Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
31-08-2025 om 20:09
Hi
Afgelopen februari ben ik bevallen en 4 dagen na de bevalling was ik ineens bang om in een psychose te raken. Er waren geen symptomen dat het ging gebeuren maar het zat in mijn hoofd en werd als een bandje constant afgespeeld. Het zakte af maar ik merkte dat ik niet helemaal gelukkig was. 2 weken daarna wilde ik niet meer, was ik op en zag geen uitweg meer. Ik wilde mijn kinderen dit niet aan doen. Mijn brein is volledig uitgeput en gedachtes nemen de overhand. Ik ben bang om letterlijk gek te worden en de controle te verliezen dag in dag uit, alsof mijn brein er ineens mee gaat stoppen. Alle hulp is ingeschakeld en ondertussen aan de escitalopram. Rondom mijn menstruatie worden de klachten weer erger en voelt het voor mij alsof ik terug bij af ben elke maand weer. Door veel te lezen/onderzoeken zelf ben ik er achter gekomen dat er nog veel te verwerken valt. Maar toch voel ik mezelf eenzaam hierin. Ik ben niet het type die dit soort dingen hier plaatst maar ik merk toch dat er een taboe op zit en ben enorm benieuwd of er nog meer mama’s zijn die dit herkennen? Ik hoor niemand om mij heen die dit ook heeft gehad of heeft. Ik hoop hier herkenning te vinden maar ook positieve verhalen misschien dat het beter gaat worden. Ben bang dat dat niet gebeurt. Liefs.
31-08-2025 om 20:13
wat goed dat je dt deelt . Je bent absoluut niet de enige. En het wordt beter . Dat heb ik om mij heen gezien.
31-08-2025 om 20:15
Wat naar, dikke knuffel. Ik heb daadwerkelijk een korte postpartum psychose gehad, maar dat is 23 jaar geleden. Psychosenet heeft een heel fijne online chatoptie met professionele hulpverleners. Zij zijn echt heel behulpzaam, ook als je angstig bent de controle te verliezen.
En je zou thee van moederkruid kunnen proberen, maar gezien je medicatie echt eerst met je arts overleggen!
31-08-2025 om 20:17
zelf geen ervaring, maar het gaat bij de meesten weer over. Weet nog dat mijn zus net bevallen was en die riep: Roze wolk? Het is hier gvd een grote donderwolk.