Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Pre bevallling cadeautjes collega

Een collega van mij gaat in september bevallen van een jongetje. Nu willen we vooraf namens het team wat aan haar geven. Ik ga met een collega naar de Hema om wat te kopen. Wat is nu leuk om te geven?


Beetje gevaarlijk, ik zou vooraf geen baby gericht cadeau kopen. Maar een Douglas bon of een rituals pakket voor de moeder. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

22-06-2022 om 13:41

Ik zou wat kleding kopen wat in de winter gedragen kan worden. 3+ maanden. Dit vind ik zelf een erg leuke site, en goede aanbiedingen als je lid wordt.
https://nl.okaidi.be/prive-verkoop/n-11056-univers~babyjongen

Viva-amber schreef op 22-06-2022 om 13:31:

Beetje gevaarlijk, ik zou vooraf geen baby gericht cadeau kopen. Maar een Douglas bon of een rituals pakket voor de moeder.

Zo mee eens.  Ik ging ooit weg bij een werkgever toen mijn collega al met zwangerschapsverlof was.  Ik had een babycadeautje in haar la gelegd.  Iets wat ze ook nog kon gebruiken als ze terug was van zwangerschapsverlof. 

Die baby heeft het nooit gedragen,  die was in de bevalling overleden. 

Iets geven voor de moeder - helemaal mee eens! Babykleertjes komen later wel.

Mijn collega kreeg een verwenpakketje voor zichzelf, goede chocola, tijdschrift dat zij leuk vindt, iets van bodylotion ofzo. Nog even een beetje me-time voor de baby er is was het idee

we hadden op mijn werk een leuk pakketje gemaakt met dingen voor de moeder. Een leuk tijdschift, thee, chocolade en een cadeaubon (te gebruiken voor iets voor de moeder zelf of iets voor de baby) en iets voor douche bad (twee zwangeren, beide iets anders omdat we weten waar ze van houden). 

Bakblik schreef op 22-06-2022 om 13:50:

[..]

Zo mee eens. Ik ging ooit weg bij een werkgever toen mijn collega al met zwangerschapsverlof was. Ik had een babycadeautje in haar la gelegd. Iets wat ze ook nog kon gebruiken als ze terug was van zwangerschapsverlof.

Die baby heeft het nooit gedragen, die was in de bevalling overleden.

Wat naar, ik vraag me wel af hoe dat in die babyshowerlanden gaat dan? Daar overlijden ook kindjes na die babyshower in de buik of bij de bevalling. Wat moet je dan met al die spullen? 

ik had idd iets van tijdschrift, body creme, thee, chocola gekregen en pas na de bevalling nog wat baby dingen met de kraamvisite.

Kerstin75 schreef op 22-06-2022 om 14:11:

[..]

Wat naar, ik vraag me wel af hoe dat in die babyshowerlanden gaat dan? Daar overlijden ook kindjes na die babyshower in de buik of bij de bevalling. Wat moet je dan met al die spullen?

Ritueel verbranden en het vuur doven met je tranen denk ik.

Ik zou vooraf iets voor de moeder doen of voor het stel samen (dinerbon of wellnessbon of zo). Kleertjes is ook erg persoonlijk plus je moet dan rekening houden met het seizoen wanneer de baby het kan dragen. Onze dochter was prematuur en daardoor erg klein. Er zijn dingen die ik nieuw aan mijn zus heb gegeven. Die kreeg een dik jaar later ook een meisje en had al een jongen.

Wij hadden geld ingelegd voor een zwangerschapsmassage.
Daarnaast nog wat grappige dingen, schoonmaakdoekjes vanwege nesteldrang, lijnzaad tegen de verstopping die je hebt als zwangere

Caroline80

Caroline80

22-06-2022 om 14:56 Topicstarter

Ik denk ik inderdaad dat we dan beter wat voor de moeder kunnen kopen en dan met een bon om later zelf wat te kopen voor de baby.

Kerstin75 schreef op 22-06-2022 om 14:11:

[..]

Wat naar, ik vraag me wel af hoe dat in die babyshowerlanden gaat dan? Daar overlijden ook kindjes na die babyshower in de buik of bij de bevalling. Wat moet je dan met al die spullen?

We hebben in NL helemaal geen babyshower cultuur. 

Het zal een onsympathieke reactie zijn, dat begrijp ik, maar waarom moet die collega nu al een kadootje krijgen? Of verlaat ze het bedrijf en gaan jullie haar nooit meer zien? Ik heb - zeker in deze financieel moeilijke tijden - een beetje moeite met al die kado's.

Maar zoals gezegd, niet sympathiek van mij, dus geen rekening mee houden (indien ongewenst).

Succes bij het vinden van een leuk pré-bevallingskado TO!

Viva-amber schreef op 22-06-2022 om 13:31:

Beetje gevaarlijk, ik zou vooraf geen baby gericht cadeau kopen. Maar een Douglas bon of een rituals pakket voor de moeder.

Serieus? Dan kun je toch wel niets meer kopen voor iets wat er nog niet is?

Je kan ook een trouwjurk kopen en zelf doodgaan voor je bruiloft.

Wat een lief initiatief

Tip om niet te geven: Bijtringen, badblokken en alles van Zwitsal. Dat geven mensen gauw, dus daar heb je ook snel teveel van.

Wij waren heel blij geweest met een lekker zacht dun dekentje voor in het ledikantje (komt altijd van pas, op zichzelf staand of als extra dekentje), knuffeldoekje of zo'n verschoon mapje (een extra komt altijd van pas). Je kunt haar ook iets voor nu geven, de laatste weken van haar zwangerschap. Inderdaad een zwangerschapsmassage bon, tegoed voor pathé thuis of thuisbezorgd bon.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.