Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -


masatu schreef op 08-10-2022 om 08:58:

Net getest & hartstikke positief!

Gefeliciteerd 🥳 Wat een leuk nieuws!

afrodite05 schreef op 08-10-2022 om 09:12:

Zelf ben ik vandaag 6 weken zwanger. Zo ver heb ik het nog nooit geschopt (5x miskraam). Wij zijn sinds 2018 bezig, maar hopelijk wordt dit dan eindelijk ons eerste kindje. We hebben er in elk geval alles aan gedaan: zelf proberen, IUI, daarna in het buitenland IVF/ICSI (waarvan de 5 miskramen in 1 jaar tijd). We waren net bezig met de overstap naar de derde kliniek (ander buitenland) maar nu blijk ik spontaan zwanger. Doodeng. En dan denk je misschien: ok, na al die tijd pech en ongeluk zullen er nu mooie tijden aanbreken, maar helaas. Ik ben megamisselijk, moet veel overgeven ondanks medicatie, kan niet veel anders dan op bed liggen en me ellendig voelen. Dus als iemand de gouden tip heeft, houd ik me aanbevolen... Ik had het zo anders gehoopt.

Jij ook gefeliciteerd. Wat een traject heb je doorlopen. Hoe je je nu voelt zo voelen veel zwangere vrouwen zich. Ik kan me voorstellen dat je er in je hoofd misschien een hele andere voorstelling van had gemaakt, misschien ook omdat het al een tijdje duurde. Maar het eerste trimester voelen de meeste vrouwen zich niet zo top, dat schijnt wat later in de zwangerschap vaak weer bij te trekken.

masatu schreef op 08-10-2022 om 08:58:

Net getest & hartstikke positief!

Gefeliciteerd!

afrodite05 schreef op 08-10-2022 om 09:12:

Zelf ben ik vandaag 6 weken zwanger. Zo ver heb ik het nog nooit geschopt (5x miskraam). Wij zijn sinds 2018 bezig, maar hopelijk wordt dit dan eindelijk ons eerste kindje. We hebben er in elk geval alles aan gedaan: zelf proberen, IUI, daarna in het buitenland IVF/ICSI (waarvan de 5 miskramen in 1 jaar tijd). We waren net bezig met de overstap naar de derde kliniek (ander buitenland) maar nu blijk ik spontaan zwanger. Doodeng. En dan denk je misschien: ok, na al die tijd pech en ongeluk zullen er nu mooie tijden aanbreken, maar helaas. Ik ben megamisselijk, moet veel overgeven ondanks medicatie, kan niet veel anders dan op bed liggen en me ellendig voelen. Dus als iemand de gouden tip heeft, houd ik me aanbevolen... Ik had het zo anders gehoopt.

Wat een traject en wat zul je je onzeker voelen over deze zwangerschap. Ook al is de enorme misselijkheid een goed teken.

Mijn tip focus op drinken. Eten is minder belangrijk. Als drinken ook moeilijk binnen blijft probeer dan eens met de temperatuur te experimenteren. Ijskoud hielp bij mij een hoop. Ook water met een paar druppels geconcentreerd citroensap of bruiswater kan een verschil maken.

Verder qua eten kun je ook eens proberen juist heel vet te eten. Denk aan bijvoorbeeld frikandellen. Lukt het eten helemaal niet dan kunnen dingen als druivensuiker ook helpen om je iets minder slap te voelen.

Verwacht geen wonderen van de bovenstaande tips.

Ga op tijd terug naar de huisarts. Vooral als je merkt dat je niet meer moet plassen.

Weet ook dat je niet alleen bent. Er is een praatgroep op facebook van de stichting zehg. Wellicht dat je daar steun uit kunt halen.

Heel veel sterkte.

Regendrup. schreef op 08-10-2022 om 08:42:

Vandaag is het zover: de spiraal gaat eruit. Dan begint de gekke periode voor mij weer, ben wel heel benieuwd hoe mijn cyclus er nu aan toe is... voor de vorige zwangerschap zat hij tussen de 50-60 dagen.

Ben benieuwd hoe lang ik er "nuchter" in kan staan en me niet weer druk ga maken.

Spannend Regendrup! Wel een lange cyclus zeg, dat lijkt mij heel vervelend. Ben je van plan ovulatietesten te gebruiken om iets meer zekerheid te krijgen?

afrodite05 schreef op 08-10-2022 om 09:12:

Zelf ben ik vandaag 6 weken zwanger. Zo ver heb ik het nog nooit geschopt (5x miskraam). Wij zijn sinds 2018 bezig, maar hopelijk wordt dit dan eindelijk ons eerste kindje. We hebben er in elk geval alles aan gedaan: zelf proberen, IUI, daarna in het buitenland IVF/ICSI (waarvan de 5 miskramen in 1 jaar tijd). We waren net bezig met de overstap naar de derde kliniek (ander buitenland) maar nu blijk ik spontaan zwanger. Doodeng. En dan denk je misschien: ok, na al die tijd pech en ongeluk zullen er nu mooie tijden aanbreken, maar helaas. Ik ben megamisselijk, moet veel overgeven ondanks medicatie, kan niet veel anders dan op bed liggen en me ellendig voelen. Dus als iemand de gouden tip heeft, houd ik me aanbevolen... Ik had het zo anders gehoopt.

Jeetje, wat een heftig proces zeg! Ik hoop heel erg voor je dat het deze keer goed blijft gaan.

Ik heb helaas geen tips voor je qua misselijkheid. Hopelijk kan de verloskundige, huisarts of lotgenotencontact je een beetje helpen!

En bedankt allemaal voor de felicitaties. Het nieuws is nog niet helemaal bij mij binnengekomen geloof ik, maar de realisatie komt vast vanzelf.

Wanneer hebben jullie eigenlijk aan ouders/goede vrienden/werk/familie etc. laten weten dat je zwanger bent? Ik merk dat ik zelf liever nog even zou willen wachten met vertellen tot het nieuws wat meer geland is bij mijzelf en het wellicht ook wat zekerder is, terwijl mijn man het liefst nu al zijn ouders zou willen opbellen.

masatu schreef op 08-10-2022 om 10:55:

En bedankt allemaal voor de felicitaties. Het nieuws is nog niet helemaal bij mij binnengekomen geloof ik, maar de realisatie komt vast vanzelf.

Wanneer hebben jullie eigenlijk aan ouders/goede vrienden/werk/familie etc. laten weten dat je zwanger bent? Ik merk dat ik zelf liever nog even zou willen wachten met vertellen tot het nieuws wat meer geland is bij mijzelf en het wellicht ook wat zekerder is, terwijl mijn man het liefst nu al zijn ouders zou willen opbellen.

Wij hebben het aan de ouders verteld na de 8 weken echo. Op het werk rond de 12 weken. Maar ik heb het nog lang niet aan iedereen verteld, de meeste vrienden weten het ook nog niet. 

Masatu en Aphrodite: van harte 

Wat ontzettend heftig Aphrodite, ik duim heeeeeel hard voor jullie dat het nu wel zo mag zijn!

Ik ben gisteren ongesteld geworden. Zaterdag spiraal eruit dus ik was wel verbaasd. De verloskundige zei inderdaad dat de spiraal de boel ook heeft kunnen resetten. Dus ik ben heel benieuwd!

masatu schreef op 08-10-2022 om 10:25:

[..]

Spannend Regendrup! Wel een lange cyclus zeg, dat lijkt mij heel vervelend. Ben je van plan ovulatietesten te gebruiken om iets meer zekerheid te krijgen?

Ja dat was wel heel vervelend de vorige keer. Ik werd er echt heel onzeker van.

Maar ik wil geen ovulatie testen of andere hulpmiddelen gaan gebruiken. Ik ga het proberen los te laten. Om mezelf te beschermen hebben we sowieso gezegd dat we maximaal een jaar willen proberen. Klinkt misschien gek, maar onze wens voor een tweede zit niet diepgeworteld. Het is ontstaan met de tijd. 

Ik denk dat ik er beter mee om kan gaan als de tweede niet gaat lukken, dan dat ik die eerste niet had gehad. En ik besef heel goed dat dit pijnlijk kan klinken voor anderen, maar zo staan wij er (op dit moment) in. En ik hoop echt heel erg dat dat zo gaat blijven. Een tweede is heel gewenst en mag komen als het zo mag zijn. Maar ik heb nu niet die noodzaak die ik in mijn lijf voel (Sorry ik weet het niet anders uit te leggen). 

Gisteren een hartslag gezien en gehoord. Het dringt nog niet echt door, lig met uitdrogingsverschijnselen in het ziekenhuis (jeuj, hg zwangerschap). Maar het is een begin! De hartslag dan, ik hoop dat de extreme misselijkheid snel weg is.

afrodite05 schreef op 11-10-2022 om 08:19:

Gisteren een hartslag gezien en gehoord. Het dringt nog niet echt door, lig met uitdrogingsverschijnselen in het ziekenhuis (jeuj, hg zwangerschap). Maar het is een begin! De hartslag dan, ik hoop dat de extreme misselijkheid snel weg is.

Wat fijn dat je een hartslag hebt gezien en gehoord, dat maakt het toch weer wat echter. Maar wat vervelend dat je zo’n last hebt van misselijkheid. Ik hoop voor je dat het snel wat beter word. Gelukkig zullen ze in het ziekenhuis wel goed op je letten. Krijg je medicijnen tegen de misselijkheid?

Wow Regendrup, dat is al weer snel een menstruatie! Ik hoop dat jullie het geluk gegund is.

Afrodite, wat lijkt mij dat bijzonder om de hartslag voor het eerst te horen! Hoe ver was je nu ook alweer? En heel veel beterschap natuurlijk, hopelijk snel weer uit het ziekenhuis en minder misselijk!

Nog een vraagje van mij: op internet vind je natuurlijk allemaal informatie over je embryo & jijzelf in week x van de zwangerschap. Maar hoe tellen ze dat? Ik ben nu bijv. (volgens eigen telling) 4 wk & 5 dagen zwanger. Is dat "week 4" of "week 5"?
Ik dacht dus week 5, maar via het zwangerenportaal (site via verloskundige waar ik mij net moest aanmelden) is het week 4. Ik vind het maar verwarrend 

masatu schreef op 11-10-2022 om 09:01:

Wow Regendrup, dat is al weer snel een menstruatie! Ik hoop dat jullie het geluk gegund is.

Afrodite, wat lijkt mij dat bijzonder om de hartslag voor het eerst te horen! Hoe ver was je nu ook alweer? En heel veel beterschap natuurlijk, hopelijk snel weer uit het ziekenhuis en minder misselijk!

Nog een vraagje van mij: op internet vind je natuurlijk allemaal informatie over je embryo & jijzelf in week x van de zwangerschap. Maar hoe tellen ze dat? Ik ben nu bijv. (volgens eigen telling) 4 wk & 5 dagen zwanger. Is dat "week 4" of "week 5"?
Ik dacht dus week 5, maar via het zwangerenportaal (site via verloskundige waar ik mij net moest aanmelden) is het week 4. Ik vind het maar verwarrend

Ja ik vind dat soms ook verwarrend. Sommige sites geven dat ook verkeerd aan volgens mij. Zwangerenportaal doet het wel goed, bij mij in ieder geval. Ze tellen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Na je termijnecho veranderen ze het in de uitgerekende datum.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.