Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Pigmentvlekken/ zwangerschapsmasker

hi lieve mama’s /to be,

mijn kleine meid is inmiddels een half jaar en ik heb helaas door mijn zwangerschap pigmentvlekken in mijn gezicht gekregen op hele vervelende plekken. Ik heb al wat behandelingen gehad die het wat minder hebben gemaakt, maar nu de zon weer doorkomt vlamt het toch wel weer op.. ik baal er zo van en vind het zo ontzettend lelijk en storend bij mezelf. Ik ben opzoek naar vrouwen die dit ook hebben en mij kunnen helpen naar de weg van acceptatie.. de zomer en lente waren altijd mijn fijnste tijden van het jaar, nu ben ik alleen maar bang om in de zon te lopen

Ik krijg door hyperpigmentatie op een paar plekken ook snel vlekken. Ik draag eigenlijk altijd al bijna het hele jaar door buiten een pet/hoed, dat deed ik al omdat ik sowieso niet van zon in mijn gezicht houdt, tegen de kou, tegen de regen. Ik merk dat dát veel scheelt. Daarnaast met een hoge SPF smeren, maar ivm sport vergeet ik dat nogal eens.

Ik heb het zelf vrij snel geaccepteerd, want tja, het is wat het is, en ik kan het gewoon niet 100% voorkomen. Ik stoor mij wel aan opmerkingen van anderen en die opmerkingen accepteer ik eerlijk gezegd niet, dus daar zeg ik altijd iets van. Onbeschoft gedrag.

Herkenbaar! Heb er ook last van, sinds mijn zwangerschap is het nog erger geworden.

Wat bij mij helpt is goede producten met actieve ingrediënten gebruiken. Ik ben echt fan van the ordinary, maar heb nu ook facetheory sinds kort. The ordinary heeft meer losse producten, facetheory meer producten waar al zaken gemixt zijn. Hier zitten actieve stoffen in, die ook echt wat doen voor je huid. Het is wel een zoekwerk om de juiste producten voor jouw huid te vinden. 

En heel belangrijk.... spf smeren! Elke dag, ook als het bewolkt is. Het kleinste uv straaltje zorgt bij mij al voor hyperpigmentatie. In de winter gebruik ik spf30, de rest van het jaar 50. 

Inderdaad koop een goede zonnebrand met de juiste factor en smeer altijd voor je naar buiten gaat. En ja, bedenk dat ieder mens wel eens wat heeft, sommige mensen hebben altijd iets. Jij hebt een mooi kind gebaard. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

09-03-2022 om 13:43

Ik heb dat ook gehad. gebruik nu een aantal jaren Paula's Choice en het is nagenoeg weg. 

Romym

Romym

09-03-2022 om 13:44 Topicstarter

Tickel schreef op 09-03-2022 om 13:43:

Ik heb dat ook gehad. gebruik nu een aantal jaren Paula's Choice en het is nagenoeg weg.


wat goed om te horen! Waar zat het precies bij je? Hoelang heeft het geduurd voor het weg was en kom je nog wel in de zon? 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

09-03-2022 om 13:45

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

09-03-2022 om 13:48

Romym schreef op 09-03-2022 om 13:44:

[..]

Bij mij zat het rond/onder mijn ogen. Ik kom wel in de zon en gebruik minimaal factor 30. Je moet wel geduld hebben en niet verwachten dat het binnen 2 weken weg is. Ik heb er ruim een jaar over gedaan. Inmiddels heb ik meerdere producten van PC die niet speciaal tegen pigmentvlekken zijn, maar dit komt van de website, mocht je interesse hebben. 



Paula’s Choice-collectie bij pigmentvlekken

In de collectie van Paula’s Choice vind je diverse effectieve producten om pigmentvorming tegen te gaan en bestaande huidverkleuringen te vervagen.

  • RESIST DAGCRÈME SPF 50 helpt bestaande zonneschade te herstellen en gaat de vorming van nieuwe pigmentvlekken tegen.
  • 10% AZELAIC ACID BOOSTER pakt meerdere huidproblemen tegelijk aan. Vervaagt pigmentvlekken en huidverkleuringen die veroorzaakt zijn door puistjes. Helpt het ontstaan van nieuwe puistjes voorkomen en gaat huidveroudering tegen.
  • C25 SUPER BOOSTER helpt dankzij de hoge concentratie vitamine C bij het vervagen van hardnekkige bruine pigmentvlekjes en oppervlakkige verkleuringen als gevolg van zonneschade of hormonale veranderingen.
  • RADIANCE RENEWAL MASKER is een zijdezacht masker dat intensief hydrateert en pigmentvlekjes vervaagt. Je doffe huid gaat zo weer stralen.




ik had dit ook. Tijdens mijn derde zwangerschap ontstaan, zat bij mij vooral op mijn voorhoofd. Eerst stoorde ik mij eraan, daarna geaccepteerd. Inmiddels is mijn jongste bijna 9 jaar en de vlekken zijn vanzelf weer verdwenen. Er is dus hoop!

Ik heb de vlekken later teruggekregen, mijn jongste is in de 20. Blijven smeren, gewoon altijd en geen resultaat verwachten, volgend jaar ook gewoon blijven smeren om het te voorkomen. 

Ik had het in de zwangerschap wel eens maar nu komt het ineens weer. Nog veel erger, lijkt eerder hyperpigmentatie. 

bij mij werd ern plek minder door paulas choice 10% exfoliant te smeren en iedere dag factor 50 te gebruiken 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.