Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
anoniempje

anoniempje

06-01-2010 om 19:27

Oh nee,nu heb ik beleg op met salami en chorizo,mag je ook niet hebben

oh nee,nu had ik laatst met kerst carpaccio op,maar ook
beleg met salami en chorizo,en dat laatste mag je ook hlemaal niet,heb ik vorige week ook nog gewoon gegeten op de boterham 2 keer!
Ik ben nog maar 5 weken en 3 dagen,dus nog ene beetje vroeg om een test te doen of niet,maak me weer zo'n zorgen,ik wist niet dat je chorizo niet moht hebben,zucht....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Huh?

Sinds wanneer mag je geen salami en chorizo eten?
Echt nog nooit van gehoord.

Ook niet

Ook nog nooit van gehoord. Nou is er op het gebied van zwangerschap héél veel voortschrijdend inzicht (de do's en don'ts verschuiven nogal es), maar dit heb ik echt nog nooit gehoord. Het lijkt me ofwel een gloednieuwe regel, ofwel onzin. Ik zou het es navragen bij de vk.

anoniempje

anoniempje

06-01-2010 om 20:28

Tik maar eens in bij google chorizo en zwanger,salami mag wel!

tik maar eens in bij chorizo en zwanger,daar staat bij dat het niet mag,ik bel morgen even voor de zekerheid!

Ja maar

als je zo gaat denken mag je helemaal niks meer!
Oké, het is misschien beter om het even te mijden maar je hoeft echt niet gelijk in de stress te schieten als je een keer iets eet wat afgeraden wordt hoor.

Ik wist het trouwens ook niet van chorizo (en ik ben er bijkans verslaafd aan) en heb dat bij alle vier mijn zwangerschappen gewoon gegeten. Niks aan de hand.

Al die stress om alles wat je eventueel verkeerd gegeten zou kunnen hebben is denk ik slechter voor de baby dan een keer een beetje chorizo op je boterham.

Therese

Therese

07-01-2010 om 11:46

Op de site..

van het voedingscentrum staat inderdaad salami en chorizo sinds kort bij de verboden voedingswaar. Ik was er ook nogal door verwarring en heb enig navraag erna gedaan. Bijna alle huis-tuin-keuken salami's in Nederland zijn bewerkt en mogen gewoon gegeten worden.

Schijnbaar bestaan er ook onbewerkte varianten (met name in Italie) en deze mogen niet. Ik heb deze overigens nooit in de Nederlandse supermarkten gezien. Als je goed zoekt zul je ze vast kunnen vinden, maar deze zijn zeker niet gangbaar en de kans dat jij deze gegeten hebt is zeer klein. Geen zorgen maken dus!

anoniempje

anoniempje

07-01-2010 om 14:40

Dank je voor de info

Bedankt voor de info

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.