Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

19-04-2011 om 08:15

Nog maar eens: meisjesnaam gezocht

Ben bijna 30 wk zwanger, het wordt een meisje, maar die naam..... Grijze haren krijg je ervan

Ons 'eisenpakket':

-geen top 20 naam
-geen unisex of jongensnaam
-het moet duidelijk zijn hoe je het schrijft
-we houden van nederlandse of scandinavische namen
-niet beginnend met een B of een H, en zonder ij

Leuke namen vind ik bv Stella, Iris en Lisette, maar die zitten al in de familie.

Hebben jullie nog tips??? Ik heb al een hoop namensites gezien, maar word kierewiet van al die lange lijsten.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Svenja

Ik kwam een duitse tegen die Svenja heet. In Sweden komt die naam niet heel veel voor.
Best aardig toch?

Ronja kan ook leuk zijn..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Nog wat

Ize, Isis.... Enz

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sascha2

Sascha2

19-04-2011 om 09:03

Jep

Tessa, Silke,

Yaron

Yaron

19-04-2011 om 13:56

Nog een paar

Ilse, Imke, Femke, Lize, Jitske...

elisa
elouisa
inez

Valkyre

Valkyre

19-04-2011 om 20:18

Ik dacht ook aan

... Svenja.
Of
Fenna, Stina, Line, Lise, Ella, Janna, Dina (ik houd van ouderwets...)
Berit (zo heet een goede vriendin van mij uit Noorwegen), Leah, Solveig (oh nee, dat kan niet, want dat spreek je uit als soewee).

Leuk, hoor, namen bedenken! Wij vonden juist een jongensnaam zo moeilijk... We hebben pas op het kraambed gekozen!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

19-04-2011 om 20:18

Manda

Oh ja, Inez! Mooi...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mammavanlinde

Mammavanlinde

19-04-2011 om 20:28

Linde

blijft mijn favoriete naam...

Petr@

Petr@

19-04-2011 om 21:09

Namen

Sterre, Sietske, Merijn, Lisanne, Rosalie, Isabel, Suus, Roos, Meike

Vloeken in de kerk

... maar ik zou ook op de betekenis van de naam letten.
En vernoemen.

Ik noem maar wat opties

Maar dat soort aspecten maakt het kiezen wel makkelijker, omdat de betekenis je een extra reden kan geven voor/tegen een bepaalde naam op je shortlist.

Mijn 2 centen

Marit vind ik zelf wel leuk. Weet eigenlijk niet of het Scandinavisch is.
Maar goed, ik heb een voorkeur voor meisjesnamen die op een medeklinker heten, en ben niet zo dol op namen die op een stomme -e eindigen (dus Linde etc. Ik zou mijn dochter trouwens niet te opzichtig naar enig gewas vernoemen, maar dat is een kwestie van smaak).

Solveigh zou ik afraden. Ik ken een Solveigh, en ze moet het altijd spellen, en gewoonlijk wordt de naam verkeerd uitgesproken. Nou ja, vermoedelijk feitelijk altijd, als ik nu lees dat je het als Soewee uit moet spreken, zijzelf zegt altijd Sólvee (en wij dus ook).

Groeten,

Temet

Oh nog een

Inger, ook zo een.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Biene M.

Biene M.

19-04-2011 om 22:26

Tessa inderdaad Of Maren, Elin, Inez ja, Nora, Dagmar.

En saar

..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rembrand

Rembrand

20-04-2011 om 09:38

Mijn duit

Nooit een dochter gekregen, maar wel gek op scandinivische namen.....
Marit, Jorunn, Maren.
M.

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

20-04-2011 om 13:04

Leuk!

Hoop leuke namen al…
Een Ronja zit toevallig bij mijn dochter in de klas, dus die wordt het niet.
Imke, Ilse, Fenna, Marit, Maren, Inger, Jet erg leuk, maar vindt mijn man niks.
Tessa had ik nog niet bedacht, zal ik eens overleggen.
Svenja en Solveig zijn te apart.
Zelf hebben we ondertussen Nienke en Maaike bedacht, maar ik houd me aanbevolen…..
2 lettergrepen klinkt beter bij de achternaam.

Vic

Vic

20-04-2011 om 14:38

Meike, Inke, Anna, Liesl, Mira.

Vic

Vic

20-04-2011 om 14:39

Oh en

Veerle (heb ik al eens voorgesteld aan iemand, en zij heeft daar uiteindelijk voor gekozen).

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

21-04-2011 om 07:50

Haha

Blijkt man gewoon een nicht te hebben die Tessa heet (met dezelfde achternaam ook). Dus dat wordt hem ook niet.....
Lastig zo'n grote familie met veel meisjes.

ishtar

ishtar

21-04-2011 om 14:58

Lieke

vind ik ook lief klinken.
Rosa.
Sterre
Frouke
Linde
Hilde

Rafelkap

Rafelkap

21-04-2011 om 19:55

Eeehhh

Liesbeth, Lisa, Metta
Liesbeth was hier een optie, het kleine zusje van Madieke (van Astrid Lindgren), maar wij kregen alleen zonen

Dendy Pearson

Dendy Pearson

21-04-2011 om 22:37

Leuk, een namendraadje

- Yrsa
- Julot
- Inge
- Nova
- Marél
- Pippa
- Madelief
- Merel
- Sandra
- Ilja
- Naobi

mijk

mijk

22-04-2011 om 12:52

Inderdaad heerlijk

een namendraadje: Ik ken een Iris met een zus die Sigrid heet. Vind ik wel aan alle voorwaarden voldoen.

Mijn favoriete scandinavische meisjesnaam is Kajsa maar die is misschien wat te apart!

Verder dacht ik aan

Line
Lieke
Jutta
Nienke
Janna
Tessel
Froukje
Femke

Succes ermee

Mijk (Meike of maaike is ook leuk )

Jitske de Graaff

Jitske de Graaff

23-04-2011 om 12:50

Vakantie

We gaan op vakantie wel eens denken. Bedankt weer.

Ilja vond man wel leuk, maar hij dacht dat het ook een jongensnaam kon zijn....

Vernoemen

Wij hebben de kinderen vernoemd naar de grootouders. Nu het geen verplicht nummer meer is, is dat des te leuker. Zelf vind ik het ook geen enkel probleem, eigenlijk best leuk, dat ik wel 4 nichten heb die net zo heten als ikzelf. Vernoemd naar een grootouder.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

23-04-2011 om 15:19

Ilja

Volgens mij is Ilja van orgine een russische jongensnaam, maar wordt het hier voornamelijk gebruikt als meisjesnaam. net als Nikita en Sascha.

grt Dendy

ishtar

ishtar

24-04-2011 om 12:30

En dan hedwig?

kom je ook niet vaak tegen.

Massi Nissa

Massi Nissa

24-04-2011 om 16:55

Kort

Ik vind korte namen voor meisjes erg leuk: Jet, Mae/May, Tia, Noor, Lin. Langere namen die ik mooi vind zijn vaak Spaans: Pilar, Luisa, Cruz, Idora, Luz, Mayte, Neva, Sol. Toch ook wel veel korte namen, zie ik . Die namen klinken in mijn oren zowel vrouwelijk als stoer, een ideale combinatie, toch? Ik krijg er ook altijd beelden bij van vrouwelijke hoofdrolspelers in Almodovar-films, vrouwen op hoge hakken die hun mannetje staan. Finse namen zijn ook prachtig: Kaisa, Kukka, Meri, Tuija. O, en als Tessa al vergeven is: wat dacht je van Tess?
Nog wat namen uit de Amazigh cultuur van mijn man: Illi, Izza, Lunja, Simen (betekent 'twee zielen'), Tala, Tayri, Nuella.
Groetjes
Massi (heeft zich maandenlang verdiept in meisjesnamen omdat ik dacht dat we zeker weten weer een meisje zouden krijgen)

Sascha2

Sascha2

24-04-2011 om 23:55

Haha massi (ot)

Ik moest wel grinniken toen ik je reactie las. Van je eerste rij namen zijn er zeker vijf bij, die hier regelmatig op het forum als nick voorkomen. Dat moet gezellig voor je zijn . En je laatste rij namen, die uit de cultuur van je man, klinken inderdaad prachtig. Maar ik voorzie wel dat de draadstartster hieruit niet kiest, ze wil namelijk een naam waarbij er niet getwijfeld kan worden over de spelling

Asa Torell

Asa Torell

26-04-2011 om 20:43

Ilja

Ik kende een jongens-Ilja vroeger, en er is ook een dichter (man) die zo heet, ik vind het daarom niet zo'n geschikte meisjesnaam. Vind ik trouwens voor meer in-andere-landen-jongensnamen gelden, zoals idd. Nikita en bijv. Luca. Sascha is trouwens ook in Rusland uniseks dacht ik, voor Alexander en Alexandra.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.