Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -


agh vrouw toch @Melmel

Melmel

Jeetje Melmel, wat een verdrietig berichtje  Hopelijk hebben jij en vriendin veel steun aan elkaar. 

Hoe gaat het hier met iedereen?
Zelf nog een paar dagen werken tot mijn verlof. Deze laatste loodjes wegen zwaar

Neweve wat fijn dat je verlof in zicht is. Gaat het verder goed met je? 

Ik weet even niet zo goed waar ik gestopt ben met delen. Heb nu 4 miskramen gehad.
Tijdens een Gis echo leek het er op dat ik mogelijk wat poliepen in de baarmoeder heb. Moet morgen een hysteroscopie inplannen. We gaan zien of dat gaat helpen. 

Hoe gaat het met de andere dames? 

Ach jee, 4 miskramen. Wat een achtbaan van emoties zijn jullie door gegaan afgelopen half jaar/jaar. 
Veel succes bij de hysteroscopie. 

Lichamelijk gaat het best goed, vooral last van vermoeidheid (en slapeloosheid). 

hi 
ik heb een flinke rollercoaster van emoties achter de rug, had vorige maand eindelijk mijn afspraak in het ziekenhuis arts was heel aardig en geruststellend heb meerdere onderzoeken gehad, vriends zaad is door de magel gehaald.

  ik heb prima eierstokken en voldoende reserve eicellen blijkbaar had ik het verkeerd begrepen van de eerste arts, en er is niet echt een duidelijke verklaring waarom ik niet zwanger word.
vriends uitslag was ook goed hij zat net op het randje van gezonde zaadcellen,

arts wilt volgend jaar zsm beginnen met IUI-KI, als dat niks uithaalt wordt IVF  was het liefst dit jaar al begonnen maar werd erg krap met de feestagen in het zicht.
dus eerst week van januari heb ik een voorlichtingsgesprek en daarna gaan we waarschijnlijk van start.

arts zei het wordt een vruchtbaar 2024, ik hoop het🤞

@bailey  veel succes 

@neweve sterkte met de laatste loodjes

ik had laatst een gewone echo en de echoscopist vroeg of ik het geslacht wilde weten omdat het zo duidelijk was. Het was met 12 weken en 4 dagen. Ze zegt het wordt een meisje. Ik vroeg mij af of het nog een jongen kan worden. Misschien heeft iemand ervaring met zo een vroege geslachtsbepaling. 

@moederkareltje je bedoelt vast niet letterlijk of een meisje nog een jongen wordt, maar of de geslachtsbepaling betrouwbaar is. Zo vroeg is de geslachtsbepaling niet betrouwbaar.

@Neweve heel herkenbaar die laatste loodjes... sterkte!!!

@marielaveau en @baileys jullie ook veel sterkte en ik hoop ook voor jullie op een vruchtbaar 2024

Bij een speciale geslachtsecho met 15 weken werd ons verteld dat het 100% zeker een meisje zou zijn.. en met de 20 weken echo had ons meisje plots een piemeltje en hebben we nu een zoon. Dus persoonlijk vertrouw ik (vroege) geslachtsbepalingen niet meer. 

Moederkareltje schreef op 22-12-2023 om 12:34:

ik had laatst een gewone echo en de echoscopist vroeg of ik het geslacht wilde weten omdat het zo duidelijk was. Het was met 12 weken en 4 dagen. Ze zegt het wordt een meisje. Ik vroeg mij af of het nog een jongen kan worden. Misschien heeft iemand ervaring met zo een vroege geslachtsbepaling.

Op deze termijn is het waarschijnlijk bepaalt middels de nub-theorie. 

Wat ik kon vinden: "Na 11 weken is de nub theorie met 54% betrouwbaar. Na 12 weken zwangerschap klopt 77% van de voorspellingen, en bij 13 weken zwangerschap is dat 79%."

masatu schreef op 22-12-2023 om 14:14:

Bij een speciale geslachtsecho met 15 weken werd ons verteld dat het 100% zeker een meisje zou zijn.. en met de 20 weken echo had ons meisje plots een piemeltje en hebben we nu een zoon. Dus persoonlijk vertrouw ik (vroege) geslachtsbepalingen niet meer.

Oww dat is echt wennen dan als je het denkt zeker te weten.. Ik heb een echte  geslachtsbepaling op 15+3 gepland. Ik dacht ik skip die nu ik het al weet maar als ze zelfs dan fouten maken kan ik beter wachten op de 20 weken echo. 

Moederkareltje schreef op 22-12-2023 om 16:40:

[..]

Oww dat is echt wennen dan als je het denkt zeker te weten.. Ik heb een echte geslachtsbepaling op 15+3 gepland. Ik dacht ik skip die nu ik het al weet maar als ze zelfs dan fouten maken kan ik beter wachten op de 20 weken echo.

Of je laat je verrassen na ca 40 weken. 😁

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.