Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
karin

karin

03-01-2010 om 18:59

Pril zwanger uitgeteld begin september

Ik ben begin September uitgeteld van ons derde kindje,ik ben superblij,maar de timing is niet zo goed,want dan moeten de andere 2 net naar school na de zomervakantie,hoewel ik van tevoren wel lekker thuis ben en daarna nog verlof heb,ja kinderen moeten toch naar school ook in een andere maand ha ha,maar ik moet even wennen aan de datum,onze eerste is van April,superfijne tijd en de tweede van Oktober,maar toen zat de eerste nog niet op school,het zal in het begin effe wennen zijn en druk zijn,maarja een voordeel woon lekker dicht bij school en even plannen en dan komt het goed hoop ik!ik bedoel dat het niet gepland was eigenlijk,maarja
het is zeer welkom!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lena

Lena

03-01-2010 om 20:56

Niet druk

Hoi, ik zou me nog niet te druk maken over school. Of ze nu net naar school gaan of al een tijdje, druk is het toch wel! Ik begrijp dat het een beetje onverwacht is, toch gefeliciteerd! Lena

Sascha2

Sascha2

04-01-2010 om 20:06

Karin

Is je partner misschien in de gelegenheid om de eerste weken vrij te zijn of minder te werken? Mijn dochter is in oktober geboren, ons vierde kind. En dit keer is het voor het eerst dat we ook geleid worden door schooltijden (bij de geboortes van de andere drie waren de oudere kinderen nog op het kdv). Ik heb ook eerst even zitten denken hoe dat zou moeten. Gelukkig was mijn man de eerste drie weken vrij. Sinds hij weer werkt heeft hij kunnen regelen dat hij de oudste naar school brengt, zodat ik een rustigere start heb. Ik heb wel het geluk van een continurooster, ik hoef dus niet tussen de middag op en neer. Joh, het komt vanzelf goed. Er zal zich wel snel een ritme vormen.
En bovendien, wie weet is je derde een makkelijk kind, dat vanzelf in een ritme meehobbelt (zal hij/zij ook wel moeten).
Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Risama

Risama

04-01-2010 om 21:50

Viel mij in de praktijk wel mee

Onze nummer 3 is geboren in mei. Oudste 2 moesten allebei naar school en hadden geen continu-rooster. Man heeft wel de eerste 2 weken na de geboorte vrij genomen, maar daarna moest ik gewoon weer aan de bak. Voor de bevalling fietste ik 4 keer per dag heen en weer en na de bevalling wandelde ik met de baby. Voordeel was wel dat het lekker weer was in mei en juni. Ik zag er ook tegenop, maar in de praktijk ging het allemaal best. 's Middags ging ik de eerste weken ook nog even plat. En verder keuvelde ik gewoon een beetje met de baby in de wagen heen en weer, onderweg meteen wat boodschapjes meenemend ed.

Ik heb ook vaak gehoord dat man de kinderen naar school bracht 's ochtends, zodat moeder en baby nog even rustig konden blijven liggen. Die luxe had ik niet, maar baby ging vaak in pyama met slaapzak en al de wagen in. Ik was toch al gewend aan het opstaan 's ochtends om de kinderen naar school te krijgen. Maar wellicht kan jouw man wel een rol spelen in het ochtendgebeuren?

Bij nummer 4 hadden we overigens wel een continu-rooster dat scheelde wel. Maar nummer 3 en vier schelen ook maar een krap jaar, dus ik had mijn handen vol aan beiden. Nu verwachte we weer in mei nummer 5. Maar de oudste 2 zitten in groep 8 en 5 nu, die kunnen nu wel zelfstandig van en naar school. Heerlijk!

Enne: gefeliciteerd!

Risama

Hanne.

Hanne.

05-01-2010 om 10:13

Zou me er niet druk over maken

Ik zou me er absoluut niet druk over maken.

Hier is eind november de 3e geboren, oudste gaat naar school, middelste naar KDV.

De eerste week heeft partner de kinderen gebracht en gehaald, en na de eerste week ben ik het zelf weer gaan doen. Beetje de tijd voor uittrekken, want het stukje waar ik normaal 3 minuten over fietste liep ik nu in 30 minuten.

Als je kinderen 'net' naar school gaan in die tijd neem ik trouwens aan dat ze nog 4 zijn. Kan je ze dus ook nog eens een (mid)dagje thuis houden. Haalt ook wat van de druk af.

liora

liora

05-01-2010 om 11:42

Tja

Hoi,

Ach in de vakantie is het ook niet zo fijn hoor! Dan kan je allemaal uitstapjes gaan maken met een mini-baby. Dus het is nooit ideaal!

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.