Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Freek1979

Freek1979

05-12-2008 om 12:00

Origineel kado

Ik zoek een echt leuk origineel kado voor mijn echtgenote die, als alles goed gaat, over ongeveer 8 weken zal bevallen van onze 2e zoon. Wie kan me helpen aan gouden tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

05-12-2008 om 13:14

Vragen.

Ik wil best meedenken met je Freek.
Daarvoor moet je wel wat meer info geven.
Heb je haar na de bevalling van de eerste een kado gegeven, en zo ja, wat was dat ?
In wat prijsklasse moeten wij denken ?
Groetjes, M.

Freek1979

Freek1979

05-12-2008 om 13:59

Antwoorden

Nee ik moet eerlijk toegeven dat ik rondom de 1e bevalling in alle hectiek (plotselinge ziekenhuisopname, keizersnee) en eigen zenuwen geeneens aan een kado gedacht heb.

Heb geen vast budget in gedachten. Laten we zeggen tot 100 euro. O ja; en uitjes zonder de kids zoals een nachtje weg voor 2, een luxe diner ofzo vallen ook af.

Bedankt voor het meedenken alvast!!

Rembrand

Rembrand

05-12-2008 om 14:36

Voor twee tegelijk?

Hoi Freek,
Je kan het natuurlijk in één keer goed maken
Ik weet niet of je vrouw dit mooi vind, maar een mooie armband met twee hangertjes eraan van kinderkopjes. Het is een beetje passé, maar sommige vrouwen vinden dat toch wel erg mooi. Andere mooi sieraden kan je zien via http://www.mamour.com/index2.html ( ook erg mooi !).
M.

Idee

Ik kreeg na de bevalling van onze 2e van mijn man een beeldje van een moeder met 1 kindje aan de hand en eentje op de arm en na de bevalling van de derde uit soortgelijke serie een beeldje van moederhand met 2 kinderhandjes en een babyhandje daarin.
Moet je van houden natuurlijk (maar dat is met al deze dingen), ik was er erg blij mee.

Idee

Ik kreeg van mijn man na de geboorte van de 3e een gouden hanger van moeder met kind, en een gouden kettinkje. Sindsdien draag ik hem altijd. Ben er heel blij mee dus.
Groeten Lieuwkje.

Dees 68

Dees 68

06-12-2008 om 22:50

Esmee!

Zo'n beeld wil ik ook! Enig idee waar manlief dit zou kunnen vinden. Voor Kerst ofzo. Hij blij, ik blij .

Dees

Mijn man heeft ze toen via internet gevonden, beide bij een andere site. Ik had hem nu (ben zwanger van de 4e) ook al de hint gegeven dat ik nog wel zo'n beeldje wil maar hij weet niet meer waar hij ze toen gevonden heeft dus ik heb het vermoeden dat hij al weken aan het zoeken is, hihi...

Een diamant natuurlijk

een mooie ring met een diamant en daarin gegraveerd dat je van haar houdt.

Ja dat moet je maar een lening afsluiten.

Dees 68

Dees 68

08-12-2008 om 14:31

Esmee

Wat dom van hem dat hij de sites toen niet bij favorieten heeft opgeslagen .

Ik hoor het graag als de zoekactie nog wat heeft opgeleverd, maar ik neem aan dat dat voor deze kerst niet meer gaat lukken.Dus ik zal zelf ook maar eens een poging wagen.

Carolien

Carolien

08-12-2008 om 20:23

Drie keer iets anders

wel steeds een sierraad. Bij de eerste een gouden ketting, bij de tweede een paar gouden oorringen en bij de derde een ring. Ik moest trouwens wel steeds mee het sierrad uitzoeken, want mijn man wilde niet het risico lopen met iets thuis te komen dat ik niet zo mooi vond..
Alle drie de sierraden draag ik dagelijks. Ze zijn me heel erg dierbaar.
groetjes,
Carolien

Ilona

Ilona

09-12-2008 om 16:28

Ook een sierraad

Na de geboorte van onze eerste kreeg ik van mijn man een gouden bedeltje (kinderwagen) voor aan mijn ketting. Daar hingen al een hartje en een klavertje (staat voor mij voor liefde en geluk). Ik ben toen zelf meegeweest met uitzoeken (na een poosje uiteraard)
Nu ben ik zwanger van de tweede en ik hoop op weer een leuke bedel. Misschien dit keer een eendje of een slofje of een hobbelpaardje of... Ik draag de ketting elke dag.
Houdt je vrouw van bloemen? Wat dacht je van een grote bos rode rozen? Misschien niet zo origineel, maar romantisch genoeg om elke vrouw een speciaal gevoel te geven, denk ik.

femmetje

femmetje

10-12-2008 om 09:14

Ook

een sieraard!!
Wel heel origineel vond ik... ik kreeg 3 ringentjes met 3 verschillende kleuren steentjes.
Hij had het als volgt bedacht: De eerste van voor de mamma dat is een pareltje en 2de is een zwart steentje dat is de pappa en de glimmer is voor ons kindje!! Nu ben ik zwanger van nummer 2 en verwacht... een vierde ringentje..... haahahha!!

Liefs en succes!

Dees

Voor zover ik weet heeft mijn man nog niks gevonden maar ik zag toevallig vanochtend bij de VK een paar van dergelijke beelden in een vitrine staan. Ben vergeten te vragen waar ze die vandaan had (zwangerschapsdementie ) maar misschien weet de vk waar jij geweest bent wel een adres? Of je bent bij een gyn geweest, kan natuurlijk ook.

Sascha2

Sascha2

10-12-2008 om 16:39

Misschien

Misschien vind je een mooie fotoshoot iets? Tegen de tijd dat iedereen weer een beetje uit de kreukels is? Of een hele mooie uitvergroting van je twee kinderen op een canvasdoek?

Bij de eerste zwangerschap kreeg ik trouwens een gouden ring in de vorm van een zwangere buik met een diamantje erin (heeft manlief zelf ontworpen, neef is goudsmit en heeft de ring gemaakt). Toen ik van de tweede zwanger was kwam er een tweede steentje in en bij de derde een derde. Ik grap nog weleens dat er toch echt nog een steentje bij past, maar dan verschiet mijn man De ring is mij erg dierbaar, ik zou echt niet zonder willen.

Seej

Seej

10-12-2008 om 21:20

Hihi, over rozen

Na de geboorte van onze eerste kreeg ik van mijn man 42 rode rozen, voor elke week van de zwangerschap 1. Als hij vantevoren had geweten wat ze zouden kosten had ik er maar 9 gekregen zei hij, voor elke maand van de zwangerschap 1 Hoe romantisch, hihi.

Verder heb ik voor elk kind een briljantje in mijn trouwring.

Succes en ik wens jullie alvast een voorspoedige bevalling.
groetjes Seej.

In de v.s...

...noemen ze zo'n en kado een 'push present'. En in sommige kringen in NL heet het ' werpgoud'. Haha, ik vind het wel grappig.

Mijn man is heeeeel romantisch maar bij de geboorte van mijn kinderen heb ik geen sieraden gekregen. Vind ik heel stiekem best een beetje jammer, kan me voorstellen dat zoiets je heel dierbaar is. Dus je zal haar vast blij maken Freek!

Voorspoedige bevalling gewenst.

Ook niets

Nooit iets gekregen. Ooit iets van gezegd en toen was de reactie 'maar je had toch al een baby gekregen?'...

Hanger

Ik ben geen echt sieraden typje maar hou wel van een wat stoere hanger. Bij de geboorte van mijn oudste heb ik een hanger gekregen (teken vd maan voor ons speciale betekenis) met achterop iets gegraveerd. Die hanger is me nog steeds erg dierbaar.
Bij de 2e kreeg ik een beeldje bij de derde een sleutelhanger. Ook allemaal erg leuk!

Oh die beeldjes van mama en kind kun je kopen in de wereldwinkel. Ik heb er na mijn 2e bevalling eentje voor de VK gekocht die hem inderdaad ook in haar praktijk heeft staan.

Gr.
Moon32

Gerrie

Gerrie

12-12-2008 om 19:27

Website beelden

Ik las dat mensen opzoek waren naar beelden.
Ik vind deze echt mooi. (smaken verschillen)
Gezin tot en met 4 kinderen (bij statue).

http://www.desterrespeelgoed.nl/webshop.asp?cat=20121&scat=

Family Line serie

misschien dat iemand er wat aan heeft.

gr.
Gerrie

Rembrand

Rembrand

12-12-2008 om 23:31

Heb ik een beeld van!

Ik heb de man,vrouw met baby.
Erg mooi inderdaad !
M.

Mooi

Het is dan wel niet hetzelfde als ik de vorige keren gehad heb maar ik vind de beelden wel erg mooi! Fijn dat er mensen zijn die beter kunnen googelen dan mijn man Ik heb de tip wel gelijk doorgegeven, ben benieuwd of ik m ook daadwerkelijk krijg straks na de bevalling. Bedankt in ieder geval.

caro

caro

15-12-2008 om 17:44

Sieraad bij positieve test

Heb drie keer een cadeau gekregen toen de zwangerschapstest posittief bleek. Twee kettingen en een armband, met symbolische steentjes. Heel leuk, want dan draag je het ook echt samen met je kind, beetje bijgelovig werd ik er zelfs van! En nu ook draag ik sieraden nog heel vaak..

Gniffel...

Bij de titel 'sieraad bij positiee test' zag ik het al helemaal voor me: een ketting met hanger waar de predictor in past...gat in de markt???

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.