitamine D tabletjes erbij neem, ik trek die zwanger dingen niet.
En die ik had, waren wel met visolie, maar ik heb ze niet gevonden zonder visolie.

Wil iemand nog een potje Zwanger Totaal overnemen minus 1 tablet?

Liora

Haha

òh het klinkt heel vies, vissmaak in de ochtend, oh jakkes !

En gewoon gravitamon dan, word je daar ook misselijk van Liora ? het gaat wel goed met je hcg, je zit nu toch op 10 weken, met 10 weken is het hcg level het hoogst en dan zakt het weer in.

Temet

Temet

21-11-2008 om 11:07 Topicstarter

Liora

Ik had dus 'Vitaal zwanger' van Kruidvat, volgens mij zonder visolie (en ik proefde in elk geval niks). Wel wat grote tabletten, die wat minder makkelijk doorslikten dan die capsules.

Vitamine D is trouwens ook in druppelvorm te koop (voor kleine kinderen) Smaakt wel erg agressief naar anijs trouwens.

Succes met de misselijkheid.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.