Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Pretecho

Vraagje: ik mag pas 3 januari weer terug naar de gynaecoloog voor een volgende controle(de 20 weken echo). Ik vind dat alleen zooo lang duren!

Ik denk erover om een pretecho te laten maken over een maandje (dan ben ik 16 weken).
Heeft iemand ervaring met pretecho's? Wanneer kan je die het beste laten maken? Is het schadelijk? Waar moet ik op letten bij het uitkiezen van een 'pretechobureau'?

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Babyview

Ik heb bij de jongste een pretecho laten maken bij Babyview, die zat het dichtst bij mij in de buurt. Voor 100 euro had ik een echo op DVD met 8 foto's waarvan minimaal 3 kleurenfoto's (10 x 15). Volgens mij was ik zo'n 22 weken zwanger toen. Ik vond het leuk, al vond ik de mevrouw die de echo maakte wat stug en zakelijk. Kwaad kan het volgens mij niet. Als ik nu de foto's bekijk herken ik echt trekken van mijn dochter (inmiddels 2).

Even van hun site geplukt:
Bij een "4D Baby View" krijg je bewegende 2D én 3D-beelden met daarbij kleurenfoto's in 3D. Hierop zie je ook diepte. Bij een gunstige ligging van je kindje kun je al zien of het op papa of mama gaat lijken, (vooral in het 3e trimester van de zwangerschap). Deze foto’s worden afgedrukt op hoogwaardig en professioneel fotopapier van 10 x 15 cm met een beschermlaag, zodat de kwaliteit van de foto's vele jaren goed blijft. Vanaf ongeveer 20 weken kun je al prachtige beelden in 3D krijgen.Ook al is het kindje dan nog heel klein (ongeveer 25 cm). Bij 4D is de tijd/beweging de vierde dimensie. Deze techniek wordt ook wel “live 3D” genoemd.

Nog even

Toen ik een afspraak maakte bleek de wachttijd wel langer te zijn dan ik dacht. Ik weet niet meer precies hoe lang (3, 4 weken?), maar als je dat wilt weten dan zou ik gewoon even bellen naar zo'n bureau.

Laatste bericht van vandaag

Ik heb het nog even nagezocht. Ik schreef op 9 juli 2008:

Ik heb net een afspraak gemaakt voor een pretecho. Ik dacht dat nog even voor we in augustus op vakantie gaan te kunnen afspreken maar dat zat er niet in. Er zit al heel veel vol dus we gaan pas 22 augustus.

Ik was begin november uitgerekend dus ik was bij de echo 6,5 maand zwanger (de weken ben ik even kwijt).

En Regien, ik lees soms even je berichtjes en weet hoe beroerd je je voelt. Ik heb me de laatste zwangerschap zo ontzettend kl*te gevoeld en ik had nergens energie voor, de hele zwangerschap door. Na de bevalling moest ik 5 dagen in het ziekenhuis blijven en toen ik thuis kwam had ik zo'n zin om zelf te gaan koken, zelf schoon te maken, zelf boodschappen te gaan doen, ik werd gewoon weer mijn eigenste zelfje. Nu kan je je dat niet voorstellen, maar geloof me het gebeurt echt, je wordt weer jezelf!

annamarieke

annamarieke

09-11-2010 om 13:11

Wel serieus

Regien,

volgens mij kan het weinig kwaad, zeker ook als je hoort dat in Belgie bij iedere controle een echo wordt gemaakt. maar je moet er wel rekening mee houden dat ze ook dingen kunnen zien die niet helemaal geod zijn, en dat je je dan al dan niet terecht erg ongerust maakt. dat lijkt me minder leuk. en volgens mij is na 20 weken vanalles mooier te zien, dus als je perse voor die tijd wilt, zie je minder.

Regien

Regien

10-11-2010 om 14:54 Topicstarter

Afspraak gemaakt

Ik heb een afspraak gemaakt voor een pretecho bij Babyview in Berkel-Enschot. Op 21 januari ga ik er naartoe, ik heb dan de 20-weken echo bij de gynaecoloog 2 weken daarvoor gehad. Nu eens bedenken wie ik nog meer meeneem behalve mijn man!

Regien

ik volg je nog een beetje stiekem. Ik zou lekekr met z'n tweetjes gaan. Je krijgt vast een video mee en die kan je later met anderen bekijken.
Dan heb je het moment van de echo lekker voor jullie tweetjes.

fijn dat het lijkt alsof je je iets beter gaat voelen.

groetjes van Purk

Tijgeroog

Tijgeroog

10-11-2010 om 21:54

Regien

Als Berkel-Enschot voor jou bereikbaar is, is het Elisabeth ziekenhuis in Tilburg dat waarschijnlijk ook wel.
Tijdens mijn laatste zwangerschap, 3 jaar geleden, kon je in het Elisabeth echo's laten maken in het kader van de opleiding voor echoscopisten. Dat duurt een uur en dan is er een onderdeel waar ze die dag veel aandacht aan moeten besteden dus dat wordt dan vooral bekeken. Het is geen pretecho, maar wel leuk, je kunt een uur naar je kindje kijken en je krijgt wat foto's mee naar huis. Ik ben 2 keer geweest, 2 weken achter elkaar, met m'n moeder en met m'n schoonmoeder, bij dezelfde echoscopisten-in-opleiding en dat was best gezellig, ik kon ook van alles vragen enzo. En het is gratis.
Als je naar afdeling echografie in het elisabeth belt kunnen ze je er meer over vertellen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.