Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op
k

k

04-01-2010 om 20:15

Pril zwanger,1week overtijd,niet gepland dus bang ivm medicijngebruik pentasa voor ziekte van chron

Ik kan nog niet echt blij zijn,ik ben zwanger(1 week overtijd dus nog pril),maar dit was ongepland en doordat ik de ziekte van chron heb en pentasa(melasazine) gebruik,ben ik erg van streek,morgen belt mijn internist me,ik had al in de bijsluiter gelezen,dat er bij iemand die 4 gr p.d gebruikte een nierafwijking bij het kindje was geconstateerd en bij sommige kindjes bloedbeeldafwijkingen(wat bedoelen ze daarmee? )
Ik gebruik 2 g p.d(2x2 tabletten),maar daar is al een tijdje over heen gegaan,voor ik dat innam,ivm dat ik medicijnen troep vindt,maarja je denkt op den duur,ik wil geen darmoperatie net als mijn moeder,die ook jaren geen medicijnen innam(en te lang met buikpijn rondgelopen),ik bedoel als je dan onstekingsremmende medicijnen inneemt en dat helpt dan doe je dat,maar dat ik nu zwanger ben vind ik leuk,maar niet met medicijngebruik,ik riep al tegen manlief dat ik abortus pillen ging halen,want dit kan niet goed zijn enz,ik weet het gewoon niet meer,ben echt van streek..........en ik heb gehoord dat na 6 weken die stoffen pas bij de baby komen,maar op een andere site staat vanaf het begin al,dat je op moet passen met sommige medicijnen dat het begin het belangrijkste is!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Salie

Salie

04-01-2010 om 21:49

Rustig

Hoi K,

Ik zou me nu niet teveel zorgen maken hoor. Wacht morgen even het telefoontje van de internist af. Er zijn volgens mij genoeg mensen met Crohn die zwanger willen worden en niet zonder medicijnen kunnen hoor. Misschien zegt ie wel dat je andere medicijnen krijgt.
Ik heb zelf ook de ziekte van Crohn. Gebruik al jaren geen medicijnen gelukkig. De pentasa heb ik ook gebruikt. Ik heb twee gezonde kinderen. Gebruikte trouwens geen medicijnen toen ik zwanger werd.
Je arts zal je morgen precies kunnen vertellen hoe en wat.
Sterkte en gefeliciteerd met je zwangerschap.
Gr. Salie

Risama

Risama

04-01-2010 om 21:55

Wat vervelend

Eerst maar even het gesprek morgen met je internist afwachten. Ik begrijp je zorgen, maar misschien vallen de risico's wel mee of misschien is het een optie gedurende de zwangerschap tijdelijk geen of andere medicatie te gebruiken. Lastig hoor, maar idd de eerste 6 weken is er nog geen placenta en dus ook geen rechtstreekse verbinding tussen wat jij innneemt en het kindje in wording. Je kunt dus nog even rustig de mogelijke risico's tegen elkaar afwegen.

Sterkte morgen en toch voorzichtig gefeliciteerd.

Risama

k

k

05-01-2010 om 09:10

Dank je voor de reacties,ben zo benieuwd wat de internist zegt!

bedankt voor jullie reactie,ik ben alleen bang dat ik een onzekere zwangerschap ga krijgen,met in mijn hoofd dat alles met het kindje toch wel goed is,oh dit is echt erg,dat ik gister dacht laat ik maar een miskraam krijgen,hoewel mijn vriend me probeerd gerust te stellen en zegt dat er mensen zijn die zwaardere medicijnen moeten slikken en ook gezonde baby's op de werled zetten,maar die stress van mij is ook niet goed voor het kindje natuurlijk en het is nog zo pril,ik laat
het jullie weten wat de internist te vertellen heeft!

Adem in, adem uit

Allereerst van harte gefeliciteerd! Hartstikke leuk dat je zwanger bent. Probeer je niet te druk te maken. Ik heb zelf de ziekte van Crohn en heb 2 gezonde kinderen gekregen mét het slikken van Pentasa gedurende mijn hele zwangerschap! Ik heb het niet aan mijn internist gevraagd en heb ook de bijsluiter niet gelezen maar mijn gynaecoloog zag geen enkel probleem.

Hoop dat je snel goed bericht krijgt van je internist zodat je deze angst los kan laten en kan starten met genieten.

Ik wens je een goede zwangerschap en gezonde baby!

Groetjes, Poekie

k

k

05-01-2010 om 22:42

Dank je ik ben blij het kan geen kwaad,ik ben nu wel gestopt omd

Dank je,ik ben wel gestopt,odat het rustig is en dan mocht ik het wel,maar 2 gr p.d kon ik gerust doorslikken,dus nu kan ik voorzichtig gaan genieten van mijn zwangerschap!
Bedankt trouwens voor de reacties en felicitaties

Salie

Salie

06-01-2010 om 09:04

Hoi K,

Fijn dat je nu zeker weet dat het geen kwaad kan. Gelukkig maar.
Veel succes en nogmaals gefeliciteerd hoor.
Gr. Salie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.