Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
mama-kim

mama-kim

18-09-2009 om 18:28

Onzekerheid over zwangerschap

hallo dames,

waarschijnlijk zal dit bericht erg bekend voorkomen!
ik heb toen ik 5 weekjes zwanger was mijn vk gebeld, ik mocht toen ik 7 weekjes was langskomen voor mn eerste gesprek daarna kreeg ik mn formulier mee om de echo aan te vragen...
helaas hadden deze niet zo vroeg plek en krijg ik m met 11+2 weken...

sinds 2 dagen heb ik echt slapeloze nachten dat ik me zo druk maak of t kind wel in oorde is!!
wordt er zelf echt gek van!..ben begin deze week nog bij de vk geweest maar die kon helaas nog geen hartje horen
hield me toen nog groot maar maakte me toch wel zorgen...maar sindsdien wordt het steeds erger, tiss echt verschrikkelijk dat wachten vooral nu nog 1,5 week wachten valt me heel erg zwaar..

hebben jullie hier ook ervaring mee (gehad) dan hoor ik het graag, misschien dat ik em dan een beetje gerust kan stellen

liefs kim

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Malihu

Malihu

21-09-2009 om 12:12

Mama-kim

Ik was er bij mijn tweede zwangerschap ook van overtuigd dat het niet goed was en hield mezelf ook steeds voor niet blij te zijn, omdat het waarschijnlijk toch niet goed was. Wat bleek, bij de 12 weken echo was alles helemaal in orde..... en bij de 20 weken echo ook.... en inmiddels is onze zoon alweer bijna 6 maanden oud

Waar het gevoel vandaan kwam weet ik niet, maar ik dacht écht dat het niet goed was.

Ik weet helemaal niet of je hier iets aan hebt, maar je vroeg om ervaringen, dus bij deze.
Heel veel succes nog deze week, ik duim voor een goede echo!

Rafelkap

Rafelkap

21-09-2009 om 15:07

Het blijft spannend

Ik was vooral bezorgd, omdat ik eerder een miskraam had gehad. Maar het blijft spannend hoor, als je je kindje op een gegeven moment gaat voelen wordt het wat minder, later is de a.s. bevalling weer spannend en straks de eerste schooldag Ontspan! Koop alvast een leuk knuffeltje en zorg voor leuke afleiding. Het is heel normaal dat je het hartje zo vroeg nog niet kan horen. Kan door de ligging, kan door de moederkoek, zegt helemaal niks.
Heel veel sterkte en ik hoop dat deze 1,5 week omvliegt!

Sascha2

Sascha2

21-09-2009 om 17:07

Herkenning

Zo onbezorgd als ik bij mijn eerste zwangerschap was, ben ik daarna nooit meer geweest. Inmiddels ben ik in mijn zesde zwangerschap beland, ik verwacht in oktober ons vierde kind. Tussen de eerste en tweede had ik twee miskramen en die hebben er hard ingehakt. Overigens, bij de eerste miskraam (de tweede was een hele vroege miskraam) had ik alle tekenen van zwangerzijn, geen haar op mijn hoofd die twijfelde. Pas toen ik bloedverlies kreeg, kreeg ik de twijfels. Bij de andere zwangerschappen, die dus wel goed zijn gegaan, heb ik juist in het begin niet altijd evenveel gevoeld qua zwangerschapskenmerken. Ik twijfelde enorm, juist omdat ik zo weinig merkte. Ik kon wel eerder terecht voor echo's, steeds rond de achtste week. Maar ja, dan had ik een echo en twijfelde ik nog... Het is namelijk geen garantie. Bij deze laatste zwangerschap heb ik geprobeerd om de twijfels het hoofd te bieden door te denken dat zolang ik geen bloedverlies had en geen krampen, er geen reden tot twijfel is. Moeilijk hoor! Mar het is wel mijn advies aan jou. Probeer niet teveel spoken te zien die er helemaal niet zijn. Anderhalve week wachten duurt gevoelsmatig misschien veel langer, maar geeft je wel meer kansen als de echo goed is.
Sterkte hoor!!

mama-kim

mama-kim

21-09-2009 om 21:09

Goed nieuws

hoi dames,

gelukkig goed neuws te melden..
heb thuis met mn doptone even geconcentreerd ziten luisteren (ben nu 10+3 weken) en raad eens..eindelijk toen ik het wilde opgeven vond ik het hartje!!!!
een last viel echt letterlijk van mijn schouders! ik was zo blij en opgelucht...onbeschrijfelijk..

wat erg bijzonder was, was dat ik het hartje vond precies op de plek, waar ik het hartje van sasa (mijn zoontje van 2) ook voor de eerste keer hoorde!

kortom, deze week kan niet meer stuk!
heel erg bedankt voor de lieve reacties! ben blij dat ik dat tot nu toe niet heb meegemaakt, ik zou niet weten hoe ik ermee om zou moeten gaan als ik een mk zou krijgen, echt super knap als vrouwen dat wel een goed plekje kunnen geven...

nu op naar mn echo volgende week dinsdag

veel liefs kim

xx

xx

23-09-2009 om 20:08

Heel herkenbaar

Ik heb begin dit jaar een miskraam gehad, die zo ontzettend fout is afgelopen dat ik zo ontzettend angstig ben voor mijn zwangerschap, ben met 8 weken op de echo geweest, dat was goed, maar mijn gyn gaf toen ook aan, dat geeft geen garantie. Nu mag ik volgende week weer, maar ik denk dat ik pas onbezorgd kan genieten als ik het zelf af en toe in mijn buik voel bewegen, tot die tijd maar veel bij de VK langs om het hartje te horen dat kan vanaf ongeveer 10 weken. En eerst de echo van aankomende week.... als ik er al aan denk word ik alweer zenuwachtig....

Groetjes,
Sannie

insider

insider

29-09-2009 om 13:07

Tip

Ik weet niet waar jij woont en hoe het in jullie streek geregeld is. Maar je zou kunnen overwegen een pretecho buro te bellen voor een afspraak zsm. Als je de rekening mee vraagt en deze opstuurt naar de verzekeraar wordt dit meestal gewoon vergoed. Moet je die andere echo wel afzeggen, je krijgte r maar 1 vergoedt. Wat je misschien zelfs eerst nog zou kunnen vragen aan je verloskundige of zij mogelijkheden ziet om eerder aan de beurt te komen. Jouw angsten zijn toch normaal?

Een insider.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.