Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
Therese

Therese

23-03-2010 om 18:49

Placenta praevia (voorliggende placenta)

Heeft iemand ervaring met een placenta praevia? Zo ja is deze voor de bevalling nog voor de baarmoedermond weggetrokken en heb je last gehad van veel bloedverlies tijdens de zwangerschap?

Ik merk met name dat ik zeer angstig ben voor bloedverlies en tot nu nog geen enkele beweging in de placenta. Ik ben pas 24 weken en heb nog even de tijd, maar begin er wel meer rekening mee te houden dat de placenta verkeerd kan blijven liggen. Hij ligt ook aan de achterzijde wat de kans op meegroeien/ weggroeien verkleind. Daarnaast heb ik nogal wat littekenweefsel in mijn baarmoeder waardoor die waarschijnlijk ligt waar die nu ligt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
femmetje

femmetje

24-03-2010 om 10:19

Therese

Aller eerst wat goed om wat van je te horen!

Ik heb een voorliggende placenta gehad en daardoor bloedverloren in vooral de eerste maanden van de zw schap. bij 35 weken was de placenta ver genoeg naar boven geschoven/naar boven mee gegroeit om gewoon te mogen bevallen.
Bij de 2de zw schap lag de placenta achter.
Dus geen "last" gehad.
ALs je placenta niet vergenoeg mee groeit naar boven dan word het meestal een keizersnede.

Ik wens je een mooie zwschap toe! en volg je nog wel een beetje in je draadje op gezellig.

Liefs Femmetje.

Therese

Therese

28-03-2010 om 14:55

Femmetje

Bedankt voor je antwoord. Heb je veel bloed verloren? Als ik de gynaecoloog hoor kun je zoveel bloed verliezen dat je in shock kan raken. Ik vond dat zelf wel heftig klinken.

Heb je tussen de 20 en 35 weken ook nog een echo gehad? Ik ben benieuwd of je een idee hebt, wanneer jouw baarmoedermond vrij kwam te liggen.

Mijn placenta ligt trouwens wel achter, maar dus ook over de baamoedermond. Over anderhalve week weer een echo, dus ik ben benieuwd!

Heeft iemand anders er ervaring mee?

femmetje

femmetje

28-03-2010 om 20:23

Therese

Oh de jouwe kigt wel achter en wel ervoor?
Heb jij bloedverlies dan?

Ik heb wel bloed verloren maar niet zo ontzettend veel.
wel vaak soms wel dagen achter elkaar.
Ik heb veel echo's gehad rond de 34ste week konden ze zeker zeggen dat hij ervoor weg was.
Ik heb met 31 weken ook nog aan de weeen remmers gelegen en toen lag hij er nog wel voor dus dat was wel even spannend.Gelukkig bleef kindje zitten tot 38 weken dus prima.

Vriendin van mij die nu naast me zit heeft ook een voorliggende placenta gehad geen bloed verloren en bij haar was ie hoog genoeg met 31 weken. Zij heeft ook extra echo's gehad met 25 weken en 30 en 32 weken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.