Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Kiki

Kiki

21-10-2008 om 21:42

Negen dagen over tijd

Mijn zoontje is acht maanden en ik ben na het stoppen van de borstvoeding een keer ongesteld geworden.

Ik ben niet aan de pil en man en ik hebben een ongelukje gehad Stom echt precies ook tijdens mijn eisprong.
Vorige keer was er ook maar een keer voor nodig en nu ben ik dus 9 dagen over tijd.
Ik heb een zwangerschapstest gedaan toen ik 6 dagen overtijd was. Maar die was negatief.
Maar ondertussen ben ik dus nog steeds niet ongesteld geworden en begin in lichtelijk nerveus te worden. Heeft het zin om nog een test te doen , wanneer kan ik zeker zijn van de uitslag.

Om heel eerlijk te zijn wil ik nog helemaal niet zwanger zijn. Er zitten dan 16 maanden tussen mijn zoontje en spruit 2 en dat vind ik lichtelijk weinig.

Niet echt een vraagje, maar ik wilde het gewoon even kwijt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime

Maxime

21-10-2008 om 22:03

Hoe voel jij je?

Hai Kiki,

Hoe voel jij je? Voel jij je ook zwanger of eigenlijk niet. Misschien is je cycles nog niet helemaal op orde.

Ik denk dat nog een keer testen geen kwaad kan, maar aan de andere kant. Als je een dag voor je menstruatie zit geeft een test vaak al positief aan (heel licht streepje) wanneer je wel zwanger bent. Dus mij lijkt de kans niet zo heel groot dat je nu wel positief test. Of je moet nu net je menstruatie datum voorbij zijn.

Is het geen spanning waardoor je menstruatie wegblijft? Ik zou me even geen zorgen maken.

En 16 maanden, is even heftig. Maar later erg gezellig. Hebben ze mooi veel aan elkaar. Mijn broer en zus zitten ook maar weinig tussen en ze hebben het altijd reuze gezellig gehad volgens ons mams.

Succes! Ontspan en wacht nog even een paar dagen af.

Maxime,

PS maar ik kan me voorstellen dat je om de dag gaat testen hoor, mijn antwoord is gemakkelijker voor een buitenstaander dat realiseer ik me

Kiki

Als je nog maar 1 keertje ongesteld geweest bent na je borstvoeding dan is de kans dat je cyclus ontregeld is, over beter gezegd nog moet komen, erg groot. Er zijn maar weinig vrouwen die ineens een cyclus van 28 dagen bvb terug hebben, meestal is het zoiets als ongesteld - 40 dagen- ongesteld- 35 dagen - ongesteld- 33 dagen- ongesteld -29 dagen.
Hoe ben je zo zeker dat je je eisprong gehad hebt?
Het kan natuurlijk dat je terug zwanger bent maar het is ook heel goed mogelijk dat jouw cyclus nog niet genormaliseerd is.

jenneman

Juul M

Juul M

22-10-2008 om 02:19

Kan, hoeft niet

Natuurlijk kan je zwanger zijn, maar hoeft niet want je kunt erg onregelmatig zijn de eerste maanden. Ik werd ongesteld, 3 maanden later weer, toen 3 weken later, toen 6 weken later, 5 weken later en nu in de laatste 3 maanden is het 26-30 dagen geweest. Zoals je ziet, heel onregelmatig geweest, en ja, ik had ook een zwangerschaps test gedaan. Het kan geen kwaad er weer eentje te doen.
Juul

Kiki

Kiki

23-10-2008 om 23:04

Pff eindelijk ongesteld

Toch wel een beetje teleurgesteld. Gek he.
Gisteren een heel gesprek met mijn man gehad. Over een tweede. We hadden een heel positief gesprek erover en uiteindelijk besloten om alles positief te benaderen.

We zouden, als ik zwanger zou zijn, het verwelkomen en heel gelukkig zijn.

Nou kennelijk was mijn stress daarna volledig verdwenen en prompt daarna ongesteld geworden.

Nou ja, vals alarm en over een tijdje maar eens gepland aan een tweede denken

Dank voor het meedenken in ieder geval

groetjes
Kiki

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.